Gå til innhold

Hva er det verste bryllupet du har vært i, og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

At folk gidder gifte seg tenker jeg når jeg leser denne tråden..

Så mye utskknemlighet og det er alltid noen som skal klage på alt!

Synes det er frekt og uhøflig..

Anonymous poster hash: 95155...554

Skrevet

btw: dere som mener vertskapet skal holde gjestene med drikke. I de bryllup hvor alkohol til mat samt kaffe og apertiff blir servert får jo gjestene så mye kaffe/brus/vann de måtte ønske. Er det virkelig så urimelig at de må betale for sitt eget alkoholkonsum utover 5 glass vin + apertiff og konjakk?

Jeg synes kanskje dere virker vel alkoholfokusert om det er dette som er avgjørende for at bryllupet er vellykket i deres øyne. Gjestene har jo fått masser av alkohol. Når dere er ute på byen eller i et middagsbesøk, drikker dere mer en 7+ glass vin på en kveld? Det er i så fall oppimot 2 flasker vin det (!)

Det synes jeg er MYE alkohol!

Anonymous poster hash: 98f7d...795

Hun over her som serverte 4 glass, hadde kun vann og kaffe gratis, de orket ikke spandere brus/mineralvann engang. Og da begynner det og bli smålig!

Er ikke snakk om å ikke tørste i hjel, men å hygge seg. Det kan jeg gjøre like godt med ei øl som ei farris, så alkohol er absolutt ikke noe must!

Anonymous poster hash: 40b4d...6ab

jaja veldig smålig vi da, kunne drikke brus i steden før vin eller en drink i steden før vin gratis. og hadde ikkje som mål at gjestene ikkje skulle dø av tørst. hadde det som mål at folk skulle få nok mat og drikke , fin musik og god stemning. og det føler jeg at vi fikk til.

Synes at mange dere høres utrolig grådige ut. har dere hatt hotelbryllup sjølv med fri bar? Hva kom kostnaden på da??

Anonymous poster hash: dc6ce...9a9

Glemte å skrive at det var velkomst drink også.

Synes det er veldig dumt hvis folk som kom i bryllupet følte at vi var smålige fordy vi brukte faktiskt veldig mye peng så folk skulle få god og fin 3 retters middag og gode drikker til. Jeg har sjølv alltid tenkt når jeg skal i bryllup at man skal betale sjølv før drikke utenom middagen.

Han som jobbet på hotellet og hjelpte oss å ordne så at det vanligste var drikke til maten , noe ned i kaffeen, velkomstdrink ellers så kjøper folk sjølv.

Men ville ikkje invetert mindre folk så folk skulle få meir gratis alkohol. kanskje var det dumt av oss å ikkje ha gratis brus i tillegg etter middagen, men gjør som jeg trodde var vanlig og det som han på hotellet fortallte oss var vanlig.

Skrevet

btw: dere som mener vertskapet skal holde gjestene med drikke. I de bryllup hvor alkohol til mat samt kaffe og apertiff blir servert får jo gjestene så mye kaffe/brus/vann de måtte ønske. Er det virkelig så urimelig at de må betale for sitt eget alkoholkonsum utover 5 glass vin + apertiff og konjakk?

Jeg synes kanskje dere virker vel alkoholfokusert om det er dette som er avgjørende for at bryllupet er vellykket i deres øyne. Gjestene har jo fått masser av alkohol. Når dere er ute på byen eller i et middagsbesøk, drikker dere mer en 7+ glass vin på en kveld? Det er i så fall oppimot 2 flasker vin det (!)

Hun over her som serverte 4 glass, hadde kun vann og kaffe gratis, de orket ikke spandere brus/mineralvann engang. Og da begynner det og bli smålig!

Er ikke snakk om å ikke tørste i hjel, men å hygge seg. Det kan jeg gjøre like godt med ei øl som ei farris, så alkohol er absolutt ikke noe must!

jaja veldig smålig vi da, kunne drikke brus i steden før vin eller en drink i steden før vin gratis. og hadde ikkje som mål at gjestene ikkje skulle dø av tørst. hadde det som mål at folk skulle få nok mat og drikke , fin musik og god stemning. og det føler jeg at vi fikk til.

Synes at mange dere høres utrolig grådige ut. har dere hatt hotelbryllup sjølv med fri bar? Hva kom kostnaden på da??

Synes det er veldig dumt hvis folk som kom i bryllupet følte at vi var smålige fordy vi brukte faktiskt veldig mye peng så folk skulle få god og fin 3 retters middag og gode drikker til. Jeg har sjølv alltid tenkt når jeg skal i bryllup at man skal betale sjølv før drikke utenom middagen.

Han som jobbet på hotellet og hjelpte oss å ordne så at det vanligste var drikke til maten , noe ned i kaffeen, velkomstdrink ellers så kjøper folk sjølv.

Men ville ikkje invetert mindre folk så folk skulle få meir gratis alkohol. kanskje var det dumt av oss å ikkje ha gratis brus i tillegg etter middagen, men gjør som jeg trodde var vanlig og det som han på hotellet fortallte oss var vanlig.

Vær så snill og ikke skriv på dialekt, det er dårlig nok fra før..

Anonymous poster hash: b9c15...044

Skrevet

Vær så snill og ikke skriv på dialekt, det er dårlig nok fra før..

Anonymous poster hash: b9c15...044

Greit nok at her er en blanding av nynorsk og bokmål og at det er en del skrivefeil, men dialekt er det ikke!

Anonymous poster hash: d86e1...e6c

Skrevet

Hmm..bryllupet i seg selv var nok ikke ille men enkelte hendelser kunne jeg vært foruten.

1. Toastmasteren var FOR intern. Her snakker vi søsken-oppvekst-intern. Noe som forøvrig hadde vært greit om historien var fortalt slik at den ble et "allemannseie", men her feilet han altså gang på gang, og det hele ble en kjedelig og langtekkelig historie som 4 av 50 gjester lo av.

2. Bryllupskaken var ikke god. Hele kaken stod igjen. Det var trist synes jeg, for den var fin og se på!

3. Ingen fri vin til maten. Alt drikke måtte betales selv, minus vann selvfølgelig.

Skrevet

Hva ER det du mener med dette maset om 'noe NED i kaffien'??

Er der likør eller konjakk du mener? Det har man da stort sett TIL og ikke OPPI kaffen. Eller er det hjemmebrent du mener?

Poenget her er at om man ikke spesifiserer på innbydelsen at det ikke er fri bar går man som gjest ut fra at man blir påspandert alt hele kvelden.

Og ja, det var veldig kjipt å ikke ha gratis mineralvann etter middagen. Det var en merkelig ting å spare på når man har spandert så mye på bryllupsfesten.

Anonymous poster hash: 228cf...968

Gjest FinogFjong
Skrevet

Når ikke annet står spesifisert i invitasjonen, så forventer jeg faktisk det ja. Står det noe i invitasjonen om at man kan kjøpe drikke i baren utover kvelden, er det jo HELT GREIT. Det folk (og jeg) mener er at man må få vite det på FORHÅND, slik at man har anledning til å kjøpe seg et glass vin eller noe annet OM man ønsker det...(og har mulighet til å justere gaven om man ønsker det, det er faktisk forskjell på å bli invitert til "middag" eller "kaffe" i et bryllup, OG om man må betale deler av selskapet selv...

Men her virker det jo som at mange sitter å er fornærmet over at de selv har brutt god folkskikk ved å unnlate å informere om dette, og unnskylder det med at "ellers blir folk dritings", eller "må de ha mer er de alkoholikere", når det faktisk er klare sosiale regler for dette...

Skrevet

Skulle likt å se den vesla hvor det ikke er plass til et bankkort samme hvor mye kleenex og lipgloss du har i den. Trenger ikke hele lommeboka vey du.

Men hvorfor ta det med? Jeg tar ikke med meg lommeboka når jeg skal i barneselskap, 80-årsdag eller barnedåp heller, for jeg forventer ikke at jeg trenger penger i den situasjonen. Det er bare ett eneste bryllup jeg har vært i som jeg hadde trengt penger også. I alle andre, og det har blitt en del, har jeg ikke hatt bruk for et rødt øre. Er det virkelig så vanlig å måtte betale i bryllup?

forventer du alkohol i 80 års dag eller barnedåp? er du klar over hvor dyrt det er med fri bar?  vi hadde 1 vinglas med forretten , 2 med hovedretten, 1 med deserten og den alkoholregningen var dyr for å sei det sånn, etter det kunne gjestene kjøpe seg drikke på baren. Hvis noen syntes det var teit eller dumt synes jeg at det er veldig utakknemlig. skreiv ikkje på invitasjonenne at det er ikkje fri bar fordy jeg tar det ikkje som gitt ad brudeparet betaler før alkohol til 50 + + + gjester på en kveld...

Ja, jeg forventer at når jeg er invitert et sted som gjest, så får jeg servert både vått og tørt, uten at det koster meg noe. Det trenger ikke å være alkohol, bevares, men at jeg får drikke som passer til anledningen, enten det er kaffe eller champagne. 

Hvis du ikke tar det for gitt at vertskapet, altså dere, skal holde gjestene med drikke i det selskapet dere inviterer dem til, så tror jeg du er litt i utakt med folk flest. Jeg synes rett og slett det er dårlig skikk og bruk å kreve at dine gjester må betale for å ha noe i glasset utover festen. Som vertskap bør man sørge for at gjestene har det bra. for meg er det derfor utenkelig at de da skal måtte ut med med hundrelapper for å få en drink eller et glass brus mellom dansene.

Alle bryllup jeg har vært i, bortsett fra ett, har hatt fri bar, inkludert vårt eget, og jeg har enda tilgode å se noen som "drekker med begge henda". Folk flest har jo litt dannelse, og husker anledningen de er i. Om man ikke vil ha fri bar fordi folk da vil drikke seg dritings og spy på gavebordet så er det kanskje omgangskretsen det er noe galt med...

Enig. Og hvis man har så dårlig råd at man ikke har råd til å holde alle med alkohol, hva med å be gjestene ta med seg en flaske med noe godt? Enten en vodka eller en Baileys for eksempel? Det blir mye billigere i lengden for alle parter.. 

Skrevet

Nå kom jeg på noe som jeg syntes var skikkelig kjipt. Jeg var gravid, 6 måneder på vei så "alle" visste om det. Og i et bryllup var det ikke tenkt på alkoholfritt drikke. Ikke brus, ikke alkoholfri vin, ikke vann eller farris engang. Vi var tre gravide i det bryllupet, og vi fikk ikke engang servert vann ved bordet. Vi måtte ta med oss glassene våre og gå på kjøkkenet og hente vann selv. Og det var det ene glasset vi fikk, for vi fikk høre at vi ikke kunne drive og fly ut og inn på kjøkkenet fordi der hadde de det så travelt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...