Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 14. juni 2013 #51 Del Skrevet 14. juni 2013 man må vel få en sjanse til å trappe ned og slutte vel? Nå veit ikke jeg om du sikter kun til meg eller generellt andre mennesker som trapper ned, men jeg har i allefall en intensjon om å slutte og det er jo derfor jeg trapper ned! Jeg har røyket under en røyk i dag og det går stadig nedover. Hvordan man tar røykeslutten fatt må jo være opp til hver enkelt. Og ikke alltid så funker det og man må prøve andre metoder og andre ganger så funker det. Generelt selvfølgelig, jeg kjenner jo ikke deg. De fleste/mange er så fantastisk flinke til å forsvare seg selv, røykingen og nedtrappingen at det faktisk ikke blir slutting av det. Type "det er bedre å røyke litt enn å stresse fordi man har sluttet" og lignende sitater. Og det er ikke sant.. Jeg måtte holde meg borte fra alt som minnet om røyk lenge og lenge etter at førstemann kom til. Kunne ikke drikke kaffe, alkoholfritt øl for eksempel for det minnet for mye om vanlig øl og da var røyksuget der igjen. Det tok laaang tid før jeg kunne kose meg med vin uten å savne røyken ved siden av. Men det går jo, jeg gikk også opp maaaasssse kilo i begynnelsen men det kan man ta av seg igjen når kroppen er tilbake etter abstinensene, det går helt fint. Å ikke slutte fordi man legger på seg en stund er jo også bare tull, da må man bare jobbe for å komme seg ned igjen etterpå. Det er igjen uansett bedre enn å røyke... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/3/#findComment-145435717 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønemor0408 Skrevet 14. juni 2013 #52 Del Skrevet 14. juni 2013 man må vel få en sjanse til å trappe ned og slutte vel? Nå veit ikke jeg om du sikter kun til meg eller generellt andre mennesker som trapper ned, men jeg har i allefall en intensjon om å slutte og det er jo derfor jeg trapper ned! Jeg har røyket under en røyk i dag og det går stadig nedover. Hvordan man tar røykeslutten fatt må jo være opp til hver enkelt. Og ikke alltid så funker det og man må prøve andre metoder og andre ganger så funker det. Generelt selvfølgelig, jeg kjenner jo ikke deg. De fleste/mange er så fantastisk flinke til å forsvare seg selv, røykingen og nedtrappingen at det faktisk ikke blir slutting av det. Type "det er bedre å røyke litt enn å stresse fordi man har sluttet" og lignende sitater. Og det er ikke sant.. Jeg måtte holde meg borte fra alt som minnet om røyk lenge og lenge etter at førstemann kom til. Kunne ikke drikke kaffe, alkoholfritt øl for eksempel for det minnet for mye om vanlig øl og da var røyksuget der igjen. Det tok laaang tid før jeg kunne kose meg med vin uten å savne røyken ved siden av. Men det går jo, jeg gikk også opp maaaasssse kilo i begynnelsen men det kan man ta av seg igjen når kroppen er tilbake etter abstinensene, det går helt fint. Å ikke slutte fordi man legger på seg en stund er jo også bare tull, da må man bare jobbe for å komme seg ned igjen etterpå. Det er igjen uansett bedre enn å røyke... Å trappe ned for å holde det på det nivået, det funker sjeldent, da kroppen alltid før eller seinere vil ha mer. Men i en overgang så funker det for noen og da må målet være å slutte helt. Hvis ikke så er jo målet å trappe ned! Men uansett så mener jeg det er bedre enn ingenting. bedre å røyke 5 røyk enn 20 og sånn er det bare, men selfølgelig det beste å slutte helt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/3/#findComment-145435786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 18. juni 2013 #53 Del Skrevet 18. juni 2013 http://www.babyverden.no/Gravid/Helse/Er-det-farlig/Mors-roykesug-virker-ikke-negativt-pa-barnet-i-magen/ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/3/#findComment-145446073 Del på andre sider Flere delingsvalg…
herewego Skrevet 18. juni 2013 #54 Del Skrevet 18. juni 2013 Jeg tror det hjelper mye og ikke hele tiden fortelle seg selv at det er så fryktelig vanskelig å slutte! Jeg sluttet på dagen den dagen jeg fant ut at jeg var gravid første gangen. For meg hjalp det veldig å tenke at det bare var for en periode og at når barnet var født kunne jeg ta meg en røyk igjen. Da ble det mer utholdelig. På den tiden gikk jeg til jobb hver dag og var selvfølgelig vant med å røyke på veien. Etter jeg ble gravid begynte jeg å ta med meg et eple jeg kunne spise på veien i stedet, det fungerte for meg. For det første smaker det ikke noe godt med røyk etter å ha spist et surt eple og for det andre rakk jeg rett og slett ikke før jeg var fremme på jobb og da fikk jeg jo andre ting å tenke på. Når suget kom hjalp det også å tenke på fosteret som slet med å puste pga min røyking. Det er ubehagelig å tenke på og skal gi dårlig samvittighet, men det er faktisk realiteten og ikke noe som blir borte om man velger å lukke øynene for det. Er enig i at det hjelper lite for røykere med dill og misforstått forståelse for hvor vanskelig det er å kutte røyken. Still krav til deg selv! Du kan klare det, men da må du bestemme deg for at du skal klare det. Selv festrøyket jeg etter at sønnen min ble født og frem til jeg ble gravid med datteren min. Barnet jeg nå har i magen er den eneste av mine tre barn som ikke er blitt utsatt for røyk i svangerskapet, for denne gangen ble jeg gravid igjen etter bare 7 mnd, så hadde ikke rukket å begynne å feste igjen etter forrige fødsel Jeg ønsker ikke å moralisere over noen og er langt fra feilfri selv. Men jeg synes røykere som blir gravide må slutte å synes synd på seg selv og heller stille noen krav til seg selv. Det skylder vi barna våre. Lykke til med røykeslutt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/3/#findComment-145448388 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gartnerfrue Skrevet 22. juni 2013 #55 Del Skrevet 22. juni 2013 Jeg slutta på dagen for 2.5 år siden etter 10 år som røyker , rett og slett pga harde fakta som skremte meg. Har ikke hatt lyst på røyk siden:) men jeg vet at om man innerst inne ikke vil slutte så er det veldig vanskelig! Derfor må du begynne med psyken din, overbevis deg selv om hvor dumt det egt er å røyke. Tenk over alt det negative som skjer med deg og fosteret og etterhvert så frister det kanskje mindre? Uansett, vær ærlig med jm og lege om røykinga di. Håper du klarer å slutte,det er aldri for sent Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/3/#findComment-145457970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
når 3 blir 4 <3 Skrevet 25. juni 2013 #56 Del Skrevet 25. juni 2013 Masse lykke til, krysser fingrene for at du klarer det Jeg klarte det ikke under mitt første svangerskap og skammet meg meg lenge over det. Nå har jeg sluttet og vil bare ønske deg lykke til. Uansett er det supert at du har kuttet ned så mye Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/3/#findComment-145468376 Del på andre sider Flere delingsvalg…
når 3 blir 4 <3 Skrevet 27. juni 2013 #57 Del Skrevet 27. juni 2013 du kan ikke be meg om å ikke kommentere med en slik overskrift. Foster røyker sammen med moren. Fostermishandling! Mange fostre tvinges til å være storrøykere og tar skade av det. Flere og flere unge jenter og voksne kvinner røyker. Det er særlig dumt, for før eller senere blir de fleste av dem gravide, og da går røykingen deres sterkt ut over fostret og det nyfødte barn. Samtidig er det vanskelig for dem å slutte å røyke når de først er blitt slaver av nikotin. Undersøkelser har vist at bare 1 av fire kvinner klarer å slutte når de blir gravide. Dessuten har de fleste røykt som før i flere uker før de er oppmerksomme på graviditeten. Det kan være særdeles viktige uker for det gryende livet som har startet i dem. Tobakksrøyken med nikotin og ca 4000 andre kjemiske stoffer som pustes inn, går over i blodet som bringes rundt i kroppen fra lungene. Dermed går alt i røyken også gjennom blodåren i navlestrengen til fostret. Det lille og sårbare fostret røyker hele den sigaretten som moren røyker. Røykefoster! Røyker en kvinne mens hun er gravid, røyker fostret hele sigaretten sammen med henne - hver eneste sigarett og alle sammen! Røyking i svangerskapet er livsfarlig vold mot det lille barnet i mors mage. Unge gutter og menn må også ta ansvar med henblikk på dette, for passiv røyking for en svanger kvinne kan også skade fostret - og dessuten bør mor og far være sammen om barnet!. Røyking i svangerskapet skaper også mange problemer i forhold til den nyfødte. Det viser bl.a et oppslag i VG: "Røyker-barn får alvorlige abstinenser" "Dersom du røyker under svangerskapet risikerer du å få et barn som har like store abstinenser som barn av stoffmisbrukere. Når det nyfødte barnet ikke lenger får nikotin gjennom blodet, reagerer det på omtrent samme måte som når nyfødt ikke få den vante dosen av kokain eller heroin, Dette går fram av en undersøkelse gjort av et forskerteam ved Brown University på Rohde Island i USA. --- Vi ser de samme reaksjonene hos barn som har mødre som har røykt under graviditeten, som hos barn som har vært utsatt for heroin eller kokain, sier professor Barry Lester, en av forskerne i teamet. Barna med røyke-mødre er mer urolige og vanskeligere å roe etter fødselen. De har spente muskler og kramper. De har ofte uregelmessig pust. Også synet er påvirket og de har vanskeligere for å fokusere på ting i bevegelse. Noen av røyke-barna var slappe, som om de hadde feber. Vår kommentar: Abstinens er et kjent fenomen hos røykere og andre rusbrukere når kroppen er vant til å få inn et "stimulerende middel" og ikke får det mer. Da kommer kjemien ut av balanse, slik at brukeren får det vondt på ulike måter og ofte på en nesten uutholdelig måte. Å utsette fostre og nyfødte for dette er barnemishandling allerede under graviditeten! Syns det er merkelig at man ikke kan la være... Hun ba da om gode råd for å hjelpe henne å slutte!!! Ikke en moralpreken som hun garantert har hørt før. Som eks røyker selv kan jeg si med hånden på hjertet at en oppramsing som den over har helt motsatt effekt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/3/#findComment-145472173 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 27. juni 2013 #58 Del Skrevet 27. juni 2013 du kan ikke be meg om å ikke kommentere med en slik overskrift. Foster røyker sammen med moren. Fostermishandling! Mange fostre tvinges til å være storrøykere og tar skade av det. Flere og flere unge jenter og voksne kvinner røyker. Det er særlig dumt, for før eller senere blir de fleste av dem gravide, og da går røykingen deres sterkt ut over fostret og det nyfødte barn. Samtidig er det vanskelig for dem å slutte å røyke når de først er blitt slaver av nikotin. Undersøkelser har vist at bare 1 av fire kvinner klarer å slutte når de blir gravide. Dessuten har de fleste røykt som før i flere uker før de er oppmerksomme på graviditeten. Det kan være særdeles viktige uker for det gryende livet som har startet i dem. Tobakksrøyken med nikotin og ca 4000 andre kjemiske stoffer som pustes inn, går over i blodet som bringes rundt i kroppen fra lungene. Dermed går alt i røyken også gjennom blodåren i navlestrengen til fostret. Det lille og sårbare fostret røyker hele den sigaretten som moren røyker. Røykefoster! Røyker en kvinne mens hun er gravid, røyker fostret hele sigaretten sammen med henne - hver eneste sigarett og alle sammen! Røyking i svangerskapet er livsfarlig vold mot det lille barnet i mors mage. Unge gutter og menn må også ta ansvar med henblikk på dette, for passiv røyking for en svanger kvinne kan også skade fostret - og dessuten bør mor og far være sammen om barnet!. Røyking i svangerskapet skaper også mange problemer i forhold til den nyfødte. Det viser bl.a et oppslag i VG: "Røyker-barn får alvorlige abstinenser" "Dersom du røyker under svangerskapet risikerer du å få et barn som har like store abstinenser som barn av stoffmisbrukere. Når det nyfødte barnet ikke lenger får nikotin gjennom blodet, reagerer det på omtrent samme måte som når nyfødt ikke få den vante dosen av kokain eller heroin, Dette går fram av en undersøkelse gjort av et forskerteam ved Brown University på Rohde Island i USA. --- Vi ser de samme reaksjonene hos barn som har mødre som har røykt under graviditeten, som hos barn som har vært utsatt for heroin eller kokain, sier professor Barry Lester, en av forskerne i teamet. Barna med røyke-mødre er mer urolige og vanskeligere å roe etter fødselen. De har spente muskler og kramper. De har ofte uregelmessig pust. Også synet er påvirket og de har vanskeligere for å fokusere på ting i bevegelse. Noen av røyke-barna var slappe, som om de hadde feber. Vår kommentar: Abstinens er et kjent fenomen hos røykere og andre rusbrukere når kroppen er vant til å få inn et "stimulerende middel" og ikke får det mer. Da kommer kjemien ut av balanse, slik at brukeren får det vondt på ulike måter og ofte på en nesten uutholdelig måte. Å utsette fostre og nyfødte for dette er barnemishandling allerede under graviditeten! Syns det er merkelig at man ikke kan la være... Hun ba da om gode råd for å hjelpe henne å slutte!!! Ikke en moralpreken som hun garantert har hørt før. Som eks røyker selv kan jeg si med hånden på hjertet at en oppramsing som den over har helt motsatt effekt Motsatt effekt? Så når man ser hvor ille det faktisk er så vil man røyke mer? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/3/#findComment-145472546 Del på andre sider Flere delingsvalg…
når 3 blir 4 <3 Skrevet 27. juni 2013 #59 Del Skrevet 27. juni 2013 Det jeg mener er at hvis du røyker er dette en avhengighet som gjør at når du føler stress så tenker kroppen at det er røyken som roer nervene. I utgangspuktet syns jeg bare det var dårlig å komme med en nedlatende moralpreken, når alt hun spurte om var gode råd som hjelp til å slutte. "ALLE" vet jo at dette er skadelig, det var ikke det hun var ute etter. du kan ikke be meg om å ikke kommentere med en slik overskrift.Foster røyker sammen med moren. Fostermishandling!Mange fostre tvinges til å være storrøykere og tar skade av det.Flere og flere unge jenter og voksne kvinner røyker. Det er særlig dumt, for før eller senere blir de fleste av dem gravide, og da går røykingen deres sterkt ut over fostret og det nyfødte barn.Samtidig er det vanskelig for dem å slutte å røyke når de først er blitt slaver av nikotin. Undersøkelser har vist at bare 1 av fire kvinner klarer å slutte når de blir gravide. Dessuten har de fleste røykt som før i flere uker før de er oppmerksomme på graviditeten. Det kan være særdeles viktige uker for det gryende livet som har startet i dem.Tobakksrøyken med nikotin og ca 4000 andre kjemiske stoffer som pustes inn, går over i blodet som bringes rundt i kroppen fra lungene. Dermed går alt i røyken også gjennom blodåren i navlestrengen til fostret.Det lille og sårbare fostret røyker hele den sigaretten som moren røyker.Røykefoster!Røyker en kvinne mens hun er gravid, røyker fostret hele sigaretten sammen med henne - hver eneste sigarett og alle sammen!Røyking i svangerskapet er livsfarlig vold mot det lille barnet i mors mage.Unge gutter og menn må også ta ansvar med henblikk på dette, for passiv røyking for en svanger kvinne kan også skade fostret - og dessuten bør mor og far være sammen om barnet!.Røyking i svangerskapet skaper også mange problemer i forhold til den nyfødte. Det viser bl.a et oppslag i VG:"Røyker-barn får alvorlige abstinenser""Dersom du røyker under svangerskapet risikerer du å få et barn som har like store abstinenser som barn av stoffmisbrukere.Når det nyfødte barnet ikke lenger får nikotin gjennom blodet, reagerer det på omtrent samme måte som når nyfødt ikke få den vante dosen av kokain eller heroin,Dette går fram av en undersøkelse gjort av et forskerteam ved Brown University på Rohde Island i USA. ---Vi ser de samme reaksjonene hos barn som har mødre som har røykt under graviditeten, som hos barn som har vært utsatt for heroin eller kokain, sier professor Barry Lester, en av forskerne i teamet. Barna med røyke-mødre er mer urolige og vanskeligere å roe etter fødselen. De har spente muskler og kramper. De har ofte uregelmessig pust. Også synet er påvirket og de har vanskeligere for å fokusere på ting i bevegelse.Noen av røyke-barna var slappe, som om de hadde feber.Vår kommentar:Abstinens er et kjent fenomen hos røykere og andre rusbrukere når kroppen er vant til å få inn et "stimulerende middel" og ikke får det mer. Da kommer kjemien ut av balanse, slik at brukeren får det vondt på ulike måter og ofte på en nesten uutholdelig måte.Å utsette fostre og nyfødte for dette er barnemishandling allerede under graviditeten! Syns det er merkelig at man ikke kan la være... Hun ba da om gode råd for å hjelpe henne å slutte!!! Ikke en moralpreken som hun garantert har hørt før. Som eks røyker selv kan jeg si med hånden på hjertet at en oppramsing som den over har helt motsatt effekt Motsatt effekt? Så når man ser hvor ille det faktisk er så vil man røyke mer? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/3/#findComment-145473694 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Januars lykkeliten Skrevet 27. juni 2013 #60 Del Skrevet 27. juni 2013 Jeg står i akkurat samme sko som trådstarter selv. Jeg er nå i uke 11, og har røyket frem til i går... Og virkelig knust meg selv med dårlig samvittighet, og ble skikkelig overrasket over hvor vanskelig det har vært denne gangen... Da jeg ble uventet gravid for mange år siden med datteren min sluttet jeg innen to dager. Sønnen min var planlagt og jeg sluttet før graviditeten. Denne graviditeten var uventet og iogforseg litt upassende... Jeg har også hatt mye blødninger, fått beskjed om at det ikke har vært hjerteaktivitet osv... Tatt hcg. Kanskje hatt problemer med å se at det faktisk ville vare... Jeg trappet ned ved positiv test, men syns virkelig det har vært så utrolig vanskelig å slutte. Skikkelig skuffet over egen viljestyrke som jeg trodde var sterkere. Var på ultralyd for to dager siden og bikker snart uke 12 så lille klump ser ut til å bli Så jeg bestemte meg for å ta min siste røyk i går... Men det er tøft altså... Jeg er uspiselig, stressa og har skikkelig abstinenser. Heldigvis varer ikke suget så lenge om gangen. Og det går enn så lenge ok. 30 timer siden siste røyk nå... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/3/#findComment-145474405 Del på andre sider Flere delingsvalg…
når 3 blir 4 <3 Skrevet 27. juni 2013 #61 Del Skrevet 27. juni 2013 Jeg står i akkurat samme sko som trådstarter selv. Jeg er nå i uke 11, og har røyket frem til i går... Og virkelig knust meg selv med dårlig samvittighet, og ble skikkelig overrasket over hvor vanskelig det har vært denne gangen... Da jeg ble uventet gravid for mange år siden med datteren min sluttet jeg innen to dager. Sønnen min var planlagt og jeg sluttet før graviditeten. Denne graviditeten var uventet og iogforseg litt upassende... Jeg har også hatt mye blødninger, fått beskjed om at det ikke har vært hjerteaktivitet osv... Tatt hcg. Kanskje hatt problemer med å se at det faktisk ville vare... Jeg trappet ned ved positiv test, men syns virkelig det har vært så utrolig vanskelig å slutte. Skikkelig skuffet over egen viljestyrke som jeg trodde var sterkere. Var på ultralyd for to dager siden og bikker snart uke 12 så lille klump ser ut til å bli Så jeg bestemte meg for å ta min siste røyk i går... Men det er tøft altså... Jeg er uspiselig, stressa og har skikkelig abstinenser. Heldigvis varer ikke suget så lenge om gangen. Og det går enn så lenge ok. 30 timer siden siste røyk nå... Masse lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/3/#findComment-145474434 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønemor0408 Skrevet 27. juni 2013 #62 Del Skrevet 27. juni 2013 dette er som jeg skulle ha skrevet det selv januars lykkeliten. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/3/#findComment-145474443 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Januars lykkeliten Skrevet 27. juni 2013 #63 Del Skrevet 27. juni 2013 I motsetning til ts så trenger jeg å lese faktaopplysninger jeg da. Ikke de som mener at de er bedre enn meg. Men rene fakta. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/3/#findComment-145474942 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønemor0408 Skrevet 28. juni 2013 #64 Del Skrevet 28. juni 2013 enig!! syns det er forferdelig slitsomt å høre på alle besserwisssere som er så utrolig mye bedre enn alle andre... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/3/#findComment-145475273 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessolinen Skrevet 28. juni 2013 #65 Del Skrevet 28. juni 2013 Stå på jenter, sluttet selv etter at jeg ble gravid og det var og er ikke alltid lett, er ofte jeg skulle ønske jeg ikke var gravid, bare for et lite øyeblikk sånn at jeg kunne dumpet i vei! Jeg har faktisk både forståelse og medfølelse for dere som ikke klarer å stumpe røyken fullstendig. Omtrent alt av fagpersonell som jeg har snakket med har sagt at hvis man stresser mer med å slutte enn å trappe mye ned så er ikke det bra heller.. Så alt fra nedtrapping til slutting er bedre enn å ha et "vanlig" forbruk! Lykke til videre jenter, jeg krysser fingrene for