Gjest Hercule Poirot Skrevet 14. juni 2013 #101 Skrevet 14. juni 2013 Beklager at jeg kupper tråden litt her, men det er så mange som har kommentert avslutningen vår på en negativ måte. Så da lurer jeg, om dere ikke visste hva avslutningen var, og det viste seg at den var lik vår. Hadde dere da ledd og/eller reist dere opp og sagt at dette gadd dere ikke for det er for teit?? Det var ingen gjester som lo, ingen som sa noe negativt, ingen som hadde en negativ holdning. Fikk så mange positive tilbakemeldinger på at det var en skikkelig god avslutning. - og beklager å måtte si det, men da hadde jeg nok rett og slett bare lurt meg ut og vekk, gitt. Kleint. Som brud?? Nei, som gjest, selvfølgelig. Et opplegg i retning av det du beskriver hadde ikke skjedd i mitt bryllup, samme f... hva toastmaster hadde sagt.
moota m storebror&lillebror Skrevet 14. juni 2013 #102 Skrevet 14. juni 2013 Beklager at jeg kupper tråden litt her, men det er så mange som har kommentert avslutningen vår på en negativ måte. Så da lurer jeg, om dere ikke visste hva avslutningen var, og det viste seg at den var lik vår. Hadde dere da ledd og/eller reist dere opp og sagt at dette gadd dere ikke for det er for teit?? Det var ingen gjester som lo, ingen som sa noe negativt, ingen som hadde en negativ holdning. Fikk så mange positive tilbakemeldinger på at det var en skikkelig god avslutning. - og beklager å måtte si det, men da hadde jeg nok rett og slett bare lurt meg ut og vekk, gitt. Kleint. Som brud?? Nei, som gjest, selvfølgelig. Et opplegg i retning av det du beskriver hadde ikke skjedd i mitt bryllup, samme f... hva toastmaster hadde sagt. Men da måtte du reist deg og gått. Vi fikk ikke vite hva som skulle skje før toastmaster fant 2 stoler og et lite bord. Lyset ble dempet, bandet spilte sangen vi danset brudevalsen til lavt og rolig og satt hjertet på bordet. Da kom folk en og en opp og satt telyset på bordet. Så når skulle du protestert høylytt lurer jeg på? Ikke at jeg bryr meg eller ville gjort det, for jeg elsket det!! :D Det var den perfekte avslutning og jeg hadde gjort det selv om jeg visste at det skulle skje
Gjest Hercule Poirot Skrevet 14. juni 2013 #103 Skrevet 14. juni 2013 Hvorfor ta det med? Fordi du aldri vet når du kan få brukt for det. Tenlig idiotisk å reise helt uten kort eller penger uansett hvilken tilstedning en skal i. Ting kan skje, alt går ikke alltid som planlagt. Jeg drar ikke lenger enn til naboen uten å ta med lommebok, eller i alle fall visa-kortet. Man vet ikke hva som kan skje, man kan f.eks. få bruk for legitimasjon, man kan få bruk for å kjøpe noe. Kortet tar overhodet ingen ekstra plass. Har du ikke stor nok veske til å kunne ta med visa-kortet, så kan du la hele veska ligge igjen hjemme.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #104 Skrevet 14. juni 2013 Forresten i bryllupet våres fortalte toastmasteren om programmet, og da at det var felles avslutning i 0.30 - 1.00 tiden på natten. Avslutningen var at vi brudeparet satt i dansesalen på hver vår stol og med et bord foran oss. På bordet sto en forhøyet hjerteform kledd i sølvfolie. Bandet spillet brudevalssangen lavt og sent mens alle gjestene kom opp imørket med hvert sitt telys og satt på hjerteformen. Deretter sto de i ring rundt/foran oss og gjestene takket for at de fikk komme og gratulerte oss igjen og vi takket de for at de hadde kommet. Det var vel noe av det mest rørende jeg opplevde den kvelden og måtte tørke litt maskara på kinnet da ja Unnskyld meg, men det der hørtes litt sært ut Anonymous poster hash: 3b11f...987 Sånt blir for spesielt for meg også... Men har vært borti lignende. Arrangerte dere denne avslutningen selv? Anonymous poster hash: feb75...305 Her hadde jeg blitt utrolig flau på deres vegne. Men enda flauere er det når brud/brudgom synger til den andre (og gjestene), da må jeg faktisk forlate lokalet.. Anonymous poster hash: ab030...f9b
Gjest FinogFjong Skrevet 14. juni 2013 #105 Skrevet 14. juni 2013 Jeg skal gifte meg i august og får jo helt panikk her. Fy søren så mange utakknemlige mennesker som finnes. Dette er Brudeparets dag, ikke deres fyllafest. Dere er invitert til feire dagen sammen med de, de betaler mye for dette. Og jeg ihvertfall, forventer ingen dyre gaver, jeg forventer ikke gaver i det hele tatt. Og dette med penger til baren, har dere ikke med dere lommebok med visakort i når dere går ut?? Anonymous poster hash: e5354...327 Når jeg blir invitert i bryllup, så forventer jeg ikke en vanlig tur på byen hvor jeg må betale i baren, med mindre dette ikke er spesifisert i innbydelsen. Dersom jeg er invitert på bryllupsfest, så er min definisjon, og det vil jeg tro er det vanligste, at jeg da blir invitert til middagsselskap, med drikke. Men om det blir spesifisert i innbydelsen at festen vil bli holdt i leid lokale, med ekstern bardrift, så er det greit. Men har hørt om folk som er blitt invitert på bryllupsfest via sosiale medier uten særlig informasjon, verken om antrekk eller kostnader, og de måtte betale inngangspenger, fordi lokale ikke var leid for dagen, bare reservert noen timer tidligere på kvelden. Dette er også greit om man får beskjed om det på en real måte, men utover det så virker det jo bare nonchalant og dårlig planlagt. Om paret heller ikke forventer gaver, så bør det jaggu informeres om dette også, for det er en ganske naturlig ting at man som nygift får gaver. Den gaven er ganske sur å gi fra seg, dersom man i tillegg brått står i en vanlig kø til et utested og må betale seg inn. Bare nevner det... Anonymous poster hash: 16845...63f Helt enig! Må man betale for selskapet som gjest, ER det faktisk gaven, og da burde man bli spart fot ytterligere utgifter! (evt få mulighet til å gi fra seg noe billig ræl, for drikke i baren blir fort den tusenlappen man la i gaven det...)
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 14. juni 2013 #106 Skrevet 14. juni 2013 Synes det som regel er veldig flott med bryllup, alle må få ha den festen de liker selv, tenker nå jeg. Idealbryllupet sett fra en bryllupsgjest vil jeg oppsummere slik: 1) God informasjon 2) Nok mat og drikke 3) Alkohol til maten (kan godt betale selv etterpå) 4) Korte og greie taler og opptredener 5) Ikke for mange/barnslige selskapsleker 6) Ingen solosang (flaut) 7) Bordplassering der en sitter sammen med noen en kjenner 8) Levende musikk som vet å ta pauser slik at folk får pratet 9) Flott lokale/omgivelser er et pluss. 10) Ingen barn tilstede..
Gjest Trulte med to små Skrevet 14. juni 2013 #107 Skrevet 14. juni 2013 Jeg skal gifte meg i august og får jo helt panikk her. Fy søren så mange utakknemlige mennesker som finnes. Dette er Brudeparets dag, ikke deres fyllafest. Dere er invitert til feire dagen sammen med de, de betaler mye for dette. Og jeg ihvertfall, forventer ingen dyre gaver, jeg forventer ikke gaver i det hele tatt. Og dette med penger til baren, har dere ikke med dere lommebok med visakort i når dere går ut?? Anonymous poster hash: e5354...327 Når jeg blir invitert i bryllup, så forventer jeg ikke en vanlig tur på byen hvor jeg må betale i baren, med mindre dette ikke er spesifisert i innbydelsen. Dersom jeg er invitert på bryllupsfest, så er min definisjon, og det vil jeg tro er det vanligste, at jeg da blir invitert til middagsselskap, med drikke. Men om det blir spesifisert i innbydelsen at festen vil bli holdt i leid lokale, med ekstern bardrift, så er det greit. Men har hørt om folk som er blitt invitert på bryllupsfest via sosiale medier uten særlig informasjon, verken om antrekk eller kostnader, og de måtte betale inngangspenger, fordi lokale ikke var leid for dagen, bare reservert noen timer tidligere på kvelden. Dette er også greit om man får beskjed om det på en real måte, men utover det så virker det jo bare nonchalant og dårlig planlagt. Om paret heller ikke forventer gaver, så bør det jaggu informeres om dette også, for det er en ganske naturlig ting at man som nygift får gaver. Den gaven er ganske sur å gi fra seg, dersom man i tillegg brått står i en vanlig kø til et utested og må betale seg inn. Bare nevner det... Anonymous poster hash: 16845...63f Helt enig! Må man betale for selskapet som gjest, ER det faktisk gaven, og da burde man bli spart fot ytterligere utgifter! (evt få mulighet til å gi fra seg noe billig ræl, for drikke i baren blir fort den tusenlappen man la i gaven det...) Billig ræl for 1000 kr i gave til brudeparet? Jeg syns 1000 kr er mye!
Gjest FinogFjong Skrevet 14. juni 2013 #108 Skrevet 14. juni 2013 Jeg skal gifte meg i august og får jo helt panikk her. Fy søren så mange utakknemlige mennesker som finnes. Dette er Brudeparets dag, ikke deres fyllafest. Dere er invitert til feire dagen sammen med de, de betaler mye for dette. Og jeg ihvertfall, forventer ingen dyre gaver, jeg forventer ikke gaver i det hele tatt. Og dette med penger til baren, har dere ikke med dere lommebok med visakort i når dere går ut?? Anonymous poster hash: e5354...327 Når jeg blir invitert i bryllup, så forventer jeg ikke en vanlig tur på byen hvor jeg må betale i baren, med mindre dette ikke er spesifisert i innbydelsen. Dersom jeg er invitert på bryllupsfest, så er min definisjon, og det vil jeg tro er det vanligste, at jeg da blir invitert til middagsselskap, med drikke. Men om det blir spesifisert i innbydelsen at festen vil bli holdt i leid lokale, med ekstern bardrift, så er det greit. Men har hørt om folk som er blitt invitert på bryllupsfest via sosiale medier uten særlig informasjon, verken om antrekk eller kostnader, og de måtte betale inngangspenger, fordi lokale ikke var leid for dagen, bare reservert noen timer tidligere på kvelden. Dette er også greit om man får beskjed om det på en real måte, men utover det så virker det jo bare nonchalant og dårlig planlagt. Om paret heller ikke forventer gaver, så bør det jaggu informeres om dette også, for det er en ganske naturlig ting at man som nygift får gaver. Den gaven er ganske sur å gi fra seg, dersom man i tillegg brått står i en vanlig kø til et utested og må betale seg inn. Bare nevner det... Anonymous poster hash: 16845...63f Helt enig! Må man betale for selskapet som gjest, ER det faktisk gaven, og da burde man bli spart fot ytterligere utgifter! (evt få mulighet til å gi fra seg noe billig ræl, for drikke i baren blir fort den tusenlappen man la i gaven det...) Billig ræl for 1000 kr i gave til brudeparet? Jeg syns 1000 kr er mye! (...mener selvfølgelig å gi bort noe billig ræl, når jeg må bruke en tusenlapp i baren...-og da tenker jeg som par altså, jeg tror ikke jeg har drukket for såå mye alene noengang... )
Gjest Hercule Poirot Skrevet 14. juni 2013 #109 Skrevet 14. juni 2013 Beklager at jeg kupper tråden litt her, men det er så mange som har kommentert avslutningen vår på en negativ måte. Så da lurer jeg, om dere ikke visste hva avslutningen var, og det viste seg at den var lik vår. Hadde dere da ledd og/eller reist dere opp og sagt at dette gadd dere ikke for det er for teit?? Det var ingen gjester som lo, ingen som sa noe negativt, ingen som hadde en negativ holdning. Fikk så mange positive tilbakemeldinger på at det var en skikkelig god avslutning. - og beklager å måtte si det, men da hadde jeg nok rett og slett bare lurt meg ut og vekk, gitt. Kleint. Som brud?? Nei, som gjest, selvfølgelig. Et opplegg i retning av det du beskriver hadde ikke skjedd i mitt bryllup, samme f... hva toastmaster hadde sagt. Men da måtte du reist deg og gått. Vi fikk ikke vite hva som skulle skje før toastmaster fant 2 stoler og et lite bord. Lyset ble dempet, bandet spilte sangen vi danset brudevalsen til lavt og rolig og satt hjertet på bordet. Da kom folk en og en opp og satt telyset på bordet. Så når skulle du protestert høylytt lurer jeg på? Ikke at jeg bryr meg eller ville gjort det, for jeg elsket det!! :D Det var den perfekte avslutning og jeg hadde gjort det selv om jeg visste at det skulle skje Som sagt; det hadde ikke skjedd i vårt bryllup, såpass kontroll hadde vi kommet til å ha på personen vi hadde valgt til å ha en såpass viktig oppgave.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #110 Skrevet 14. juni 2013 Var i et bryllup ei gang, var bare invitert til kaffe, da. Vi måtte vente i over en time utenfor lokalet i regnvær fordi middagen og talene drøyde ut. Fikk ikke skikkelig innbydelse heller, bare sms Drikke måtte jeg ta med selv (!) Bruden begynte også å prate om hvor vanvittig mye penger de hadde lagt i bryllupet (35.000) og at de kom til å være griseblakke i lang tid framover. Er det mulig De sto og telte penger etter kakene kom på bordet. PINLIG! Anonymous poster hash: f91cd...9c4
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #111 Skrevet 14. juni 2013 Var i et bryllup hvor brura gikk rundt i slippers og de serverte heimbrent med juice og san fransisco som velkomstdrink, og satte ut heimbrent på bordene fordi de hadde glemt å skrive i invitasjonen at folk måtte ta med alkohol selv.... jeeeesus. Og ingen holdt taler, bortsett fra brudgommens far. Brura var knapt fylt 20 og brudgommen nesten 40, og hele bryllupet bar preg av fjortisvenninnene til hun her bruden. Anonymous poster hash: 26871...d2c
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #112 Skrevet 14. juni 2013 Jeg var i et bryllup 23 juli 2011. Det var HELT forferdelig! Bruden ringte rundt til alle gjestene 22/7 etter bomben gikk av for å høre om alle var ok. Bryllupet bar selvsagt preg av sjokk og tristhet (det var i Oslo), men brudeparet opplyste alle gjestene om at det var forbudt å snakke om det som hadde skjedd. Gjorde at man ble litt apatisk, særlig vi som hadde vært i sentrum på tidspunktet bomben smalt. Ble ikke et særlig gledelig bryllup for å si det sånn Skulle ønske jeg bare hadde blitt hjemme den dagen.... Anonymous poster hash: ddc84...ad4
Gjest Trulte med to små Skrevet 14. juni 2013 #113 Skrevet 14. juni 2013 Jeg skal gifte meg i august og får jo helt panikk her. Fy søren så mange utakknemlige mennesker som finnes. Dette er Brudeparets dag, ikke deres fyllafest. Dere er invitert til feire dagen sammen med de, de betaler mye for dette. Og jeg ihvertfall, forventer ingen dyre gaver, jeg forventer ikke gaver i det hele tatt. Og dette med penger til baren, har dere ikke med dere lommebok med visakort i når dere går ut?? Anonymous poster hash: e5354...327 Når jeg blir invitert i bryllup, så forventer jeg ikke en vanlig tur på byen hvor jeg må betale i baren, med mindre dette ikke er spesifisert i innbydelsen. Dersom jeg er invitert på bryllupsfest, så er min definisjon, og det vil jeg tro er det vanligste, at jeg da blir invitert til middagsselskap, med drikke. Men om det blir spesifisert i innbydelsen at festen vil bli holdt i leid lokale, med ekstern bardrift, så er det greit. Men har hørt om folk som er blitt invitert på bryllupsfest via sosiale medier uten særlig informasjon, verken om antrekk eller kostnader, og de måtte betale inngangspenger, fordi lokale ikke var leid for dagen, bare reservert noen timer tidligere på kvelden. Dette er også greit om man får beskjed om det på en real måte, men utover det så virker det jo bare nonchalant og dårlig planlagt. Om paret heller ikke forventer gaver, så bør det jaggu informeres om dette også, for det er en ganske naturlig ting at man som nygift får gaver. Den gaven er ganske sur å gi fra seg, dersom man i tillegg brått står i en vanlig kø til et utested og må betale seg inn. Bare nevner det... Anonymous poster hash: 16845...63f Helt enig! Må man betale for selskapet som gjest, ER det faktisk gaven, og da burde man bli spart fot ytterligere utgifter! (evt få mulighet til å gi fra seg noe billig ræl, for drikke i baren blir fort den tusenlappen man la i gaven det...) Billig ræl for 1000 kr i gave til brudeparet? Jeg syns 1000 kr er mye! (...mener selvfølgelig å gi bort noe billig ræl, når jeg må bruke en tusenlapp i baren...-og da tenker jeg som par altså, jeg tror ikke jeg har drukket for såå mye alene noengang... ) Ja det var noe annet!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #114 Skrevet 14. juni 2013 Hjelpes. Må si jeg syns det virker temmelig trist å være avhengig av alkohol innabords for å kunne danse og ha det moro, uansett hvor lite/mye som trengs... Anonymous poster hash: 84ef5...513 Er vel ikke akkurat noe hemmelighet at litt alkohol kan løse opp stemningen litt da Er en fin ice breaker det! Anonymous poster hash: 20fe8...b39
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #115 Skrevet 14. juni 2013 Hvorfor ta det med? Fordi du aldri vet når du kan få brukt for det. Tenlig idiotisk å reise helt uten kort eller penger uansett hvilken tilstedning en skal i. Ting kan skje, alt går ikke alltid som planlagt. Jeg drar ikke lenger enn til naboen uten å ta med lommebok, eller i alle fall visa-kortet. Man vet ikke hva som kan skje, man kan f.eks. få bruk for legitimasjon, man kan få bruk for å kjøpe noe. Kortet tar overhodet ingen ekstra plass. Har du ikke stor nok veske til å kunne ta med visa-kortet, så kan du la hele veska ligge igjen hjemme. Nå var ikke poenget her hvorvidt et Visakort tar stor plass eller ikke i veska, men hvorvidt det er vanlig å få behov for å bruke det til å betale for drikkevarer i et bryllup, uten å være informert om det på forhånd... Ay... Anonymous poster hash: 16845...63f
3 i april Skrevet 16. juni 2013 #116 Skrevet 16. juni 2013 Jeg liker også og få beskjed om jeg må betale for drikkevarene. Feks har jeg vært i et bryllup hvor brudeparet hadde handlet inn alt av drikkevarer og hadde bar, men at vi måtte betale for drikken selv, noe som var helt greit og som ble mye billigere enn og kjøpe i baren på et hotell. Vi måtte betale 15 kr for et glass med vin, 20 for øl osv men problemet var jo bare at det IKKE hadde informert om dette på forhånd og siden vi ikke kunne bruke kort men bare kunne betale med kontanter så ble det faktisk et problem, for hvem drasser med masse vis av kontanter i et bryllup da ?
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #117 Skrevet 16. juni 2013 Jeg skal i mitt første bryllup til søskenbarnet mitt om noen mnd, hun og forloveden har vært sammen i 7 år og har 3 barn, så dette blir skikkelig rørende. men jeg syns det er litt trist at de ikke vil ha brudevalsen, og ikke vil at noen skal holde tale, de skal heller ikke holde tale selv, men man må få gjøre hva man vil i sitt bryllup, det er bruden og brudgommens dag og uansett hvordan man arrangerer bryllupet så er det alltid noen som ikke er suuuperfornøyd : ) Lykke til! Anonymous poster hash: bb1ea...5db
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #118 Skrevet 16. juni 2013 Var i ett bryllup der forretten var villørrettartar og hovedretten spekemat. Tilbehøret var kun flatbrød. Det var flere gravide i bryllupet som rett og slett ikke kunne spise noe av maten. I tillegg ble folk ikke mette, så alkoholen gikk rett i fletta på folk utover kvelden. Et annet bryllup jeg var i ble noen satt i nærheten av partneren sin, mens andre langt unna. Dette synes jeg skal være enten eller. Men stemmer for at man skal sitte i nærheten av partneren sin! Ellers bør taler begrenses med maks taletid, og sørg for at takk for maten taleren er edru. I vårt bryllup var han drita full og hele talen ble en skandale. Hold dere unna polonese, pinlige greier. Tror også den verste blemmen jeg har opplevd er at brudeparet har undervurdert viktigheten av bra musikk. Det å leie inn en DJ eller live musikk er superviktig. Det er trist når festen slutter tidlig fordi musikken og lyden ikke funker og man tror man kan skape stemning av en discman som tilfeldige folk tukler med. Anonymous poster hash: 49fac...b1f
TPK Skrevet 16. juni 2013 #119 Skrevet 16. juni 2013 Aldri tomme glass! Det stusseligste er de som har bestemt for forhånd at alle skal få f.eks ett eller to glass vin til maten.. Etter 1-2 taler er det jo tomt, og man må skåle i tomme glass/med vann. Legg inn pauser, spesielt hvis det er mange taler. Be de som skal tale om å holde det KORT, ingen livshistorier eller lange avhandlinger. Maks 5 minutter! Lange taler fra perifere slektninger er pyton, særlig som venninne som kun kjenner bruden og ikke noe særlig av familien...
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #120 Skrevet 16. juni 2013 Forresten i bryllupet våres fortalte toastmasteren om programmet, og da at det var felles avslutning i 0.30 - 1.00 tiden på natten. Avslutningen var at vi brudeparet satt i dansesalen på hver vår stol og med et bord foran oss. På bordet sto en forhøyet hjerteform kledd i sølvfolie. Bandet spillet brudevalssangen lavt og sent mens alle gjestene kom opp imørket med hvert sitt telys og satt på hjerteformen. Deretter sto de i ring rundt/foran oss og gjestene takket for at de fikk komme og gratulerte oss igjen og vi takket de for at de hadde kommet. Det var vel noe av det mest rørende jeg opplevde den kvelden og måtte tørke litt maskara på kinnet da ja Unnskyld meg, men det der hørtes litt sært ut Anonymous poster hash: 3b11f...987 Sånt blir for spesielt for meg også... Men har vært borti lignende. Arrangerte dere denne avslutningen selv? Anonymous poster hash: feb75...305 Her hadde jeg blitt utrolig flau på deres vegne. Men enda flauere er det når brud/brudgom synger til den andre (og gjestene), da må jeg faktisk forlate lokalet.. Anonymous poster hash: ab030...f9b Er det sant? Jeg var i et bryllup der bruden sang til brudgommen, en duett sammen med en kamerat som spilte gitar til, og det er det mest rørende øyeblikket jeg har vært borti i et bryllup. Anonymous poster hash: f3c54...2d1
Gjest Antarctica Skrevet 22. juni 2013 #121 Skrevet 22. juni 2013 Hvorfor ta det med? Fordi du aldri vet når du kan få brukt for det. Tenlig idiotisk å reise helt uten kort eller penger uansett hvilken tilstedning en skal i. Ting kan skje, alt går ikke alltid som planlagt. Jeg drar ikke lenger enn til naboen uten å ta med lommebok, eller i alle fall visa-kortet. Man vet ikke hva som kan skje, man kan f.eks. få bruk for legitimasjon, man kan få bruk for å kjøpe noe. Kortet tar overhodet ingen ekstra plass. Har du ikke stor nok veske til å kunne ta med visa-kortet, så kan du la hele veska ligge igjen hjemme. Jeg syns nå ellers at har du ikke råd til å by dine gjester på BÅDE vått og tørt, bør du ikke be inn til stort bryllup. Ærlig talt. Da kjøper man heller en billigere kjole, så man får råd til den cognacen de skal ha til kaffen. (Denne tråden er forresten hylende morsom! Når sommeren er over kommer det kanskje flere gode innlegg her!)
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #122 Skrevet 23. juni 2013 Skulle likt å se den vesla hvor det ikke er plass til et bankkort samme hvor mye kleenex og lipgloss du har i den. Trenger ikke hele lommeboka vey du. Men hvorfor ta det med? Jeg tar ikke med meg lommeboka når jeg skal i barneselskap, 80-årsdag eller barnedåp heller, for jeg forventer ikke at jeg trenger penger i den situasjonen. Det er bare ett eneste bryllup jeg har vært i som jeg hadde trengt penger også. I alle andre, og det har blitt en del, har jeg ikke hatt bruk for et rødt øre. Er det virkelig så vanlig å måtte betale i bryllup? forventer du alkohol i 80 års dag eller barnedåp? er du klar over hvor dyrt det er med fri bar? vi hadde 1 vinglas med forretten , 2 med hovedretten, 1 med deserten og den alkoholregningen var dyr for å sei det sånn, etter det kunne gjestene kjøpe seg drikke på baren. Hvis noen syntes det var teit eller dumt synes jeg at det er veldig utakknemlig. skreiv ikkje på invitasjonenne at det er ikkje fri bar fordy jeg tar det ikkje som gitt ad brudeparet betaler før alkohol til 50 + + + gjester på en kveld... Anonymous poster hash: dc6ce...9a9
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #123 Skrevet 23. juni 2013 Skulle likt å se den vesla hvor det ikke er plass til et bankkort samme hvor mye kleenex og lipgloss du har i den. Trenger ikke hele lommeboka vey du. Men hvorfor ta det med? Jeg tar ikke med meg lommeboka når jeg skal i barneselskap, 80-årsdag eller barnedåp heller, for jeg forventer ikke at jeg trenger penger i den situasjonen. Det er bare ett eneste bryllup jeg har vært i som jeg hadde trengt penger også. I alle andre, og det har blitt en del, har jeg ikke hatt bruk for et rødt øre. Er det virkelig så vanlig å måtte betale i bryllup? forventer du alkohol i 80 års dag eller barnedåp? er du klar over hvor dyrt det er med fri bar? vi hadde 1 vinglas med forretten , 2 med hovedretten, 1 med deserten og den alkoholregningen var dyr for å sei det sånn, etter det kunne gjestene kjøpe seg drikke på baren. Hvis noen syntes det var teit eller dumt synes jeg at det er veldig utakknemlig. skreiv ikkje på invitasjonenne at det er ikkje fri bar fordy jeg tar det ikkje som gitt ad brudeparet betaler før alkohol til 50 + + + gjester på en kveld... Anonymous poster hash: dc6ce...9a9 ...ja det ER dyrt å arrangere bryllup. Har man ikke råd til 50+ gjester, så inviter 30 + da... Det er dyrt å være gjest også, det er f.eks egne "regler" for hva gaven skal koste om man er gjest til middagen, og må en betale sjøl, er det rett og slett sylfrekt å ikke inofrmere om dette! Da må gjesten betale mye mer for gaven, enn det en ellers hadde villet, og det er rett og slett lureri. Tro ikke at folk er så forbanna glad i dere, at de gjerne betalet tusenvis av kroner for reise, overnatting, risørtime, nye sko, penklær, dyr gave OG drikke... Har dere ikke råd til det, så i-n-f-o-r-m-e-r...eller er det for flaut å innrømme at man vil ha gavene uten avkorting...? Anonymous poster hash: 0843f...2ac
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #124 Skrevet 23. juni 2013 Skulle likt å se den vesla hvor det ikke er plass til et bankkort samme hvor mye kleenex og lipgloss du har i den. Trenger ikke hele lommeboka vey du. Men hvorfor ta det med? Jeg tar ikke med meg lommeboka når jeg skal i barneselskap, 80-årsdag eller barnedåp heller, for jeg forventer ikke at jeg trenger penger i den situasjonen. Det er bare ett eneste bryllup jeg har vært i som jeg hadde trengt penger også. I alle andre, og det har blitt en del, har jeg ikke hatt bruk for et rødt øre. Er det virkelig så vanlig å måtte betale i bryllup? forventer du alkohol i 80 års dag eller barnedåp? er du klar over hvor dyrt det er med fri bar? vi hadde 1 vinglas med forretten , 2 med hovedretten, 1 med deserten og den alkoholregningen var dyr for å sei det sånn, etter det kunne gjestene kjøpe seg drikke på baren. Hvis noen syntes det var teit eller dumt synes jeg at det er veldig utakknemlig. skreiv ikkje på invitasjonenne at det er ikkje fri bar fordy jeg tar det ikkje som gitt ad brudeparet betaler før alkohol til 50 + + + gjester på en kveld... Anonymous poster hash: dc6ce...9a9 ...ja det ER dyrt å arrangere bryllup. Har man ikke råd til 50+ gjester, så inviter 30 + da... Det er dyrt å være gjest også, det er f.eks egne "regler" for hva gaven skal koste om man er gjest til middagen, og må en betale sjøl, er det rett og slett sylfrekt å ikke inofrmere om dette! Da må gjesten betale mye mer for gaven, enn det en ellers hadde villet, og det er rett og slett lureri. Tro ikke at folk er så forbanna glad i dere, at de gjerne betalet tusenvis av kroner for reise, overnatting, risørtime, nye sko, penklær, dyr gave OG drikke... Har dere ikke råd til det, så i-n-f-o-r-m-e-r...eller er det for flaut å innrømme at man vil ha gavene uten avkorting...? Anonymous poster hash: 0843f...2ac Ja det er veldig dyrt og ja vi hadde råd til å ha bryllup med 3 retters fin middag , fint lokale, mye kaker , trubadur og 4 glas gratis vin til gjestenne. synes ikkje det er sjølvsagt at det er open bar i et bryllup og det er op til gjestene hvor mye peng til vil bruke til gave , jeg ser ikkje på gave som inngangsbillet til bryllup, de kunne jo bare droppe gaven hvis de ville det... hvis den alkoholmengden var før lite til gjestene kunne de sitte på hotelrommet sitt og drikke sin egen vin eller gå på baren og kjøpe seg meir vin baren var open hele kvelden. Tar du virkelig som gitt ad det er fri bar i et bryllup? har du ikkje sett hvor grådig nordmenn drikker når det er fri bar? drikker i hvertfall 3x så mye bare fordy det er gratis, dyrt blir det til brudeparet så blir bryllupfesten til en stor fyllefest trur det er ingen som onsker det. Anonymous poster hash: dc6ce...9a9
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #125 Skrevet 23. juni 2013 Skulle likt å se den vesla hvor det ikke er plass til et bankkort samme hvor mye kleenex og lipgloss du har i den. Trenger ikke hele lommeboka vey du. Men hvorfor ta det med? Jeg tar ikke med meg lommeboka når jeg skal i barneselskap, 80-årsdag eller barnedåp heller, for jeg forventer ikke at jeg trenger penger i den situasjonen. Det er bare ett eneste bryllup jeg har vært i som jeg hadde trengt penger også. I alle andre, og det har blitt en del, har jeg ikke hatt bruk for et rødt øre. Er det virkelig så vanlig å måtte betale i bryllup? forventer du alkohol i 80 års dag eller barnedåp? er du klar over hvor dyrt det er med fri bar? vi hadde 1 vinglas med forretten , 2 med hovedretten, 1 med deserten og den alkoholregningen var dyr for å sei det sånn, etter det kunne gjestene kjøpe seg drikke på baren. Hvis noen syntes det var teit eller dumt synes jeg at det er veldig utakknemlig. skreiv ikkje på invitasjonenne at det er ikkje fri bar fordy jeg tar det ikkje som gitt ad brudeparet betaler før alkohol til 50 + + + gjester på en kveld... Anonymous poster hash: dc6ce...9a9 ...ja det ER dyrt å arrangere bryllup. Har man ikke råd til 50+ gjester, så inviter 30 + da... Det er dyrt å være gjest også, det er f.eks egne "regler" for hva gaven skal koste om man er gjest til middagen, og må en betale sjøl, er det rett og slett sylfrekt å ikke inofrmere om dette! Da må gjesten betale mye mer for gaven, enn det en ellers hadde villet, og det er rett og slett lureri. Tro ikke at folk er så forbanna glad i dere, at de gjerne betalet tusenvis av kroner for reise, overnatting, risørtime, nye sko, penklær, dyr gave OG drikke... Har dere ikke råd til det, så i-n-f-o-r-m-e-r...eller er det for flaut å innrømme at man vil ha gavene uten avkorting...? Anonymous poster hash: 0843f...2ac Ja det er veldig dyrt og ja vi hadde råd til å ha bryllup med 3 retters fin middag , fint lokale, mye kaker , trubadur og 4 glas gratis vin til gjestenne. synes ikkje det er sjølvsagt at det er open bar i et bryllup og det er op til gjestene hvor mye peng til vil bruke til gave , jeg ser ikkje på gave som inngangsbillet til bryllup, de kunne jo bare droppe gaven hvis de ville det... hvis den alkoholmengden var før lite til gjestene kunne de sitte på hotelrommet sitt og drikke sin egen vin eller gå på baren og kjøpe seg meir vin baren var open hele kvelden. Tar du virkelig som gitt ad det er fri bar i et bryllup? har du ikkje sett hvor grådig nordmenn drikker når det er fri bar? drikker i hvertfall 3x så mye bare fordy det er gratis, dyrt blir det til brudeparet så blir bryllupfesten til en stor fyllefest trur det er ingen som onsker det. Anonymous poster hash: dc6ce...9a9 ja så var det også nokke ned i kaffen til kaken som var gratis, trur ikkje gjesten blei tørste da nei :-P Anonymous poster hash: dc6ce...9a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå