Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #1 Skrevet 12. juni 2013 Skal gifte meg, og vil gjerne høre hva dere har opplevd som fælt, dårlig mat, dårlig lokale og ja.. Hva er det verste du har opplevd i bryllup, hva bør man absolutt styre unna? Anonymous poster hash: 2a29f...457
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #2 Skrevet 12. juni 2013 At brudeparet ikke går hjem, slik at folk blir sittende og vente.. Dra heller litt tidlig (12-01) eller vær tydelig på at man ikke er opptatt av dette. Anonymous poster hash: b67fa...015
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 12. juni 2013 #3 Skrevet 12. juni 2013 At brudeparet ikke går hjem, slik at folk blir sittende og vente.. Dra heller litt tidlig (12-01) eller vær tydelig på at man ikke er opptatt av dette. Anonymous poster hash: b67fa...015 He he he, da hadde du hatet mitt bryllup for der sluttet vi før kl 06.
FrkKværner Skrevet 12. juni 2013 #4 Skrevet 12. juni 2013 Styr unna " fyllefesten", den kan man evt ta alle andre dager mener nå jeg. Var i ett bryllup hvor brudeparet var svært glad i en fest, bryllupet var ingen unntak. De hadde vært på smugler tur både i Sverige og Tyskland, hvor de virkelig hadde hamstret inn alkohol til alle gjestene. Det ble ikke noe annet enn en stor fyllefest. Tror brudeparet hadde det fint, men syntes det ble litt vel mye fyll når brudgommen sloknet i sitt eget bryllup. Overhode ikke slik ett bryllup skal være i mine øyne. Ellers syntes jeg det har Vært flotte bryllup. Ikke alle lokalene som har Vært der peneste, men ting koster så folk får velge det de har råd til. Det viktigste er god stemning og at kjærligheten er i fokus, ikke selve bryllupet nødvendigvis :-) Lykke til
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #5 Skrevet 12. juni 2013 At brudeparet ikke går hjem, slik at folk blir sittende og vente.. Dra heller litt tidlig (12-01) eller vær tydelig på at man ikke er opptatt av dette. Anonymous poster hash: b67fa...015 He he he, da hadde du hatet mitt bryllup for der sluttet vi før kl 06. Har jo ikke noe med når det sluttet.. Men om det satt folk å ventet på å få hjem fra kl 01, og dere holdt på til 06 så ødelegger dere rett og slett festen for gjestene.. Ganske ofte det er det som henger igjen etter en hel dag med masse flott: åjaa, det var de som aldri dro hjem! Anonymous poster hash: b67fa...015
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #6 Skrevet 12. juni 2013 Fyllefest bryllup hadde jeg elsket Anonymous poster hash: e2e29...d52
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #7 Skrevet 12. juni 2013 Øh Hæ? Kan man ikke dra hjem før brudeparet har dratt? Seriøst? Hvorfor? Anonymous poster hash: 1f43a...8e4
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 12. juni 2013 #8 Skrevet 12. juni 2013 At brudeparet ikke går hjem, slik at folk blir sittende og vente.. Dra heller litt tidlig (12-01) eller vær tydelig på at man ikke er opptatt av dette. Anonymous poster hash: b67fa...015 He he he, da hadde du hatet mitt bryllup for der sluttet vi før kl 06. Gjestene gikk når de ønsket. Har jo ikke noe med når det sluttet.. Men om det satt folk å ventet på å få hjem fra kl 01, og dere holdt på til 06 så ødelegger dere rett og slett festen for gjestene.. Ganske ofte det er det som henger igjen etter en hel dag med masse flott: åjaa, det var de som aldri dro hjem! Anonymous poster hash: b67fa...015
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #9 Skrevet 12. juni 2013 At brudeparet ikke går hjem, slik at folk blir sittende og vente.. Dra heller litt tidlig (12-01) eller vær tydelig på at man ikke er opptatt av dette. Anonymous poster hash: b67fa...015 He he he, da hadde du hatet mitt bryllup for der sluttet vi før kl 06. Har jo ikke noe med når det sluttet.. Men om det satt folk å ventet på å få hjem fra kl 01, og dere holdt på til 06 så ødelegger dere rett og slett festen for gjestene.. Ganske ofte det er det som henger igjen etter en hel dag med masse flott: åjaa, det var de som aldri dro hjem! Anonymous poster hash: b67fa...015 Sitter du virkelig å venter på at brudeparet skal dra hjem? Drar hjem når det passer meg så aldri hvert i et bryllup som var dårlig Anonymous poster hash: c8783...77b
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #10 Skrevet 12. juni 2013 Tale på tale på tale på tale. Satt fem timer ved bordet, ikke påfyll i glassene og satt siden av ukjente for at alle skulle bli kjent. Hele venninnegjengen var enige om at det var verdens kjedeligste bryllup. Ha en toastmaster som har kontroll, holder på tiden og sørg for at gjestene har nok i glassene og ikke sitter altfor lenge ved bordet så er mye av kvelden reddet. PS har aldri hørt reglen om at ikke gjester kan dra hjem før brudeparet. Er jo deres fest, såklart de må være med! Anonymous poster hash: e9839...7f6
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #11 Skrevet 12. juni 2013 Har opplevd en eneste negativ ting i alle bryllupene jeg har vært i. Det var så fælt at jeg nesten begynte å grine på brudeparet sine vegne. Det ble servert frosne båtpoteter! De hadde tydeligvis glemt å varme dem... Generelt var maten veldig, veldig kjip. Anonymous poster hash: d4e90...816
3 i april Skrevet 12. juni 2013 #12 Skrevet 12. juni 2013 Alkoholfrie brylluper er dørgenede kjedelig. Når mann skal holde ut med maaaange taler osv er de alkoholfrie bryllupene ganske kjedelige og ikke minst langdrøyde. Jeg har vært i 2 alkoholfrie brylluper og det tok liksom aldri av.. Bandet spilte men ingen danset for alle var edru... Vitsene til toastmasteren var heller ikke like festlige når alle var edru. Trenger ikke og bli noe fullefest, men vin til maten og noen drinker/vin/øl/cider i løpet av kvelden er ikke dumt
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #13 Skrevet 12. juni 2013 Kjedeligste bryllupet jeg har vært i var da høydepunktet var forskjellige barneleker sammen med barna. Ikke noe musikk hele kvelden, ikke alkohol. Gjestene begynte og gå rundt 20.00. Brudeparet gikk mellom 2100. 21.30. Anonymous poster hash: e2e29...d52
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #14 Skrevet 12. juni 2013 Verste bryllup? Hvor brudeparet hadde fått for seg at gjestene kunne gå uten mat og drikke fra kirken til fotograferingen var over (her snakker vi kirke kl 12 og frem til forretten ble servert kl 17). De tok rett og slett ikke høyde for at det kunne bli litt regn slik at fotograferingen tok sikkert 2,5 timer lenger enn planlagt. Hvor brudeparet hadde fått for seg at det var "artig" med bordplassering. Jeg satt på bord med 2 av min manns ekser. De var like komfortable som meg. Hvor fikk de dette fra?!? Dro hjem tidlig, for å si det sånn... Skal også sies at dette var et storslagent bryllup sånn forøvrig. 100 gjester og ikke spart på noen ting. Anonymous poster hash: e0558...056
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #15 Skrevet 12. juni 2013 Bryllup på hotell der baren stenger 1 eller 2 syns jeg er kjedelig. Særlig når det er lang middag og så kafe, plutselig er klokka 12 og da er det ikke mye tid til dansing og prating. Der jeg kjem fra går folk hjem når de ønsker etter kaffen, mange blir til tidlig morgen. Avslappet stemning og praten går. Selv om det er åpen bar så er det sjelden overstadig berusa folk å se. Brudeparet trekker seg som regel stille tilbake når de er slitne nok. Resten fester videre med en som har ansvar for å låse når siste mann går. Siste kom jeg hjem kl 7 Så lokaler der du har kontroll anbefales Anonymous poster hash: ddcf0...072
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #16 Skrevet 12. juni 2013 Har vært i et kjedelig bryllup. Alle måtte sitte med en de ikke kjente fra før av (jeg satt ved siden av en mormoner og en gammel tunghørt dame). Det var MANGE og LANGE taler. Gjesp! Etter på var det leker. Dølle partyleker som bare var pinlig og kjedelig. Anonymous poster hash: af9a5...27c
Mamalarma Skrevet 12. juni 2013 #17 Skrevet 12. juni 2013 Har bare vært i flotte bryllup. Ingenting å klage over. Eneste som kan være et minus er om gjestene må betale for drikke i baren selv. Men om dere velger det, husk å skrive det i invitasjonen. Slik at gjestene kan ta med penger.
Gjest LA8PV Skrevet 12. juni 2013 #18 Skrevet 12. juni 2013 Liker ikke bryllup i lokaler der man må være ute til et bestemt klokkeslett. Er ikke ofte i bryllup og når jeg først er i et liker å feste hele natten.
moota m storebror&lillebror Skrevet 12. juni 2013 #19 Skrevet 12. juni 2013 Jeg vil ikke akkurat si at det er det verste akkurat. Men har vært i et bryllup der vi forsto hvordan vi ikke ville gjøre det. Kirka var kl.12 eller 13. Her fikk vi ikke drikke eller mat eller noe som helst informasjon der som festen skulle være før maten kom på bordet i 18 tiden. Det var knapt med mat, lite vin og annen drikke og taler i timesvis. Jeg skulle på tidligvakt dagen etterpå og måtte gå lenge før bryllupskaka kom frem i 2 tiden på natta. Folk var sultne og kalde og leie. Vi giftet oss nettopp selv og prøvde å tenke hvordan gjestene kunne trives både før vi kom og etter at vi kom. Hadde noen smørbrød etter kirka, kjeks, sjokolade, brus og kaffe og te. Toastmasteren hadde vi snappet opp tips om, andre kjente som hadde sett han i aksjon og han hadde god kontroll. Han bør fortelle før maten kommer programmet for kvelden og legge inn røyke og do pauser så det ikke blir så oppstykket når flere går fra bordet under mat eller taler. Jeg ga beskjed om at de måtte fylle på med både alkoholfri og alkoholholdig drikke på bordene. Også vann. Det er kjipt å måtte gå å lete etter drikke på bordene rundt. Vi hadde "bare" 3 sanger, slik at det ikke skulle uutholdelig for gjestene. Vi hadde noen leker, dans innimellom og ikke minst, det var nok mat til alle. 2 serveringer med hovedrett og mat som de aller fleste kan spise, ikke noe sært som kan bli liggende igjen hos de fleste. Fikk også tilbakemeldinger på at vi hadde greit med kaker. Mange har type 15-20 kaker. Det er helt unødvendig. Vi hadde 4 stk + bryllupskake på 3 etasjer.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #20 Skrevet 12. juni 2013 Verste bryllup jeg opplevde var på sommer på et fancy høyfjellshotel. Veldig oppblåst hele greia, med 2 forlovere hver, kjole til over 20.000 kroner, generell veldig bridezilla. Dessverre var maten så å si uspiselig. Det verste var dog at det ikke ble noe å drikke, og da mener jeg ikke alkohol en gang. Jeg ammet den tiden og drakk ikke vin, men ba om Farris. Det fikk jeg, dessverre tok servitøren flasken med seg igjen. Middagen varte i over 5 timer (!!!), folk fikk et glass væske til hver rett. Ikke noe vann på bordet, dvs ganske ofte skålte folk med tomt glass. Så utrolig flaut syns jeg. Joda, talene forventer man jo å være litt kjedelige, men her var det noen som trodde at jo lengre jo bedre. Brudefaren snakket en halvtime. Anonymous poster hash: 35d04...0da
moota m storebror&lillebror Skrevet 12. juni 2013 #21 Skrevet 12. juni 2013 Forresten i bryllupet våres fortalte toastmasteren om programmet, og da at det var felles avslutning i 0.30 - 1.00 tiden på natten. Avslutningen var at vi brudeparet satt i dansesalen på hver vår stol og med et bord foran oss. På bordet sto en forhøyet hjerteform kledd i sølvfolie. Bandet spillet brudevalssangen lavt og sent mens alle gjestene kom opp imørket med hvert sitt telys og satt på hjerteformen. Deretter sto de i ring rundt/foran oss og gjestene takket for at de fikk komme og gratulerte oss igjen og vi takket de for at de hadde kommet. Det var vel noe av det mest rørende jeg opplevde den kvelden og måtte tørke litt maskara på kinnet da ja
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #22 Skrevet 12. juni 2013 Forresten i bryllupet våres fortalte toastmasteren om programmet, og da at det var felles avslutning i 0.30 - 1.00 tiden på natten. Avslutningen var at vi brudeparet satt i dansesalen på hver vår stol og med et bord foran oss. På bordet sto en forhøyet hjerteform kledd i sølvfolie. Bandet spillet brudevalssangen lavt og sent mens alle gjestene kom opp imørket med hvert sitt telys og satt på hjerteformen. Deretter sto de i ring rundt/foran oss og gjestene takket for at de fikk komme og gratulerte oss igjen og vi takket de for at de hadde kommet. Det var vel noe av det mest rørende jeg opplevde den kvelden og måtte tørke litt maskara på kinnet da ja Unnskyld meg, men det der hørtes litt sært ut Anonymous poster hash: 3b11f...987
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #23 Skrevet 12. juni 2013 Forresten i bryllupet våres fortalte toastmasteren om programmet, og da at det var felles avslutning i 0.30 - 1.00 tiden på natten. Avslutningen var at vi brudeparet satt i dansesalen på hver vår stol og med et bord foran oss. På bordet sto en forhøyet hjerteform kledd i sølvfolie. Bandet spillet brudevalssangen lavt og sent mens alle gjestene kom opp imørket med hvert sitt telys og satt på hjerteformen. Deretter sto de i ring rundt/foran oss og gjestene takket for at de fikk komme og gratulerte oss igjen og vi takket de for at de hadde kommet. Det var vel noe av det mest rørende jeg opplevde den kvelden og måtte tørke litt maskara på kinnet da ja Unnskyld meg, men det der hørtes litt sært ut Anonymous poster hash: 3b11f...987 Sånt blir for spesielt for meg også... Men har vært borti lignende. Arrangerte dere denne avslutningen selv? Anonymous poster hash: feb75...305
MammantilNurket Skrevet 12. juni 2013 #24 Skrevet 12. juni 2013 Hold de taletrengte litt i ørene Vi holdt på å sulte i hjel i et bryllup min eks-mann og jeg var i. Satt ved bordet i tiiiiimesvis og den ene talen avløste den andre. Vi hadde reist langt og det hadde blitt dårlig med mat hele dagen. Ingen mulighet til å samtale med de andre rundt bordet heller. Triste saker I et annet bryllup vi var i hadde brudeparet valgt "havet" som tema. Det ble servert fisk til både forrett og hovedrett. Jeg er veldig glad i fisk, men eks-mannen min (og flere med ham) strevde. Forretten var ok. Hovedretten var klippfisk som ikke var vannet ut skikkelig - hjelpe og tørste (hehe) sååå salt!! Egentlig helt uspiselig. Veldig stusselig.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #25 Skrevet 12. juni 2013 Alkoholfrie brylluper er dørgenede kjedelig. Når mann skal holde ut med maaaange taler osv er de alkoholfrie bryllupene ganske kjedelige og ikke minst langdrøyde. Jeg har vært i 2 alkoholfrie brylluper og det tok liksom aldri av.. Bandet spilte men ingen danset for alle var edru... Vitsene til toastmasteren var heller ikke like festlige når alle var edru. Trenger ikke og bli noe fullefest, men vin til maten og noen drinker/vin/øl/cider i løpet av kvelden er ikke dumt Hjelpes. Må si jeg syns det virker temmelig trist å være avhengig av alkohol innabords for å kunne danse og ha det moro, uansett hvor lite/mye som trengs... Anonymous poster hash: 84ef5...513
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå