Gå til innhold

*Hjelp til røykeslutt*

Anbefalte innlegg

hehe :)  jeg sitter å broderer som en gud og spiser druer!

kjenner jeg vil ha røyk allerede nå, men det tror jeg er psykisk fordi jeg veit jeg ikke har røyk tilgjengelig og ikke får det før i kveld :)

men nå skal jeg ut å kjøpe meg en softis med masse sjokoladestrø! :P

Ser du har en litt spesiell termin! hadde vært litt tøft å ha bursdag 11.12.13! :P

Det er nok bare psykisk ja :) en softis har du fortjent!

Ja hadde vært litt stas om h*n ble født den dagen, men sjansen er vel forholdsvis liten :)

Fortsetter under...

Jeg røyker ikke, men sliter med å kutte ut sukker. -selv om jeg blir dårlig av det. (For tiden gjør det meg kvalm)

Jeg tror at det er mange fellestrekk med å slutte å røyke, i hvertfall psykisk, så leser derfor denne tråden med interesse.

Ønsker dere lykke til med røykekutt! Selv har jeg nå mål om å redusere sukkeret betraktelig.

Gjest Bjørketreet

Jeg kopierer og limer inn noe jeg skrev i tråden til Spiresnart, i tilfelle det kan hjelpe noen:

Kjære HI, vær så snill og les denne boken: http://pantagruel.no.../endelig-ikke-røyker

Du trenger IKKE å slutte å røyke mens du leser den, så du taper ingenting, du "feiler" ikke.

Dette er IKKE masse skremselspropaganda som skal gi deg masse dårlig samvittighet, dette handler om den mentale avhengigheten, og du vil føle at noen forstår hvordan det virkelig er å være nikotin-avhengig. (Forfatteren er eks storrøyker)

Jeg opplever at mange fnyser av at en bok liksom skal hjelpe, men om det ikke skulle hjelpe for deg så har du ihvertfall prøvd!

Etter flere år med røyking var dette det eneste som klarte å vri mine tanker rundt... jeg ble motivert til å slutte, ikke skremt til å slutte

Og ikke hør på enkelte av anti-røykerne her inne som tydelig ikke forstår hva det vil si å være nikotin-avhengig, og selvfølgelig vil du ikke skade barnet ditt...

Husk at du klarte deg i maaaange år uten røyk, før du begynte med det i det hele tatt, livet ditt var antakeligvis ikke tomt eller "manglet noe" da det er først når man har begynt å røyke at den følelsen der setter seg... Dermed er det vanskelig for folk å forstå.

Håper du tar til deg tipset mitt

Endret av Bjørketreet

Hei alle sammen :-)så flott at dere har en sånn tråd, jeg er i første trimester men titter bare innom av og til :-P jeg har vært røyk fri i 3 dager og 8 timer :-D det er tungt men det går bra så langt! Vann og epler funker mot suge..Samboer/forlovede/barnefarn slutter ilag med meg å røyke :-D så har mye støtte der.

Haha jeg har termin i januar samme mnd som jeg, pappa, lillesøster og onkel har bursdag :-P

Stå videre dere :-D dette klare dere.

Annonse

Så bra! :D  stå på! her har  det sklidd litt ut i helgen dessverre...vært oppe i en og halv røyk....men jeg er tilbake for fullt i morra! skal prøve meg uten røyk i morra da jeg har bestemt at 1 juli er siste dagen. så får vi se hvordan det går :)

syns det fryktelig vanskelig når samboer røyker... håper han blir sein på jobb og ikke kommer hjem før i kveldinga!

Har du gjort noe spesielt for å holde suget vekk? eller andre ting?

tar gjerne i mot tips! :)

Det som hold suge borte er:

Epler

Vann

Ifa :-D

Tyggis

Går ut å trekker frisk luft når suge er på det verste.

Ser på UL bilde hjelper ♡

Men det hjelper selvfølgelig mye på at samboer har sluttet ilag med meg :-)

Men kjenner at noen timer er vanskeligere enn andre :-/ å er litt irritabel også men det går over :-) er ikke så ille som jeg trodde det skulle være! :) så stå på

ok :)  skal teste ut dette. jeg vet det :) kommer til å bli JÆVLIG! jeg har nemlig prøvd før og jeg ble ikke bare irritabel, men rett og slett deprimert....sulten, rastløs, etc....men skal gjøre alt jeg kan for å få det til :)  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...