Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #1 Skrevet 12. juni 2013 Det er det verste jeg vet! Hvorfor noen har dette i programmet er for meg uforståelig. Det er så harry! Hvorfor valgte dere å ha sanger? Anonymous poster hash: bb668...892
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #2 Skrevet 12. juni 2013 Hverken sanger eller taler her heller, kunne virkelig ikke falle meg inn å trykke opp sanger til gjestene mine altså... Men noen liker det jo, om ingen likte det ville det jo ikke eksistert Er jeg i bryllup til noen som liker det titter jeg flaut ned i teksten og mimer litt for syns skyld, jeg kan virkelig ikke synge og liker det derfor ikke. Anonymous poster hash: 2f53d...e74
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #4 Skrevet 12. juni 2013 Mor og svigermor, kanskje? Anonymous poster hash: 0811b...f4f
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #5 Skrevet 12. juni 2013 Da har du bare vært borti feil sanger eller aldri vært i bryllup med folk som liker å synge. Anonymous poster hash: 5e7b3...d2f
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #6 Skrevet 12. juni 2013 Fordi du er harri tissen! Anonymous poster hash: 327b1...370
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #7 Skrevet 12. juni 2013 sprengt abus Anonymous poster hash: 3ab51...f39
S_Dreams Skrevet 12. juni 2013 #8 Skrevet 12. juni 2013 Jeg var i et bryllup hvor brødrene til brudgommen hadde skrevet sang om barndommen hannes/deres. Og sangen var hysterisk morsom. Alle lo så mye at de måtte ta flere pauser i syngingen, før de kunne fortsette. Stor suksess! Syns det er kjempegøy når man har sånne personlige og morsomme sanger. De vanlige takk for maten o.l. er mer kjedelige.
Gjest FinogFjong Skrevet 12. juni 2013 #9 Skrevet 12. juni 2013 ...de beste sangene er "brudens sang"...eller "brudgommens" for den saks skyld, 25 vers laget på "jeg er havren", eller noe annet festlig...gjerne i D-moll... Det aller-aller artigste da, er å synge av full hals, kjempehøyt og få med ALLE versa... Jeg syns det er kjempefestlig å se hele brudefølget vri seg i smerte, men nå har jeg muligens en litt vond form for humor da...
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #10 Skrevet 12. juni 2013 Jeg synes det er både morsomt og hyggelig med allsang, det være seg i brylluper, på hytteturer eler på fest. Anonymous poster hash: 006c8...f2c
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #11 Skrevet 12. juni 2013 Da har du bare vært borti feil sanger eller aldri vært i bryllup med folk som liker å synge. Anonymous poster hash: 5e7b3...d2f Syns alle bare "mumlesynger" flaut for seg selv hver gang jeg! Ubehagelig er det i hvert fall alltid! Anonymous poster hash: bb668...892
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #12 Skrevet 12. juni 2013 Tradisjon? Og fordi man ikke liker å holde tale? Anonymous poster hash: c1637...35d
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #13 Skrevet 12. juni 2013 Tradisjon? Og fordi man ikke liker å holde tale? Anonymous poster hash: c1637...35d Fordi du personlig ikke liker å holde tale så drar du med deg gjestene ned i dragsuget? Anonymous poster hash: bb668...892
It's all about me Skrevet 12. juni 2013 #14 Skrevet 12. juni 2013 Tradisjon? Og fordi man ikke liker å holde tale? Anonymous poster hash: c1637...35d Fordi du personlig ikke liker å holde tale så drar du med deg gjestene ned i dragsuget? Anonymous poster hash: bb668...892 Du må da skjønne at siden jeg ikke liker å holde tale skal selvfølgelig alle holde den for meg med en svingende fin og morsom sang. Nei, sanger er en stemningsdreper, kan virkelig ikke skjønne poenget med det.
Gjest tilda med to små <3 Skrevet 12. juni 2013 #15 Skrevet 12. juni 2013 Jeg synes det er kjempekoselig med sanger og taler jeg! Synes det er hyggelig å høre andre sette ord på hvor glade de er i brudeparet og synes bryllup uten sanger er stusselig (og om det ikke hadde vært taler heller tror jeg det ville blitt veldig kjedelig, men det har jeg heldigvis aldri opplevd).
