Gå til innhold

Hva er det verste bryllupet du har vært i, og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er dere så ekle med moota? Skulle tro at dere gikk i 6 klasse..Jeg syns det hørtes veldig fint ut Moota :)

Skrevet

Forresten i bryllupet våres fortalte toastmasteren om programmet, og da at det var felles avslutning i 0.30 - 1.00 tiden på natten. Avslutningen var at vi brudeparet satt i dansesalen på hver vår stol og med et bord foran oss. På bordet sto en forhøyet hjerteform kledd i sølvfolie. Bandet spillet brudevalssangen lavt og sent mens alle gjestene kom opp imørket med hvert sitt telys og satt på hjerteformen. Deretter sto de i ring rundt/foran oss og gjestene takket for at de fikk komme og gratulerte oss igjen og vi takket de for at de hadde kommet. Det var vel noe av det mest rørende jeg opplevde den kvelden og måtte tørke litt maskara på kinnet da ja :)

Du kødder?!

Hvem sin ide var dette? Jeg hadde skjemtes over dette både som brud og gjest

Anonymous poster hash: 0110c...7ed

Jeg har vært i flere brylluper der dette har blitt gjort og verken jeg, brudeparet eller de andre gjestene har sneket seg bort, blitt flaue osv. Dette er slettes ikke et uvanlig måte og avslutte en bryllupsfest på. Syns heller at det har vært hyggelig og stemningsfull måte og gjøre det på. Selv om mange av dere ikke kunne tenkt dere en slik avslutning betyr ikke det at det er teit.

Skrevet

Det som har vært kjedeligst er når man må vente LENGE på mat. For mange taler til middag bør også unngåes - spar noen taler til kakene. Pass på å plassere folk sammen med noen de kjenner. Prøv å matche folk som ikke kjenner hverandre (feks har de felles interesser så er det større sannsynlighet for at de finner noe å prate om)

Jeg har ellers vært med på to lys-i-hjerte-seremonier uten å reagere på det som "kleint". Ei heller har jeg hørt andre si noe negativt om det etterpå.

Gjest Antarctica
Skrevet

Det aller, aller, aller kleineste er når gjestene begynner å klirre i glassene for at paret skal kysse hverandre. I min bok er der helt tabu, kyssing er noe helt personlig som man ikke skal presses til i offentlighet, men jeg opplever det fortsatt i noen bryllup. I ett ville de til og med at brudens foreldre skulle opp på stolene og kysse hverandre! Huff.

Dårlig allsang er i prinsippet bedre enn dårlige taler. Dårlige talere er i prinsippet litt bedre enn dårlig toastmaster. Og kjiping på nødvendige ting er dårligere enn alle disse, f eks lite mat, lite drikke og musikk på boks. Til bryllup leier man levende musikk og spanderer mat og drikke. Har man ike råd til det, får man invitere færre gjester.

Men det undrer meg at så mange tror de skal sitte med sin egen ektemann og gamle kjenninger. Det skal selvsagt blandes litt. Det står i Skikk og Bruk. Man går ikke i selskap for å snakke med gubben sin, det kan man gjøre hjemme. Har selv vært singel gjest ved siden av 3 ektepar som ikke hadde er ord igjen å si til hverandre. Det var absurd. Og jeg er ellers norgesmester i smalltalk, men der møtte jeg jammen på kvist!

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Forresten i bryllupet våres fortalte toastmasteren om programmet, og da at det var felles avslutning i 0.30 - 1.00 tiden på natten. Avslutningen var at vi brudeparet satt i dansesalen på hver vår stol og med et bord foran oss. På bordet sto en forhøyet hjerteform kledd i sølvfolie. Bandet spillet brudevalssangen lavt og sent mens alle gjestene kom opp imørket med hvert sitt telys og satt på hjerteformen. Deretter sto de i ring rundt/foran oss og gjestene takket for at de fikk komme og gratulerte oss igjen og vi takket de for at de hadde kommet. Det var vel noe av det mest rørende jeg opplevde den kvelden og måtte tørke litt maskara på kinnet da ja :)

Unnskyld meg, men det der hørtes litt sært ut ;)

Anonymous poster hash: 3b11f...987

Romantisk og fint tenker jeg!

Kan ikke tenke meg noe værre en fulle gjester som snøvler et "takk for nå" for så å ramle ut av lokalet. :(

Skrevet

Det aller, aller, aller kleineste er når gjestene begynner å klirre i glassene for at paret skal kysse hverandre. I min bok er der helt tabu, kyssing er noe helt personlig som man ikke skal presses til i offentlighet, men jeg opplever det fortsatt i noen bryllup. I ett ville de til og med at brudens foreldre skulle opp på stolene og kysse hverandre! Huff. !

Enig i dette. Bare at den eneste gangen jeg har opplevd det, slo gjestene dessertskjeene i bordet. Det ble et forferdelig leven, og allerede etter forretten hadde jeg fått hodepine av levenet... Jeg er glad ingen kom på dette i vårt bryllup.

Skrevet

Dette med å slå på glass eller trampe for at brudeparet skal kysse syntes jeg bare var kjempefestlig i vårt bryllup! Det løsnet opp stemninga og ble mye latter utav å stable seg opp på en stol eller komme seg under bordet i brudekjolen.

Vi hater å danse sjøl og hadde kun valgt ut rolig musikk. Der så jeg at vi bomma litt, og at flere av gjestene ønska å svinge seg litt. Jeg var bare livredd for å bli bedt opp til dans :o Hehe

Skrevet

Beklager at jeg kupper tråden litt her, men det er så mange som har kommentert avslutningen vår på en negativ måte. Så da lurer jeg, om dere ikke visste hva avslutningen var, og det viste seg at den var lik vår. Hadde dere da ledd og/eller reist dere opp og sagt at dette gadd dere ikke for det er for teit??

Det var ingen gjester som lo, ingen som sa noe negativt, ingen som hadde en negativ holdning. Fikk så mange positive tilbakemeldinger på at det var en skikkelig god avslutning.

For min egen del hadde jeg blitt veldig pinlig berørt på deres vegne, men som nordmann er jeg oppdratt til å bite tennene sammen og ikke oppføre meg dårlig forann andre. Men jeg hadde nok tenkt som så at det var en upassende sermoni som kan gjøre det litt ubehagelig for gjestene. Ville aldri i verden ha planlagt hvordan GJESTEN skal takke for seg. Det synes jeg er noe usmakelig. Beklager

Anonymous poster hash: ef374...f35

Skrevet

Beklager at jeg kupper tråden litt her, men det er så mange som har kommentert avslutningen vår på en negativ måte. Så da lurer jeg, om dere ikke visste hva avslutningen var, og det viste seg at den var lik vår. Hadde dere da ledd og/eller reist dere opp og sagt at dette gadd dere ikke for det er for teit??

Det var ingen gjester som lo, ingen som sa noe negativt, ingen som hadde en negativ holdning. Fikk så mange positive tilbakemeldinger på at det var en skikkelig god avslutning.

For min egen del hadde jeg blitt veldig pinlig berørt på deres vegne, men som nordmann er jeg oppdratt til å bite tennene sammen og ikke oppføre meg dårlig forann andre. Men jeg hadde nok tenkt som så at det var en upassende sermoni som kan gjøre det litt ubehagelig for gjestene. Ville aldri i verden ha planlagt hvordan GJESTEN skal takke for seg. Det synes jeg er noe usmakelig. Beklager

Det er enda godt du ikke er toastmaster da! Det var da ingen tvang. Jeg er helt sikker på at om noen hadde protestert mot å bære et telys opp en trapp og satt på et bord så kunne de sluppet. De kunne også ha sluppet å ta oss i hånda før de gikk.

Skrevet

Det er enda godt du ikke er toastmaster da! Det var da ingen tvang. Jeg er helt sikker på at om noen hadde protestert mot å bære et telys opp en trapp og satt på et bord så kunne de sluppet. De kunne også ha sluppet å ta oss i hånda før de gikk.

Da så ;)

Gjest LA8PV
Skrevet

Kom på et skrekkelig bryllup hvor hovedretten var grøt!!!

Skrevet

At brudeparet ikke går hjem, slik at folk blir sittende og vente.. Dra heller litt tidlig (12-01) eller vær tydelig på at man ikke er opptatt av dette. 

Anonymous poster hash: b67fa...015

Haha, jeg var i et bryllup der brudeparet dro før kl. 23.. Driiiiiitkjipt, dagen hadde jo såvidt startet fordi vielsen startet kl. 16. Vi ble ca. 15 min. etter at brudeparet dro. Nå begynner jeg å tenke på at de dro så tidlig for å spare penger på barregningen, det var nemlig fri bar men gjestene dro jo hjem når brudeparet ikke var der..

Anonymous poster hash: ddc84...ad4

Skrevet

Jeg skal gifte meg i august og får jo helt panikk her. Fy søren så mange utakknemlige mennesker som finnes. Dette er Brudeparets dag, ikke deres fyllafest. Dere er invitert til feire dagen sammen med de, de betaler mye for dette. Og jeg ihvertfall, forventer ingen dyre gaver, jeg forventer ikke gaver i det hele tatt.

Og dette med penger til baren, har dere ikke med dere lommebok med visakort i når dere går ut??

Anonymous poster hash: e5354...327

Gjest Pusikatt
Skrevet

Har vært gjest i ett bryllup der vi tente lys, som i mootas bryllup. Det var kjempekoselig!! Fint å gjøre noe sånt når to man er glad i, gifter seg.

Skrevet

Jeg har vært i to bryllup med et slikt arrangement, som en avslutning på middagen før lokalet ble gjort om til mer fest- og danselokale. Det har vært kjempekoselig hver gang. Bryllupsparet har blitt rørt og ja, litt flaue, og varme av alle lysene, men jeg har ikke hørt et eneste negativt ord om dette i ettertid. Det var fint for både gjestene og familien og paret. Synes det er veldig rart at så mange her reagerer så negativt på det!

Skrevet

Jeg skal gifte meg i august og får jo helt panikk her. Fy søren så mange utakknemlige mennesker som finnes. Dette er Brudeparets dag, ikke deres fyllafest. Dere er invitert til feire dagen sammen med de, de betaler mye for dette. Og jeg ihvertfall, forventer ingen dyre gaver, jeg forventer ikke gaver i det hele tatt.

Og dette med penger til baren, har dere ikke med dere lommebok med visakort i når dere går ut??

Ikke få panikk :) Mange av eksemplene som blir beskrevet her er jo ganske horrible....Jeg hadde vært superlei meg som brud, dersom gjestene ikke hadde vin eller annet i glassene under en skål. Synes det er litt rart med graut til hovedrett, om ikke det er et klassisk bondebryllup da :)

Selv om dette er brudeparets dag, er det faktisk litt viktig å tenke på at festen skal være en hyggelig seanse for alle inkludert de dere inviterer til å feire deres store dag, og da trenger man kanskje ikke fortelle alle de mest intime og interne historier, og ha mange taler som varer vinter og vår, så gjestene etterhvert sitter med kald mat på tallerkenen.

Det kleineste bryllupet jeg har vært i var det der maten var kald og toastmasteren fortalte en fi*te vits mellom hvert innslag...ingen lo, det var daupinlig! 

Anonymous poster hash: 98f7d...795

Skrevet

Nei, når jeg skal i bryllup eller i andre private selskaper der jeg har transport, og det eneste det er plass til i selskapsveska er en kleenex og en lipgloss, så tar jeg ikke med meg lommebok. Om jeg vet at jeg vil trenge penger, så tar jeg selvfølgelig med meg, men jeg regner ikke det som naturlig når jeg er invitert i selskap og ikke skal ta taxi hjem.

Skrevet (endret)

Og dette med penger til baren, har dere ikke med dere lommebok med visakort i når dere går ut??Anonymous poster hash: e5354...327

Nei, når jeg skal i bryllup eller i andre private selskaper der jeg har transport, og det eneste det er plass til i selskapsveska er en kleenex og en lipgloss, så tar jeg ikke med meg lommebok. Om jeg vet at jeg vil trenge penger, så tar jeg selvfølgelig med meg, men jeg regner ikke det som naturlig når jeg er invitert i selskap og ikke skal ta taxi hjem.

Skulle likt å se den veska hvor det ikke er plass til et bankkort samme hvor mye kleenex og lipgloss du har i den. Trenger ikke hele lommeboka vey du. Endret av It's all about me!
Skrevet

Skulle likt å se den vesla hvor det ikke er plass til et bankkort samme hvor mye kleenex og lipgloss du har i den. Trenger ikke hele lommeboka vey du.

Men hvorfor ta det med? Jeg tar ikke med meg lommeboka når jeg skal i barneselskap, 80-årsdag eller barnedåp heller, for jeg forventer ikke at jeg trenger penger i den situasjonen. Det er bare ett eneste bryllup jeg har vært i som jeg hadde trengt penger også. I alle andre, og det har blitt en del, har jeg ikke hatt bruk for et rødt øre. Er det virkelig så vanlig å måtte betale i bryllup?

Skrevet

Jeg har vært i to bryllup med et slikt arrangement, som en avslutning på middagen før lokalet ble gjort om til mer fest- og danselokale. Det har vært kjempekoselig hver gang. Bryllupsparet har blitt rørt og ja, litt flaue, og varme av alle lysene, men jeg har ikke hørt et eneste negativt ord om dette i ettertid. Det var fint for både gjestene og familien og paret. Synes det er veldig rart at så mange her reagerer så negativt på det!

Jeg synes det er veldig rart at noen kan synes det er fint jeg!

Vi er forskjellige da vet du..

Mannen min og jeg giftet oss i utlandet blandt annet for å være sikker på å unngå slike ting. Men så lenge brudeparet er fornøyd har ikke jeg behov for å rakke ned på det. Men jeg hadde overhodet ikke likt det selv.

Skrevet

Skulle likt å se den vesla hvor det ikke er plass til et bankkort samme hvor mye kleenex og lipgloss du har i den. Trenger ikke hele lommeboka vey du.

Men hvorfor ta det med? Jeg tar ikke med meg lommeboka når jeg skal i barneselskap, 80-årsdag eller barnedåp heller, for jeg forventer ikke at jeg trenger penger i den situasjonen. Det er bare ett eneste bryllup jeg har vært i som jeg hadde trengt penger også. I alle andre, og det har blitt en del, har jeg ikke hatt bruk for et rødt øre. Er det virkelig så vanlig å måtte betale i bryllup?

Hvorfor ta det med?

Fordi du aldri vet når du kan få brukt for det.

Tenlig idiotisk å reise helt uten kort eller penger uansett hvilken tilstedning en skal i. Ting kan skje, alt går ikke alltid som planlagt.

Skrevet

Måtte gå leeenge uten mat og drikke, mellom kirka og selskapet, og det var varmt ute. 
MYE venting i dette bryllupet. 
Fikk plass der jeg ikke kunne ha bena noen steder, helt nederst ble to av brudens venninner (meg og Hedda) satt, på hjørnene/enden var det trangt om benplassen. Veldig irriterene når man sitter lenge. Burde heller ha skjøtet litt på bordet og ikke vært gjerrige om plassen.
Og kakene ble ikke satt frem før altforsent!!! Bør ikke gå flere timer mellom middag og kaker. 
Middagen var ikke helt bra, litt tør, og smakløs.

Og det verste var; bruden ble i "daffehumør", klaget på at hun var sliten og bla bla. Da burde hun smile, takke og si hade bra, i stedenfor å klage og "dra" ned stemningen i egent bryllup..... 
bruden prata om uviktige ting og ting man ikke trenger å snakke om på bryllupsdagen. Hva kjolen kostet, og at hun skulle selge den, for hun skulle jo ikke gifte seg igjen! 

Vet ikke om jeg bør være anonym eller ikke, trenger vel ikke det :-D

Skrevet

Den jeg husker best var brudgrommen som nektet plent å danse med bruden, sto foran alle gjestene og fortalte alle og enhver at han ikke ville danse. Han danset senere på kvelden.. men altså ikke med sin nye kone. 

Anonymous poster hash: f94c6...bed
Skrevet

Den jeg husker best var brudgrommen som nektet plent å danse med bruden, sto foran alle gjestene og fortalte alle og enhver at han ikke ville danse. Han danset senere på kvelden.. men altså ikke med sin nye kone. 

Anonymous poster hash: f94c6...bed

:o

Det er jo bare helt forferdelig!!

Anonymous poster hash: 47316...900

Skrevet

Når jeg blir invitert i bryllup, så forventer jeg ikke en vanlig tur på byen hvor jeg må betale i baren, med mindre dette ikke er spesifisert i innbydelsen. Dersom jeg er invitert på bryllupsfest, så er min definisjon, og det vil jeg tro er det vanligste, at jeg da blir invitert til middagsselskap, med drikke. Men om det blir spesifisert i innbydelsen at festen vil bli holdt i leid lokale, med ekstern bardrift, så er det greit.

Men har hørt om folk som er blitt invitert på bryllupsfest via sosiale medier uten særlig informasjon, verken om antrekk eller kostnader, og de måtte betale inngangspenger, fordi lokale ikke var leid for dagen, bare reservert noen timer tidligere på kvelden. Dette er også greit om man får beskjed om det på en real måte, men utover det så virker det jo bare nonchalant og dårlig planlagt. Om paret heller ikke forventer gaver, så bør det jaggu informeres om dette også, for det er en ganske naturlig ting at man som nygift får gaver. Den gaven er ganske sur å gi fra seg, dersom man i tillegg brått står i en vanlig kø til et utested og må betale seg inn. Bare nevner det...

Anonymous poster hash: 16845...63f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...