Gå til innhold

Er det vanlig at klesskap og lamper følger med når man kjøper seg hus? Tror selgeren prøver å lure oss her :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er forskjell på de 'fastmonterte' skapene som følger med et hus og et frittstående kjøpt på feks Jysk/IKEA. Lamper som er fastmonterte skal stå igjen. Eks kupler eller lignende i tak. En spisestuelampe er gjerne bare hengt i taket og evt satt i en kontakt. Det kan opplyses om at en montert lampe ikje selges med huset, men om det ikke opplyses om skal det henge igjen. samme som feks oppvaskmaskin.

Gardinstanga skal henge og panelovner.

Så selgeren i ditt tilfelle, HI, kan ta med skapet og lampen. (Det er ikke vanlig å ta med seg garderobeskap som er satt fast i veggen, sånne vanlige hvite...)

Dette er ikke riktig. Garderobeskap skal stå igjen uansett om de fastmontert eller ikke.

Anonymous poster hash: f7760...6d8

Fortsetter under...

Skrevet

Dette er jo helt absurd. Så hvis jeg har arvet et gammelt garderobeskap fra min oldemor som jeg har pusset opp, og det er et klenodium, så må det følge huset hvis jeg skal selge??

Anonymous poster hash: 33a90...654
Skrevet

Hos oss tok huseierne med seg innmaten i skyvedørsgarderoben, men ikke dørene. Alt som var fastmontert (takvifte og lamper i tak) ble igjen. De tok heller ikke ned gardinstenger og slike ting.

Anonymous poster hash: 9755d...9d4
Skrevet

Dette er jo helt absurd. Så hvis jeg har arvet et gammelt garderobeskap fra min oldemor som jeg har pusset opp, og det er et klenodium, så må det følge huset hvis jeg skal selge??

Anonymous poster hash: 33a90...654

Da er det jo bare å spesifisere i prospektet at det ikke medfølger så er det problemet løst.

Anonymous poster hash: f7760...6d8

Skrevet

Hallo?! Trur dere virkelig at vanlige taklamper følger med et hus ved salg ? Hvem vill ha det forresten? Er vel ikke sånn at en lampe er en lampe? Den er vel kjøpt for å passa en spesifikk spisestue.

Anonymous poster hash: 6ffcd...b7e

Skrevet

Vi lot slike standard klesskap stå igjen, men tok f.eks med klesskapet til ungene, type hensvik fra ikea. 

Dette opplyste vi om i salgsoppgaven. Der opplyste vi også om at vi tok med oss alle lamper, utenom spotter og spotteskinner. Lot likevel noen henge igjen som jeg var lei av. Lampene jeg tok med var dyre krystallysekroner og barnelampene. Ta dette gjennom megler. 

Anonymous poster hash: 82594...d4d

Annonse

Skrevet

Et skap per sengeplass...? Hmmm, når vi solgte huset for 2 år siden manglet det skap på 3 av 5 rom... men det er fordi vi ikke hadde skap der... skulle vi egentlig kjøpt skap til de rommene for å følge reglene?

Anonymous poster hash: 6d658...c12

Standard har ALLTID vært at skap skal stå igjen. I skap pr sengeplass. Lurer på om det er 50 cm skap...? Men minst et av rommene skal ha plass til dobbeltseng, altså to skap.. Resten kan være single. 

Så hvis du har 5 rom og tre doble skap er alt innenfor normen ;)

Anonymous poster hash: 94872...d13

Skrevet

Du kan rive vegger om du vil så lenge du spesifiserer i salgsoppgaven. 

Utover det så må man følge listen man får fra megler.

Anonymous poster hash: 997f4...784
Skrevet

Jeg ser på det som helt naturlig at selger vil ta med seg disse tingene, og hadde ikke tenkt over det engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...