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #16 Skrevet 12. juni 2013 Tradisjon? Og fordi man ikke liker å holde tale? Anonymous poster hash: c1637...35d Fordi du personlig ikke liker å holde tale så drar du med deg gjestene ned i dragsuget? Anonymous poster hash: bb668...892 Du må da skjønne at siden jeg ikke liker å holde tale skal selvfølgelig alle holde den for meg med en svingende fin og morsom sang. Nei, sanger er en stemningsdreper, kan virkelig ikke skjønne poenget med det. Hvis du skal se det på den måten- synes du da det er bedre å se/høre på en nervøs taler, som prater monotomt, stotrende, rød i toppen- i en halvtime? Gjøres mye i slike lag som ikke alle setter pris på. Anonymous poster hash: c1637...35d
Himmel og hav Skrevet 12. juni 2013 #17 Skrevet 12. juni 2013 Jeg synes det er trivelig, jeg! Ihvertfall så lenge den som har skrevet sangen klarer å telle takter og stavelser , men så kommer jeg fra en slekt som kan bryte spontant ut i sang i familieselskaper, som tar alle versa på "Et barn er født i Betlehem" rundt juletreet og hvor det er utenkelig å ha konfirmasjoner, jubileer eller bryllup uten sanger. Mannen min, derimot, kommer fra en familie av mumlere (ref.Ingrid Bjørnov). Stakkar'n fikk bakoversveis i første juleselskap med min familie, og vi begynte å synge høyt og flerstemt under kaffen. Om noen synes det er harry, så må de gjerne synes det. Det er i så fall de som sitter og rister på hodet og gremmes mens vi har det festlig og synger!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #18 Skrevet 12. juni 2013 Jeg syns det er skikkelig harry å kalle sang i bryllup harry;-) Anonymous poster hash: f078a...4fb
Caprica Skrevet 12. juni 2013 #19 Skrevet 12. juni 2013 (endret) Skikkelig klamt med sanger i bryllup... Syns det er kjempepinlig med dårlige rim og krampe - tilpasning for å få teksten til å passe med melodien. Grøss! Hvis man ikke vil holde tale, hvorfor ikke heller lese et fint kjærlighetsdikt? Ja du må stå der alene, men du trenger ikke finne på noe å si av type personlige ting. Endret 12. juni 2013 av Caprica
Caprica Skrevet 12. juni 2013 #20 Skrevet 12. juni 2013 En god tale er kort, man kan si veldig mye på fem minutter. Maks!
Gjest Antarctica Skrevet 12. juni 2013 #21 Skrevet 12. juni 2013 Skikkelig klamt med sanger i bryllup... Syns det er kjempepinlig med dårlige rim og krampe - tilpasning for å få teksten til å passe med melodien. Grøss! Hvis man ikke vil holde tale, hvorfor ikke heller lese et fint kjærlighetsdikt? Ja du må stå der alene, men du trenger ikke finne på noe å si av type personlige ting. Dårlige skuespillere er om mulig enda kleinere enn dårlige sangere. Man bør ikke stå og deklamere dikt med mindre man er en betydelig tekstfortolker, dvs på Wenche Foss-nivå. Allsang er en herlig tradisjon, og hvis du sender meg 7 fakta om brudeparet skal jeg på under 2 døgn kunne skrive en sang med humor, som ikke halter, i en allsangvennlig toneart med en melodi alle kan. Veddemål???
MammantilNurket Skrevet 12. juni 2013 #22 Skrevet 12. juni 2013 Jeg synes det er fantastisk morsomt når sangen er laget på melodien til f.eks. "Jeg er havren jeg har bjeller på" og ALLE kan begynnelsen og kliner til ... også blir det stille fordi ingen kan resten av melodien
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 12. juni 2013 #23 Skrevet 12. juni 2013 (endret) Jeg ELSKER allsang !! Mest av alt-fordi jeg stnes det er ustyrtelig morsomt med alle dårlige rim og dumme setninger som blir funnet opp for å passe inn med melodien.. Veldig morsomt når 50 gjester prøver å løse "feilen" med et ord for mye i setningen iforhold til melodien.. Ale begynner å munle og tante "Magda" (som mest sannsynlig er tekstforfatter) hjelper alle på sporet igjen med å synge høyt tydelig og skjærende så alle skal høre hvordan det skal være.. Har også en dårlig egenskap mtp å holde igjen latteren på 24.verset av "jeg er havren".. Når det er sagt så synes jeg det er kjempestas når noen slår til med en super sang med humor og en liten snert ironi men nå er jeg oppvokst på bøgda og har sikkert ikke stemmerett... Endret 12. juni 2013 av HeltLykkelig ♥♥
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #24 Skrevet 13. juni 2013 Noen hjemmesnekrede sanger er faktisk bra. Morsomme og med snert. Men de fleste befinner seg i den andre enden av skalaen og er bare ekstremt pinlige. Så med mindre man har talent, bør man heller la være å lage sang, og heller finne på noe annet. Anonymous poster hash: c0698...d8d
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #25 Skrevet 13. juni 2013 Er det ikke vanlig at andre skriver sanger til brudeparet da? Hva gjør man hvis forlover, mor eller far osv kommer med en sang de har brukt lang tid på å skrive? "Nei, beklager, vil ikke ha"???? Anonymous poster hash: e3da3...ba4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå