Gå til innhold

Vokser eggposene noe mer etter at man har satt eggløsningssprøyten?

Anbefalte innlegg

På UL idag viste det at jeg har 12-13 eggposer hver på venstre og høyre side, totalt 25 eggposer ca. Den største på 19. Resten var på 17(1 el 2), 16(4?),15(2?),14 og minste 9. Husker ikke alle. Men, vokser de noe mer etter at man har satt Ovitrelle?

Fortsetter under...

Jeg fikk vite på siste UL før egguthenting at eggeneposene kom til å vokse fram til uthenting. "Posene" mine var i det minste laget på UL, men fram til uthenting var 8 eggposer store nok. Men "bodde" bare egg i 5 av de. Lykke til med egguthenting Chloe30 og prosessen videre :)  

Jeg fikk vite på siste UL før egguthenting at eggeneposene kom til å vokse fram til uthenting. "Posene" mine var i det minste laget på UL, men fram til uthenting var 8 eggposer store nok. Men "bodde" bare egg i 5 av de. Lykke til med egguthenting Chloe30 og prosessen videre :)

De sa ingenting ved uttak idag om størrelsene, men de fikk ut 24 egg. Og så fikk jeg medisiner som jeg må ta i 8 dager for å motvirke overstimuleringa. Er i utlandet for uttak og innsetting...Håper på innsetting denne runden....ble ingen innsett sist.

De sa ingenting ved uttak idag om størrelsene, men de fikk ut 24 egg. Og så fikk jeg medisiner som jeg må ta i 8 dager for å motvirke overstimuleringa. Er i utlandet for uttak og innsetting...Håper på innsetting denne runden....ble ingen innsett sist.

Det var god "fangst"  :) ! Krysser fingrene for deg videre :) Må du vente lenge før du vet om innsetting?

Det var god "fangst"  :) ! Krysser fingrene for deg videre :) Må du vente lenge før du vet om innsetting?

Må vente helt til tirsdag 18.juni,så lang ventetid.

Annonse

Ja, eggfollikler fortsetter å vokse etter Ovitrelle eller Pregnyl har blitt satt.

Det er i begynnelsen av stimuleringsprosessen det må brukes preparater med FSH og evt LHL for å få frem follikler. Da brukes f.eks Menopur, Gonal etc. Senere når det er nok follikler kan det brukes hcg preparater som Ovitrelle er for å få eggfollikler til å vokse og modne. I Norge og rike vestlige land er det ikke tradisjon for å bruke hcg preparater for å få eggfollikler til å vokse da vi har råd til å bruke FSH preparater som er bedre til dette foremålet. Men ja, de som ikke har råd til dyre medisiner kan bruke Hcg preparater til å få follikler til å vokse.

Stjernemagnoliga: Trianglen i Dk foreslo HCG til sluttmodning av eggene så det blir tydeligvis brukt litt også her..hadde dog aldri hørt om det før. Men til meg (med pco), sa de at etter el sprøyta kan eggene faktisk vokse enda fortere...

Hei Vindenn1

Ja, det er riktig som Triangelen gjør og gir Hcg til sluttmodning. Hcg i små doser kan gis fra dag seks sammen med Orgalutran i stimuleringsprosessen. Dette gjøres for de som tidligere forsøk har hatt problemer med umodne eggfollikler ved uttaket. Særlig aktuelt er det når det utføres ICSI for da kan bare modne eggfollikler brukes.

Ja, eggfollikler fortsetter å vokse etter Hcg gis. Hcg sprøyten/ene som gis siste dagen i stimuleringsperioden er i en ganske stor dose så kan tenke meg de vokser fort på slutten, særlig for dere som har diagnosen Pco.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...