Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Begynner nå på uke 17, gikk opp ca 2 kg før uke 12, og har stått stille siden. Forrige svangerskap gikk jeg bare opp 6, og er nå begynt å bli ganske bekymra for at jeg kommer til å gå opp mye mer denne gangen.  :o  husker ikke når jeg la på meg mest sist, men tenker det er mest i slutten på 2.tri og 3?  <_<  :)

Fortsetter under...

Jeg er nå 21 uker og veier fortsatt 2 kg MINDRE enn jeg gjorde når jeg blei gravid, så jeg lurer på når jeg begynner å legge på meg :P buksene er slakkere og magen større. merkeli greier hehe

Jeg smalt opp nesten 6 kg fram til uke 12 på tross av kvalme, måtte småspise hele tida.. 2 trimester gikk jeg ned noen kg igjen pga kostendringer og bedre form til å mosjonere litt, men nå i tredje trimester er jeg i grunn litt lei både frukt og knekkebrødt og har bekkenløsning, og sliten av å hele tida være "flink" med å ikke spise sjokolade eller burger, så har de siste par ukene gått opp 2-3 kg igjen. Er nå uke 31 og spent på forsettelsen :P Total vektøkning er nå ca 6 kg...

Snart uke 18 og gikk opp 1 kg til uke 7. Gått mye i mellomperioden, så nå er vi nede på et kilo lettere enn før graviditet. Flink å gå turer siste 1,5 mnd så tar det på det.

Tanta mi og ei venninne la bare på seg rundt magen, mens resten av kroppen ble tynnere. Babyen tar det den trenger ihvertfall

Jeg er snart 17 uker, men aner ikke om jeg har gått noe opp i vekt enda :P Baderomsvekta vår har enten klikka eller så går vekta opp og ned hele tiden ;) Veide 63 kg før jeg ble gravid, veide meg for 1 uke siden og hadde da gått opp 2 kg, men i går da jeg veide meg igjen var jeg nede på 63 igjen!

Men hvis vekta fungerer så skyldtes de 2 kiloene at jeg nettopp hadde stappa i meg masse middag og drukket mye vann ;)

Annonse

Jeg gikk opp nesten 4kg frem til uke 12 da jeg spiste for å holde kvalmen unna.

Så gikk jeg litt ned og så gikk jeg litt opp igjen til de 4 kg.

så jeg er i uke 17 til mandag og da har jeg gått opp ca. 4.5 kg fra jeg ble gravid.

Er jo deprimerende å høre hvor lite folk har gått opp.

Første svangerskapet + 17 kg

Andre svangerskap + 10 kg

Er nå i uke 27 i tredje svanerskap og har gått opp 10kg......

Hadde et mål om å klare dette på 10 kg totalt, men det går tydeligvis skitt..... :)

Heldigvis går det av igjen da. Ihvertfall de første kiloene sklir ganske greit av - de siste krever derimot litt mer arbeid og selvdisiplin....

Er jo deprimerende å høre hvor lite folk har gått opp.

Første svangerskapet + 17 kg

Andre svangerskap + 10 kg

Er nå i uke 27 i tredje svanerskap og har gått opp 10kg......

Hadde et mål om å klare dette på 10 kg totalt, men det går tydeligvis skitt..... :)

Heldigvis går det av igjen da. Ihvertfall de første kiloene sklir ganske greit av - de siste krever derimot litt mer arbeid og selvdisiplin....

Jeg gikk opp 35kg første svangerskap og 20 andre gang! Så har bestemt meg for å ikke gå opp så mye denne gangen! Meeen vi får se om 5mnd hvordan det har gått ;) Kjedelig når man skal ned igjen!!!

Jeg gikk først ned 4 kg og så opp igjen til 5kg over utgangspunktet. Og så stagnerte vektøkningen og jeg har ikke gått opp i det hele tatt de siste 5 ukene. 29 uker på vei. Husker ikke når jeg gikk opp mye i vekt de to andre gangene, tror det fordelte seg nokså jevnt i 2. og 3. trimester. Denne gangen regner jeg med en økning nå i 3.trimester.

Gikk opp 20 kg med de to forrige, og hadde vel på denne tiden (uke 25) gått opp en 10 kg. Tror det meste kom siste trimester. Mener jeg la på meg over halvkiloen i uka der på slutten ;-) Nå har jeg gått opp bare 5-6 kg, og matlysten er laber ifht tidligere, så er litt spent på hvor jeg ender.

Forrige gang la jeg på meg nesten all vekta i 3 trimester, virker sånn nå ogsåm. Ikke kjempe rart iom at alle vektmengdene er på sitt største mot slutten (selv om fostervann er på maks bøen uker før termin. Ei bekjent av meg spydde i 5 mnd med sine, og la allikevel på seg ca 25 kg i svangerskapet

Aaahhhh.... Det var mye bedre svar :)

Blir litt svett ut av de der " hjlp, jeg har lgt på meg 3 kg" innleggene....

Når det er sagt, bryr jeg meg egentlig kle så mye nå. Målet er viktigst, så da får kroppen gjøre det den må for å få i land denne babyen. Ironis nok gikk jeg ned til - 7kg sammenlignes med før svangerskap etter babis nr 2. Amming og trening i komb, pleier å gjøre susen.

Men er jo greit å komme i land uten å bli helt elefant da..... Bare anklene som har inntatt elefantstørrelse her foreløpig.... Lover ikke godt for de neste 14 ukene elle så..

Annonse

Jeg er også i uke 27, og har lagt på med 10 kg!!

Forrige to endte på 15-16 kg.. Så hva blir det nå med 3mnd igjen? ( hjelp;)

Dog ser jeg ikke så stor ut, og jeg tror kroppen min trenger vekten. Er aldri dårlig, så har ikke gått ned, bare opp opp;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...