gledebarnet2 Skrevet 28. juni 2013 #76 Del Skrevet 28. juni 2013 Og jeg er 19+3 idag ! Jeg har jo gått fra og røyke 13 om dagen (før jeg ble gravid) til 3-4 om dagen. Men likevell, de 3-4 røykene klarer jeg ikke og gi slipp! Flere som sliter? Hva fikk dere til og stumpe røyken? Vet jo selvfølgelig at bare det og ha en liten i magen er motivasjon nok. Det var det som fikk meg til og trappe ned så mye - Er bare den berømte "mårras-røyken" og den før jeg legger meg, pluss 1 etter middag som jeg tar med dårlig samvittighet Trenger ikke kommentarer som -"Du skulle ikke hatt barn" "din egoist" osv osv. Takk:) Hei. Jeg trappet først ned og kuttet ut røyken helt etterpå. Det var faktisk ikke så ille som jeg trodde, det var bare å slutte helt, å la være å ta neste røyk, ikke kjøp neste røykpakke når du går tom for røyk. Jeg bare innstilte meg på at jeg måtte gjøre det, i ihvertfall mens jeg er gravid og ammer. Gjorde akkurat samme sist når jeg var gravid og ammet, men startet å røyke igjen etterpå. De første 2 elr 3 dager var det rart uten røyk, men kun når jeg plutselig en sjelden gang kom på det. Så gikk det over. Før jeg sluttet helt, leste jeg boken endelig ikke røyker, men ble ikke ferdig med den da jeg bare fikk mer lyst på røyk av å lese den. Men den er veldig bra egentlig og hvis man skjønner poenget, får man det til. Denne boka kunne jeg også anbefale til ikke røykere fordi det står mye om røykavhengighet noe ikke røykere ikke kjenner så godt til og har dermed ikke en forståelse for hva en røyker må gjennom for å kutte ut røyken. Derfor synes jeg også at ikke røykere ikke burde uttale seg så mye om røykavvennighets saken med mindre de kjenner til avhengighetsfølelsen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/4/#findComment-145477931 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørketreet Skrevet 29. juni 2013 #77 Del Skrevet 29. juni 2013 (endret) Kjære HI, vær så snill og les denne boken: http://pantagruel.no/bok/endelig-ikke-røyker Du trenger IKKE å slutte å røyke mens du leser den, så du taper ingenting, du "feiler" ikke. Dette er IKKE masse skremselspropaganda som skal gi deg masse dårlig samvittighet, dette handler om den mentale avhengigheten, og du vil føle at noen forstår hvordan det virkelig er å være nikotin-avhengig. (Forfatteren er eks storrøyker) Jeg opplever at mange fnyser av at en bok liksom skal hjelpe, men om det ikke skulle hjelpe for deg så har du ihvertfall prøvd! Etter flere år med røyking var dette det eneste som klarte å vri mine tanker rundt... jeg ble motivert til å slutte, ikke skremt til å slutte Og ikke hør på enkelte av anti-røykerne her inne som tydelig ikke forstår hva det vil si å være nikotin-avhengig, og selvfølgelig vil du ikke skade barnet ditt... Husk at du klarte deg i maaaange år uten røyk, før du begynte med det i det hele tatt, livet ditt var antakeligvis ikke tomt eller "manglet noe" da det er først når man har begynt å røyke at den følelsen der setter seg... Dermed er det vanskelig for folk å forstå. Håper du tar til deg tipset mitt Endret 29. juni 2013 av Bjørketreet Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/4/#findComment-145479672 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilith Skrevet 30. juni 2013 #78 Del Skrevet 30. juni 2013 Det finnes lgså en endelig ikke røyker for kvinner, den er også verdt og lese har lest begge og det har hjulpet Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/4/#findComment-145482611 Del på andre sider Flere delingsvalg…
spiresnart Skrevet 30. juni 2013 Forfatter #79 Del Skrevet 30. juni 2013 Takk for tipset bjørketreet og tilith, helt klart verdt forsøket! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/4/#findComment-145483092 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dini Skrevet 2. juli 2013 #80 Del Skrevet 2. juli 2013 Jeg slet selv med å slutte i første svangerskap. Det var grusomt. Jeg prøvde flere ting, lese den boka "endelig ikke-røyker," trappe ned, kutte tvert. Men jeg gikk på smell etter smell og begynte igjen. Jeg byttet merke også, for har hørt at det skulle hjelpe (byttet over til KENT som visstnok skulle være mildere). Det som skulle til for meg var at min bestefar døde.. Av lungekreft pga overstadig røyking. Det fikk meg til å tenke, er det VIRKELIG verdt å utsette dette lille, uskyldige barnet for røyking pga mitt eget egoistiske behov? Og så begynte det å gå opp for meg, TRENGTE jeg virkelig den røyken? Dagen min bestefar døde hadde jeg 3 pakker med røyk liggende. Jeg sa til meg selv, når den siste pakken var tom, så var det slutt. HELT slutt. Og dagen kom, jeg gikk tom for røyk kl 20 på kvelden. Ingen kveldsrøyk. Ingen morrarøyk dagen etter. For hver time, for hver dag måtte jeg flere ganger om dagen si til meg selv at dette går bra og at for hver time jeg gikk uten tøyk var det farligere å begynne igjen, og psyket meg opp slik. Nå er jeg gravid med nr 2, og har ikke rørt en røyk siden den dagen jeg sluttet for snart 2 år siden. Når jeg tenker over det er det akkurat dagen i dag i mitt svangerskap nr 2, som jeg sluttet i svangerskap nr 1. 22 +3 i dag. Jeg har 5 bekjente i nær omgangskrets (min manns venninner) som alle røyket som før under svangerskapet, 3 av de har barn med astma og lungeproblemer. Ikke det at det er bevist at det er pga røykingen, men jeg hadde tenkt meg om en gang til om jeg var dem. Dette klarer du HI, du får mye bedre samvittighet og bedre lunger om du klarer å slutte. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/4/#findComment-145485962 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cdaisy Skrevet 2. juli 2013 #81 Del Skrevet 2. juli 2013 Jeg har bare ett spørsmål til alle dere "anti" røykere.... Hva med og snu det hele rundt og spør dere selv hvor mange av foreldrene våre røkte mens de gikk gravide med oss?? Hvor mange av dere har fått problemer pga av det? Jeg VET det er skadelig, og jeg VET det er vanskelig og slutte. Men det ble da folk av oss også?! Gi henne nå den støtten hun ber om istedenfor og bombader med dårlig samvittighet og besserwisser fakta!! Om du ikke røyker eller har røkt selv så la vær og kommenter! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/4/#findComment-145486310 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Januars lykkeliten Skrevet 2. juli 2013 #82 Del Skrevet 2. juli 2013 Men nå er det jo sånn at trådstarter gir uttrykk for å være fortvila for at hun ikke har klart å slutte helt å røyke. Jeg vil absolutt tro at hun har et ønske om å slutte. Det er klart det er bra å trappe ned, klart at det ble og blir folk av røykende foreldre og. MEEN det er jo ikke disse argumentene som får noen til å slutte å røyke.... Barn av røykende foreldre bærer som regel ikke preg av dette. Det er fakta. Likevel er det like fullt fakta at fosteret reagerer på hver eneste røyk. Det er også fakta at det kan føre til en del ulike risikofaktorer. Det er en uke siden jeg tok min siste røyk. Hadde aldri i verden klart det om jeg ikke hadde fokusert på de negative følgende som røyking kan medføre. Dette er jo motivasjonen min for å slutte ! Hva er det trådstarter trenger motivasjon til ? Om det er å syns hun er flink som har trappet ned, så er hun jo det. Men tror hun vil og vet at hun vil bli mer fornøyd om hun klarer å slutte helt. Og da hjalp det meg å fokusere på de negative sidene ved røyken. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/4/#findComment-145487597 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cdaisy Skrevet 2. juli 2013 #83 Del Skrevet 2. juli 2013 Men nå er det jo sånn at trådstarter gir uttrykk for å være fortvila for at hun ikke har klart å slutte helt å røyke. Jeg vil absolutt tro at hun har et ønske om å slutte. Det er klart det er bra å trappe ned, klart at det ble og blir folk av røykende foreldre og. MEEN det er jo ikke disse argumentene som får noen til å slutte å røyke.... Barn av røykende foreldre bærer som regel ikke preg av dette. Det er fakta. Likevel er det like fullt fakta at fosteret reagerer på hver eneste røyk. Det er også fakta at det kan føre til en del ulike risikofaktorer. Det er en uke siden jeg tok min siste røyk. Hadde aldri i verden klart det om jeg ikke hadde fokusert på de negative følgende som røyking kan medføre. Dette er jo motivasjonen min for å slutte ! Hva er det trådstarter trenger motivasjon til ? Om det er å syns hun er flink som har trappet ned, så er hun jo det. Men tror hun vil og vet at hun vil bli mer fornøyd om hun klarer å slutte helt. Og da hjalp det meg å fokusere på de negative sidene ved røyken. Nå var min kommentar oxo mest ment til alle de som snakker om "fostervold" og dømmer henne. Målet er og bli røykfri for alle røykere vil jeg tro. Inkl meg selv. Ble bare så oppgitt over alle som kom med akkurat sånne kommentarer som trådstarter ikke ønsket. Jeg syns det er dødsbra at hun har klart og kutte ned, da er man på God vei til og ta den siste røyken. Og cudos til deg "januars lykkeliten" som har sluttet helt! Kjempe bra jobbet Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/4/#findComment-145487621 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MegOgMine3 Skrevet 5. juli 2013 #84 Del Skrevet 5. juli 2013 Stå på! sliter med og kutte helt ut selv, har kutta ned fra ca 20 pr dag, til 2-3 røyker å innimellom ingen. Dissa bedrevitere som apsolutt må sitte og kommentere og rakke ned på oss som faktisk sliter med og slutte kan egentlig gå å kysse seg selv i rævva!! har du ikke no positivt å si så kan du holde munn! selvsakt vet vi at det beste er å slutte, hvorfor i pokkern tror dere at vi har kutta så mye ned på røyken og prøver å slutte?? nei makan til folk! få dere en hobby i stede for og være atal på nettet hilsen ei som er 4 gangs gravid og har 3 helt friske sunne barn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/4/#findComment-145495226 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiltad Skrevet 5. juli 2013 #85 Del Skrevet 5. juli 2013 Stå på! sliter med og kutte helt ut selv, har kutta ned fra ca 20 pr dag, til 2-3 røyker å innimellom ingen. Dissa bedrevitere som apsolutt må sitte og kommentere og rakke ned på oss som faktisk sliter med og slutte kan egentlig gå å kysse seg selv i rævva!! har du ikke no positivt å si så kan du holde munn! selvsakt vet vi at det beste er å slutte, hvorfor i pokkern tror dere at vi har kutta så mye ned på røyken og prøver å slutte?? nei makan til folk! få dere en hobby i stede for og være atal på nettet hilsen ei som er 4 gangs gravid og har 3 helt friske sunne barn. Rökte du under de 3 andra graviditete rna också? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/4/#findComment-145495307 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heklemamma Skrevet 5. juli 2013 #86 Del Skrevet 5. juli 2013 Har du prøvd e sigaretter? Det er oppladbare sigaretter, som inneholder kun vanndamp, så de er ikke farlige. Min mor bruker det nå. Tror det er verdt et forsøk altså. Selv har jeg vært heldig. Jeg klarte å slutte på første forsøk.. Er nå 5 år røykfri. Jeg er sikker på at du klarer dette HI, bare stå på. Jeg vet hvor vanskelig det er, men bit det i deg, suget varer ikke mer enn ca 14 dager.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/4/#findComment-145495314 Del på andre sider Flere delingsvalg…
johansen12 Skrevet 5. juli 2013 #87 Del Skrevet 5. juli 2013 Bra du prøver å slutte !! og synes det er helt unødvendig med kommentarer, fra spesielt ikke røykere. De aaaaner jo ikke hva de snakker om.. Selv er jeg 16+0 idag og har røkt i svangerskapet. Har klart meg uten i en uke nå, men snuser litt enda. Synes det er best å værtfall kutte ut en av tingene helt, så prøve den andre når suget på det værste er over. For min del var det veldig vanskelig, men kuttet ut fra 20 til 5-6. Har hele tiden tenkt "kan ta en idag, så slutter jeg i morgen", MEN bestandig når jeg sa det så røkte jeg mer.. Tror det var vanskelig fordi det ikke hadde gått opp for meg at jeg var gravid.. Mitt tips er hver gang du tenker "det går bra å ta en", så biter du det i deg og la vær å røyke. Klarer du dette de første dagene er du på gooood vei! Jeg tenker at så lenge jeg har klart det de første dagene, klarer jeg det lengre ) Ståå på, du har min sympati!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/4/#findComment-145495638 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Januars lykkeliten Skrevet 5. juli 2013 #88 Del Skrevet 5. juli 2013 Hvis det er unødvendig med kommentarer skriver man vel ikke inn til et forum for å be om det vel ? ? Hvordan går det med nedtrappingen ts ? Det skjer oftere og oftere at jeg ikke tenker på røyk. Men har suget i meg enda.... 1.5 uker nå... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/4/#findComment-145495780 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MegOgMine3 Skrevet 5. juli 2013 #89 Del Skrevet 5. juli 2013 Stå på! sliter med og kutte helt ut selv, har kutta ned fra ca 20 pr dag, til 2-3 røyker å innimellom ingen. Dissa bedrevitere som apsolutt må sitte og kommentere og rakke ned på oss som faktisk sliter med og slutte kan egentlig gå å kysse seg selv i rævva!! har du ikke no positivt å si så kan du holde munn! selvsakt vet vi at det beste er å slutte, hvorfor i pokkern tror dere at vi har kutta så mye ned på røyken og prøver å slutte?? nei makan til folk! få dere en hobby i stede for og være atal på nettet hilsen ei som er 4 gangs gravid og har 3 helt friske sunne barn. Rökte du under de 3 andra graviditeterna också? Ja jeg røyka under di andre svangerskapene også. Ei venninne av meg røyka under hele svangerskapet med tvillinger, å dem er sunne å friske begge to Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/4/#findComment-145495935 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå