Tredjemann på vei :D Skrevet 12. juni 2013 #1 Del Skrevet 12. juni 2013 Jeg har bekkenlåsning (fysio mente det lå under kategorien bekkenløsning) som kjennes som knivstikk midt i høyre skinka (på utsiden liksom..). Er 16 uker på vei nå og prøvde min første time til fysio forrige uke. Like etterpå kjentes det veldig bra ut!! Men etter et par timer ble jeg noe sinnsykt støl og har siden det hatt ufattelig mye mer vondt enn jeg hadde før jeg gikk dit Fikk demonstrert noen hjemmeøvelser jeg skulle gjøre mellom hver behandling (tøying og strekking o.l.), men det blir så vondt etter de øvelsene at jeg skriker til av smerte bare jeg skal reise meg fra sofaen eller senga. Tenkte likevel jeg skulle fortsette med fysio en gang i uka for å se om det har noen langsiktig effekt, men hva tror dere??? Noen som har erfaring med at det blir verre i starten av behandlinga, men bedre etterhvert? Eller bør jeg droppe hele greia og bare holde hoftene mine mest mulig i ro? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056397-fysio-og-bekkenvondt-se-hit-alle-med-erfaring-sniker-meg-inn-her-fra-2tri/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjersti83 Skrevet 12. juni 2013 #2 Del Skrevet 12. juni 2013 Dersom du har bekkenløsning er ikke tøying og strekking d du skal gjøre. Er ikke rart du har vondt da- større bevegelighet i leddene det er løst fra før vil gi store smerter. Ved bekkenlåsning er d mange som har effekt av kiropraktor. men d anbefales ikke ved bekkenløsning. Forståelig nok;) Har hatt bekkenløsning siden uke 12 og gjort øvelser for å styrke muskulaturen rundt bekken. I tillegg knebøy og andre øvelser hvor bekkenet er i nøytral posisjon. Har også behandling i form av massasje 1x pr. Uke. Jobber 60% m tilpassede arb.oppg så d funker bra:) Lytt til de smertene kroppen sender ut. Gjør d så vondt som du sier skal du ikke gjøre d. Du er bare i uke 16 enda og belastningen på bekkenet og kroppen vil bare øke. Noe som igjen vil gjøre bekkenet mer ustabilt. Lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056397-fysio-og-bekkenvondt-se-hit-alle-med-erfaring-sniker-meg-inn-her-fra-2tri/#findComment-145431613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leb76 Skrevet 12. juni 2013 #3 Del Skrevet 12. juni 2013 Jeg har både bekkenlåsning og bekkenløsning, på en gang. Har gått både til kiropraktor og fysioterapeut. Disse to samarbeider med hverandre. I tillegg har jeg gått på svømmetrening for gravide med bekkenproblemer. Dette har vært helt gull for meg. Nå, en uke på overtid, er jeg mye bedre i rygg og bekken enn hva jeg var i f.eks uke 20. Hvis du finner en behandling og en behandler som fungerer for deg, så er det absolutt håp! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056397-fysio-og-bekkenvondt-se-hit-alle-med-erfaring-sniker-meg-inn-her-fra-2tri/#findComment-145432128 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lollo83 <3 Skrevet 14. juni 2013 #4 Del Skrevet 14. juni 2013 Jeg begynte hos fysio for et par uker siden. Ette første behandling (som var helt jæ.... vond pga de spente musklene jeg har i hoftene) følte jeg at jeg svevde. Ble utrolig støl etter noen timer og i de to neste dagene hadde jeg sinnsyke smerter. Hofter og lår kjentes totalt mørbanket ut! Fysioterapeuten sa at jeg sikkert kom til å bli sånn så jeg var forberedt på det. Jeg fortsatte med behandlinger og synes det hjelper veldig. Har nok både bekkenløsning og -låsning jeg også. Fikk teste ut noen øvelser mens jeg var på første konsultasjon. Noen han ville jeg skulle gjøre, klarte jeg ikke pga smerter, så dermed endret han på øvelsene sånn at jeg ikke fikk vondt mer. Nå har jeg hatt min siste behandling før fødsel (settes i gang rett over helgen) og bekkenet fungerer bedre på dagtid. Det er fortsatt like vondt på natten da, men jeg har bare et par netter igjen før babyene er ute. Er forresten tvillinggravid i uke 36 (i morgen) så det meste er tungt nå. Skulle ønske jeg hadde begynt forebyggende øvelser tidligere sånn at bekkenet kanskje hadde oppført seg bedre. Ble sykemeldt pga bekkenløsning allerede i uke 18, men begynte ikke hos fysio før for tre uker siden. Masse lykke til og god bedring, Hi. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056397-fysio-og-bekkenvondt-se-hit-alle-med-erfaring-sniker-meg-inn-her-fra-2tri/#findComment-145436180 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junimage Skrevet 14. juni 2013 #5 Del Skrevet 14. juni 2013 Hvis du har låsning ville jeg prøvd noe annet enn fysio. Hadde låsning med førstemann, og gikk til fysio annenhver dag. Gråt når jeg gikk hjem fra jobb, for ble ikke noe bedre (kun akkurat samme dag som jeg var der) har sliti med plagene i mellom sv skapene oxo, men har fått løsnet det hos naprapat innimellom. Nå i sv skap nr to har jeg gått til naprapat ca hver 4 uke, hatt mye mindre smerter, i petioder hvert helt fin. Skal ta noen behandlinger etter at frøkna bestemmer seg for å komme ut oxo, i kombinasjon med trening i slynge og svømming. Da håper jeg at jeg kan trene meg opp igjen etterhvert, sånn at plagene blir borte på sikt. Hvis du er låst og musklaturen er steinhard, har du ingenting igjen for å trene nå. Da er det viktig å få løsnet musklaturen (massasje og tøying) og få knekket opp låsningene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056397-fysio-og-bekkenvondt-se-hit-alle-med-erfaring-sniker-meg-inn-her-fra-2tri/#findComment-145436453 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå