Gå til innhold

Hva er det verste bryllupet du har vært i, og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager at jeg kupper tråden litt her, men det er så mange som har kommentert avslutningen vår på en negativ måte. Så da lurer jeg, om dere ikke visste hva avslutningen var, og det viste seg at den var lik vår. Hadde dere da ledd og/eller reist dere opp og sagt at dette gadd dere ikke for det er for teit??

Det var ingen gjester som lo, ingen som sa noe negativt, ingen som hadde en negativ holdning. Fikk så mange positive tilbakemeldinger på at det var en skikkelig god avslutning.

Gjest LA8PV
Skrevet

Beklager at jeg kupper tråden litt her, men det er så mange som har kommentert avslutningen vår på en negativ måte. Så da lurer jeg, om dere ikke visste hva avslutningen var, og det viste seg at den var lik vår. Hadde dere da ledd og/eller reist dere opp og sagt at dette gadd dere ikke for det er for teit??

Det var ingen gjester som lo, ingen som sa noe negativt, ingen som hadde en negativ holdning. Fikk så mange positive tilbakemeldinger på at det var en skikkelig god avslutning.

Hadde nok hatt litt problemer med å la være å le ja.. 

Selv var jeg i et bryllup der brudeparet hadde skrevet en sang der de sang annethvert vers til hverandre. En søt smørje fremført av to tonedøve mennesker. Da lo jeg faktisk ikke fordi jeg ble så flau på deres vegne at jeg der og da ikke så humoren. Lo derimot godt av det senere- -og gjør det fortsatt flere år etterpå. MEN til dem sa jeg selvsagt at det var kjempeflott og romantik- akkurat som de (eller iallefall hun) ønsket å høre.

Skrevet

Jeg har vært i et bryllup med slik avsluttning og selvfølgelig lo jeg ikke eller sa noe negativt. Jeg har da folkeskikk.

Men det jeg tenkte inni meg mens ansiktet smilte, det kan ingen ta ifra meg.

Skrevet

Jeg har ikke for vane å le av folk rett opp i ansiktet deres eller ting folk synes er fint. Men jeg hadde garantert ledd kraftig når jeg bare hadde kommet meg ut derfra...

Anonymous poster hash: 40b4d...6ab

Skrevet

Så utrolig slemme dere er med moota. Ingen av dere var der. Det var sikkert nydelig, og ingen som ler av det i ettertid, kjære vene!!

Anonymous poster hash: 47316...900
Gjest LA8PV
Skrevet

Så utrolig slemme dere er med moota. Ingen av dere var der. Det var sikkert nydelig, og ingen som ler av det i ettertid, kjære vene!!

Anonymous poster hash: 47316...900

Mest sannsynlig er det nok noen som lo jo, men man tåler vel å høre at noen ville gjort ting annerledes enn hva man selv gjør? 

Skrevet

Jeg har ikke vært i så mange bryllup, men ett av dem var ikke så godt planlagt... F.eks. hadde toastmasteren trukket seg i siste liten og de valgte en ny på dagen, en som ikke var forberedt og ikke fulgte "reglene" for fint selskap.

Det er vanlig at når man skal ha middag og kaffe i samme lokale at man har en god pause før kaffen, der man deler langbordet/hesteskoen opp i småbord. Da må man ikke ha 2 lange duker, men tenkt over på forhånd at det skal deles opp i mindre bord, dvs 1 duk på ett eller to bord. De hadde ikke delt opp dukene på langbordet i dette bryllupet, så det ble ingen pause der man fikk rørt på seg (de hadde i utgangspunktet tenkt å dele i småbord, men oppdaga der og da at det ikke gikk), dermed ble folk sittende å drikke og mange var rimelig berusa ganske tidlig. Brura satt og ropte "skåål" mens vi venta på kaffen.

Det var ingen taler, bortsett fra den forlover hadde. Han var den eneste som tok sin oppgave seriøst. Brura hadde en sang til mannen sin, hennes forlover hadde en sang, og brudgommens foreldre hadde en sang. Det ble ganske sært.

Hvis man skal ha allsang og sjøskrevne sanger som hele forsamlingen skal synge, bør man alliere seg med en som kan akkompagnere (gitar?) og gjerne en ekstra som kan dra igang synginga. Er det to umusikalske familier som møtes i bryllup, så blir det fort veldig sært når man skal synge sammen. Har vært i bryllup uten akkompagnement, da blir gjerne sangen altfor lys eller altfor mørk.

Nå når det er så vanlig med koldtbord til bryllup, er jo restene genialt å bruke til nattmat. Bare å sette ut fatene når folk begynner å bli sultne. I dette bryllupet jeg nevnte over her hadde de koldtbord, men til nattmat hadde de sånn toro kjøttsuppe med pølser i..ganske trasig. Bedre alternativ hadde vært gryterett eller lapskaus.

I et annet bryllup fikk alle sammen en konvolutt/"gave" som lå på bordet. Da vi tilslutt fikk åpne, var det et stearinlys inni som vi i tur og orden skulle sende mot brudeparet. Dette var vel slutten på middagen. Da ble det sunget en trasig sang uten musikk til mens vi satt altfor lenge og sendte disse lysene som skulle plasseres i et hjerte hos brudeparet.

Heldigvis hadde vi ingen store "feil" i vårt bryllup. Husker jeg ble sint 2 ganger, men det var kommunikasjonssvikt. Veeldig lett på den store dagen! Ikke like lurt å kjefte på sin nye ektemann på bryllupsdagen, men det går bra det også til slutt! :D

Lurt å tenke igjennom hva man absolutt ikke skal gjøre i eget bryllup! :D

Lykke til!

Anonymous poster hash: 4fafd...971

Uff, du høres ut som en vanskelig gjest :(

Anonymous poster hash: 49937...635

Skrevet

Skal gifte meg, og vil gjerne høre hva dere har opplevd som fælt, dårlig mat, dårlig lokale og ja.. Hva er det verste du har opplevd i bryllup, hva bør man absolutt styre unna?

Anonymous poster hash: 2a29f...457

Fikk ikke ha med meg mannen min (!??!!!) og jeg ble plassert med kun folk jeg ikke kjente og ikke hadde noe til felles med + ingen alkohol, hehe ;) Vi satt ved bordet 9+% av kvelden... Åh, kjenner jeg er glad det er over (og dette er 10 år siden ;) ).

Skrevet

Skal gifte meg, og vil gjerne høre hva dere har opplevd som fælt, dårlig mat, dårlig lokale og ja.. Hva er det verste du har opplevd i bryllup, hva bør man absolutt styre unna?

Anonymous poster hash: 2a29f...457

Fikk ikke ha med meg mannen min (!??!!!) og jeg ble plassert med kun folk jeg ikke kjente og ikke hadde noe til felles med + ingen alkohol, hehe ;) Vi satt ved bordet 9+% av kvelden... Åh, kjenner jeg er glad det er over (og dette er 10 år siden ;) ).

Hvis jeg ikke hadde fått ha med mannen så hadde jeg bare blitt hjemme. Det er jo direkte frekt å ikke invitere begge når man er gift/samboere!

Skrevet

Har jobbet som servitør i nærmere 15 år, og dermed sett mange bryllup.

Sett masse nydelig, og masse mindre hyggelig.

Jeg ville anbefale å tenke godt igjennom feks fri bar. De verste bryllupene jeg har sett har vært med fri bar, og det skal ikke mange som drikker seg overstadig til, før det forsurer hele selskapet.

De verste tilfellene har brudeparet, eller en av dem, vært regelrett drita.

Husker en brud som stod og sang karaoke- fra løvenes konge- drita full, ikke helt oppreist. Stort sett avbrutt av voldsomme krangler innad i brudens familie.

I de beste har det vært måtehold med alkohol.

Anonymous poster hash: 11b2d...15f

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

- og beklager å måtte si det, men da hadde jeg nok rett og slett bare lurt meg ut og vekk, gitt. Kleint.

Skrevet

Forresten i bryllupet våres fortalte toastmasteren om programmet, og da at det var felles avslutning i 0.30 - 1.00 tiden på natten. Avslutningen var at vi brudeparet satt i dansesalen på hver vår stol og med et bord foran oss. På bordet sto en forhøyet hjerteform kledd i sølvfolie. Bandet spillet brudevalssangen lavt og sent mens alle gjestene kom opp imørket med hvert sitt telys og satt på hjerteformen. Deretter sto de i ring rundt/foran oss og gjestene takket for at de fikk komme og gratulerte oss igjen og vi takket de for at de hadde kommet. Det var vel noe av det mest rørende jeg opplevde den kvelden og måtte tørke litt maskara på kinnet da ja :)

Du kødder?!

Hvem sin ide var dette? Jeg hadde skjemtes over dette både som brud og gjest

Anonymous poster hash: 0110c...7ed

Skrevet

- og beklager å måtte si det, men da hadde jeg nok rett og slett bare lurt meg ut og vekk, gitt. Kleint.

Jeg har vært med på en sånn avslutning, og det var et nydelig øyeblikk, vi tente lysene og så forlot brudeparet festen i en robåt. Det var vakkert!

Anonymous poster hash: f3c54...2d1

Skrevet

Har sett det mange ganger når jeg har jobbet.

Ikke som en avslutning på selskapet, men i det.

Aldri sett det som rart, kan ikke huske at det var noen negative reaksjoner, fnising etc.

Var veldig vanlig slutten av 90- tallet og begynnelsen av 2000-tallet.

Noen ganger med sang, noe som du sier, eller stille lystenning.

Anonymous poster hash: 11b2d...15f

Skrevet

Forresten i bryllupet våres fortalte toastmasteren om programmet, og da at det var felles avslutning i 0.30 - 1.00 tiden på natten. Avslutningen var at vi brudeparet satt i dansesalen på hver vår stol og med et bord foran oss. På bordet sto en forhøyet hjerteform kledd i sølvfolie. Bandet spillet brudevalssangen lavt og sent mens alle gjestene kom opp imørket med hvert sitt telys og satt på hjerteformen. Deretter sto de i ring rundt/foran oss og gjestene takket for at de fikk komme og gratulerte oss igjen og vi takket de for at de hadde kommet. Det var vel noe av det mest rørende jeg opplevde den kvelden og måtte tørke litt maskara på kinnet da ja :)

Du kødder?!

Herregud da, la nå moota ha bryllupsminnene i fred, hva får dere ut av å rakke ned på dette? Hun syns det var det fineste øyeblikket og ville dele det, og dere ler og mobber. Bra jobba!

Anonymous poster hash: bf854...408

Skrevet

Nå er ikke jeg særlig romantisk anlagt, men det der med telys i en hjerteform tok kaka for min del! Hadde jeg vært brud, så hadde jeg faktisk protestert på det.

Men det viktigste er jo at DU og mannen din følte at det var fint, det var jo deres bryllup :) blås i hva andre tenker!

Skrevet

...har også fått lov å stå i et "hjerte" rundt brudeparet, tenne et lys og si noen ord til dem...veldig kleint for oss, sikkert fint for brudeparet...de så ut til å like det veldig godt. (brudeparet var temmelig unge da, og gjestene unntatt familien, bar også preg av det)

Anonymous poster hash: 0843f...2ac

De sto ikke i et hjerte rundt oss, men i halvring foran oss. Så gikk de en og en og takket for seg slik som de gjør utenfor kirka etterpå. Så gikk folk etter hvert hjem. Ingen som måtte si noe i plenum. De trang ikke si noe i det hele tatt, bare ta oss i hånda/gi en klem.

-din variant hørtes mye bedre ut :) ...vi måtte si noe "som symboliserte paret" (kleint) tenne et lys, plassere lyset i et hjerte og gå frem å fremføre dette pjattet i plenum... (ble veldig kleint for veldig mange, men dette hadde brudeparet arrangert selv...blir noe annet når det er en litt "stille stund" og en overraskelse liksom...)

Anonymous poster hash: 0843f...2ac

Skrevet

Som brud??

Skrevet

Du kødder?!

Det var toastmasteren sin ide. Han hadde gjort det før og bare fått positive tilbakemeldinger på det. Mange som gjør det slik her.

Skrevet

Ikke la kaklehønene ødelegge minnene dine. Det var fint for deg og mannen din, det er ingen andre som trengte å synes at det var nydelig, det er hva dere sitter igjen med, som teller. Det var din dag :-)

Skrevet

Jeg har ikke vært i noen kjedelige bryllup, men jeg serverte i ett. De hadde det i en kantine på en skole. Lokalet var igrunn veldig greit men ganske lite når de måtte spise, ha kaker og dansegulv i samme rom.

Dette var ett bryllup der alt skulle være prikkfritt og stivpyntet. Alt skulle være super perfekt og dyrt. Mange taler og sanger. Hadde det vært ett bryllup uten barn til stede så hadde det kanskje vørt bedre, men når alt varte å rakk med 5 rettersmiddag og ganske spesiell mat så blir barn utolmodige. De ble hysjet på i hytt og pine, fikk beskjed om å være rolige, forsiktige for de kunne jo velte noe eller ødlegge dagen for de som giftet seg, stemningen ble igrunn veldig ukoselig.

Jeg mener at bryllupet må legges til rette for at alle skal få det best mulig, inviteres barn må evt barna få muligheten til å være barn. Om det legges opp til en leke krok slik at barna kan kose seg der mens andre sitter ved bordene og spise, hører på taler og sanger slik at de ikke blir forstyrt av unger som ikke syns det er noe stas å sitte 5 timer med ett bord stille. Det er også veldig lurt å spørre en bekjent om å være med for å passe på ungene slik at gjestene slipper å fly rundt etter ungene hele tiden.

Jeg trives best i bryllup som ikke er av det stiveste. Der planene kan forandres om de må på sparket uten at bruden får hysteriske anfall. Da min søster giftet seg gikk ikke alt helt etter planen, men det gjorde ingen ting. Fotograferingen tok veldig lang tid, men det var pga at vi møtte noen hester på veien og min søster spurte om hun kunne sitte på en hest og ta noen bilder. Det fikk hun lov til, ogbhun som hadde hestene syns det var så gøy at hun kom med mange ideer. Ble veldig mange fine bilder. Og hesten tok ett bitt i kjolen hennes, så hun hadde ett stort merke på kjolen sin etterrpå. Det syns hun bare var kult.

Gjestene som ventet fikk drikke og litt små snaks. Det ordnet naboene hun hadde fått til å hjelpe til. Det kunne fort blitt mange sultene gjester, men de som hjalp til kunne tenke litt selv og fant frem slik at gjestene koste seg.

Det var en veldig varm dag og siden bryllupet var ute var også kleskoden ikke den strengeste. Så når noen gjester hintet frempå at det hadde vært deilig med en dukkert hentet bruden alle badedrakter og badeshorter hun kunne oppdrive på hytta vi var. Flesteparten av gjestene hoppet i havet etter middagen. Fatisk veldig koselig.

Min søster fikk akkurat det bryllupet hun ønske seg, ett personlig bryllup der brudepar og gjester koste seg. Små som store. Ungene koste seg, lekte når de var mette. Naboene holdt ett øye med ungene slik at foreldrene ikke måtte gå til og fra bordet. De ønsket heller ikke mange taler og det overholdt gjestene, noen taler var det, men de var veldig korte.

Anonymous poster hash: df575...477

Skrevet

Bryllupet hvor det ble servert saft og vodka til alle retter. Og ble sunget sanger i.

Anonymous poster hash: 454a9...95a
Skrevet

Såvidt jeg kan lese, så ba ikke moota om deres mening. Hold kjeft og oppfør dere som folk.

Gjest meg mamma?
Skrevet

Du kødder?!

Nå må dere slutte og være så ufine. Javel, du synes det var en dårlig ide, men du trenger vel ikke og rakke ned på noe som er et godt minne for moota. Nå må du og dere andre som lirer av dere stygge kommentarer skjerpe dere

Skrevet

Du kødder?!

Du burde heller skjemmes over hvordan du behandler andre

Anonymous poster hash: 49937...635

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...