Gå til innhold

Rebecca eller Amanda?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva liker dere best? Uformell avstemning :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amanda! Passer supert til Hermine også :D

Skrevet

Av de to ville jeg valgt Amanda. Syns ikke Rebecca er noe fint.

Anonymous poster hash: 6bcb8...0a9

Skrevet

Jeg liker begge! ;)

- men akkurat nå er Rebekka min favoritt.

Skrevet

Amanda! :)

Skrevet

Ingen som tenker "panda"? Jeg sliter litt med den assossiasjonen nemlig ;-)

Skrevet

Ingen som tenker "panda"? Jeg sliter litt med den assossiasjonen nemlig ;-)

Jeg tenker bare at Amanda er et helt nydelig navn jeg:-)

Skrevet

Så lang 7 stemmer til Amanda og 4 til Rebecca :-) Tar gjerne i mot flere stemmer! Sjekket SSB, og ser at Amanda er mye vanligere enn Rebecca. Amanda er på 44 plass og Rebecca på 276 plass over mest brukte navn i Norge.

Skrevet

Ikke totalt sett. Det er 4500 som heter Rebekka/Rebecca/Rebecka og bare litt under 3000 som heter Amanda.

Rebecca var på sitt mest populære på midten av 90-tallet, mens Amanda er på sitt mest populære nå.

De statestikkene du har er ikke for mest brukte navn totalt, men for de mest brukte i 2012/2011. Så det er flere som heter Rebecca, men de er ca. 20 år, men de fleste som heter Amanda er rundt ett år.

Så Rebecca er vanligst, men det er større sannsynlighet for at barnet vil gå i klasse med en Amanda enn en Rebecca.

Lykke til med valget!

Skrevet

Rebecca. Amanda er mindre pent, dessuten kjenner jeg til ikke nindre enn fem Amanda født dette året og forrige.

Anonymous poster hash: 99617...df9

Skrevet

Ikke totalt sett. Det er 4500 som heter Rebekka/Rebecca/Rebecka og bare litt under 3000 som heter Amanda.

Rebecca var på sitt mest populære på midten av 90-tallet, mens Amanda er på sitt mest populære nå.

De statestikkene du har er ikke for mest brukte navn totalt, men for de mest brukte i 2012/2011. Så det er flere som heter Rebecca, men de er ca. 20 år, men de fleste som heter Amanda er rundt ett år.

Så Rebecca er vanligst, men det er større sannsynlighet for at barnet vil gå i klasse med en Amanda enn en Rebecca.

Lykke til med valget!

Ja, det har du rett i. Tok utgangspunkt i navnets popularitet p.d.d. - det er jo det som er av betydning synes jeg, om det er mange andre småttiser med samme navn. Personlig vet jeg om to Amandaer, som er barn av mannens arbeidskollegaer, men dette er kollegaer han ikke omgås med, annet enn å være i samme bransje. Har ingen bekjente med en Rebecca, men hadde et kort vikariat i en barnehage, hvor der faktisk var to Rebecca'er. Disse to jentene var absolutt ikke de mest sjarmerende i barnehagen, hun ene var egentlig litt ufordragelig, så det gjorde meg dessverre litt skeptisk til navnet... Navnevalg er utrolig vanskelig, særlig når man skal være to som skal enes. Sitter igjen med Rebecca, Amanda og Harriet nå, men Harriet møtte mye motstand i familien, og ei god venninne synes det var hardt...

Skrevet

Jeg kjenner en liten Harriet, og jeg syns hun og navnet bare er kjempe søtt.

Jeg og kjenner en del Rebeccaer som jeg ikke helt er så begeistret for. Er så dumt når fine navn blir ødelagt av dårlige assosiasjoner.

Skrevet

Amanda er finere enn Rebecca, men Harriet er jo kjempestilig da :)

Skrevet

Rebekka er vakkert. Var på min liste:-)

Harriet er kult, og folk blir vant til det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...