dere Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/3/#findComment-145475669 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 28. juni 2013 #66 Del Skrevet 28. juni 2013 Stå på jenter, sluttet selv etter at jeg ble gravid og det var og er ikke alltid lett, er ofte jeg skulle ønske jeg ikke var gravid, bare for et lite øyeblikk sånn at jeg kunne dumpet i vei! Jeg har faktisk både forståelse og medfølelse for dere som ikke klarer å stumpe røyken fullstendig. Omtrent alt av fagpersonell som jeg har snakket med har sagt at hvis man stresser mer med å slutte enn å trappe mye ned så er ikke det bra heller.. Så alt fra nedtrapping til slutting er bedre enn å ha et "vanlig" forbruk! Lykke til videre jenter, jeg krysser fingrene for dere Det er bare tull, det er også å lure seg selv.... "Ikke holdepunkter for at røykesug påvirket fosteret negativt Det er likevel et faktum at en del gravide blir oppmuntret til å redusere antall sigaretter når de uttrykker til helspersonell at de har vansker med å slutte helt. Argumentet er at belastningen med å slutte helt, påverker den gravide negativt i for stor grad. - Finnes det holdepunkter for slike tilrådinger? - Røyking i graviditeten kan gi alvorlige følger for barnets helse. Det fins derfor ingen holdepunkter for å råde gravide til å fortsette å røyke. Mange tror at uro og ubehag hos mor i forbindelse med røyksug virker negativt på barnet. Det er ikke grunnlag for å tro det, sier fungerende divisjonsdirektør Henriette Øien i folkehelsedivisjonen i Helsedirektoratet." Men det er klart dere liker å høre det for da blir det litt lettere å fortsette med å røyke i stedet for å bare slutte helt. Jeg synes det er synd, dere er flotte, sterke kvinner på vei til å føde fantastiske små nurk, å så lurer dere dere selv med slikt tull som i tillegg er farlig både for dere og de dere bærer på. Uansett, Lykke til med røykeslutt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/3/#findComment-145477020 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lessismore Skrevet 28. juni 2013 #67 Del Skrevet 28. juni 2013 Hva er vitsen, myrsnipa? Går du inn for å være ekkel mot folk med vilje? Må si du har lite empati med disse jentene som ber om råd, og som sliter med dårlig samvittighet. Du hjelper ikke akkurat. Trist er det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/3/#findComment-145477088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 28. juni 2013 #68 Del Skrevet 28. juni 2013 Er ikke ekkel i det hele tatt, men det er trist å sitte å se på at de kollektivt lurer seg selv og andre med ting som ikke det er noe holdepunkter for. Hvilken del i det forrige innlegget var jeg ekkel i??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/3/#findComment-145477121 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lessismore Skrevet 28. juni 2013 #69 Del Skrevet 28. juni 2013 Du har en negativ tone i innlegget/innleggene dine, en nedlatende holdning mot mennesker som gjør sitt beste for å slutte å røyke. De VET at det ikke er bra å røyke, og HI ba spesifikt om å få slippe moralprekner. Du hjelper ikke, og det syns jeg er trist. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/3/#findComment-145477178 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønemor0408 Skrevet 28. juni 2013 #70 Del Skrevet 28. juni 2013 Javel...så hvis det er å lure seg selv da kan vi bare gå over til å røyke fullt igjen da....og røyke 1 er jo like ille som å røyke 15 så... lurer litt på om du syns du hjelper til ved å skrive sånn som du gjør myrsnipa? for min del gjør du meg ganske så irritert, faktisk så irritert at jeg har lyst til å ta meg en røyk! takk for god hjelp Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/3/#findComment-145477179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 28. juni 2013 #71 Del Skrevet 28. juni 2013 Neida, bare fortsett dere! Jeg kan støtte det jeg! For all del, det er jo bare det dere vil høre! Hvilken del av " dere er flotte sterke kvinner" og " lykke til med røykeslutt" var nedlatende for dere? Det er ikke så nøye, dere leser og tolker det dere vil og jeg har aldri skrevet noe for å heve meg selv eller for å være nedlatende, men det spiller heller ingen rolle. Dere applauderer nonsens for det er det dere vil høre og rakker ned på og kaller folk som prøver å snakke fornuft, til og med de som har vært akkurat der dere er. Kjempesynd, ikke vårt problem, men faktisk ganske provoserende.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/3/#findComment-145477209 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønemor0408 Skrevet 28. juni 2013 #72 Del Skrevet 28. juni 2013 (endret) Har du lest igjennom det du har skrevet her inne? flotte sterke kvinner og lykke til med røykeslutt er det eneste du har skrevet her mener du? det kalles nemlig å hevde seg selv når man trumfer igjennom selv om andre mennesker ikke ønsker det. ta ett hint! egentlig så har du fått det inn med teskje. det er slemt ,nedlatende og tydelig mangel på sosiale antenner. men jeg kan skrive det igjen jeg. VI ØNSKER IKKE DINE NEDLATENDE OG NEGATIVE HOLDNINGER OG MENINGER! HOLD DEM FOR DEG SELV! HI skrev at de som har negativ å si kan holde det for seg selv,så da skjønner ikke hvorfor du i det hele tatt måtte klikke deg inn å være "fornuftig"! Endret 28. juni 2013 av hønemor0408 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/3/#findComment-145477251 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 28. juni 2013 #73 Del Skrevet 28. juni 2013 Som sagt, bare fortsett! Og, dere er direkte ufine begge to! Det er en grunn til at jeg aldri mer er inne på desembertermin-tråden. Takk for det! Kan gjerne lese igjennom mine egne svar, men se bjelken i deres egne øyne før dere påpeker flisa i andres... Igjen, lykke til med røykeslutt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/3/#findComment-145477281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønemor0408 Skrevet 28. juni 2013 #74 Del Skrevet 28. juni 2013 Jeg er i november tråden jeg altså så ikke skyld på meg der syns du har vært ganske så ufin jeg også skal jeg være ærlig og ikke bare du men flere andre her inne. Syns det er mangel på respekt og direkte ufint når man MÅ kommentere når HI og andre her gir uttrykk for å ikke ha negative innlegg da det ikke gjør det noe bedre for noen av oss. Det skaper bare sur stemning og irritasjon. Lag deg heller en tråd da om hvor irriterende og teite mennesker er som røyker da og skriv at du ikke ønsker andre som har negativ å si om det så lover jeg å la tråden din være i fred. Jeg er ikke ufin mot deg på noen andre tråder og svarer deg på akkurat lik linje med andre. Jeg er ikke såpass trangsynt at jeg har lagt deg for "hat" ellers på disse sidene. men veit du hva...når du går inn på en tråd der det står spesifikt at negative meninger ikke er velkommen og det blir skrevet gang på gang inne på tråden, da får du skylde deg selv for å få kritikk og "ufine" kommentarer tilbake. men jeg ser ikke poenget i å diskutere dette lengre...vi har alle sagt meningene våres nå så er vi ferdig med det, så kan vi huske på i fremtiden at det kan være lurt å holde kjeft selv om vi ønsker å rope ut vår frustrasjon. noen ganger så må man svelge noen kameler for "fredens" skyld. jeg for min del legger denne saken død nå. vi skal være her inne i noen måneder til så det er ikke vits i å krangle noe mer om dette og la dette skape sur stemning helt inn i 3 trimester. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/3/#findComment-145477351 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lessismore Skrevet 28. juni 2013 #75 Del Skrevet 28. juni 2013 Til myrsnipa. Jeg er mye enig med hønemor. Men mest av alt syns jeg det er leit at denne tråden har sklidd sånn ut. Hvorfor kan vi ikke hjelpe hverandre, og være hyggelige? Jeg har ingenting imot deg som person. Du kommer ofte med mye fornuftig, og jeg setter pris på de aller fleste av dine meninger. Akkurat i denne tråden er jeg imidlertid veldig uenig i måten du legger frem dine synspunkter på. Jeg mener selvsagt ikke at det er bra at noen røyker når de er gravide, men jeg velger å fokusere på det positive de foretar seg istedet for å skremme. Men hvorfor har du "meldt deg ut" av desember-klubben? Har noen være ufine der? Håper du kommer tilbake. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056295-klarer-ikke-slutte-og-r%C3%B8yke-dere-som-kun-har-negativt-og-si-kan-la-v%C3%A6r/page/3/#findComment-145477398 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå