Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Begynte å merke smerter i "underlivet"/lysken på torsdag, i løpet av helga har det bare blitt verre og verre. Rett og slett kjennes det ut som noen har slått meg hardt der nede, helt øm... Snu seg i senga er et prosjekt i seg selv, reise seg fra sofan osv... Har tidligere ikke hatt noen store plager og jeg har kunnet løfte det jeg vil uten å merke noe. Nå sliter jeg med bæreposene fra butikken til bilen.

Noen som har erfaringer med dette?

Jobber fremdeles full stilling på sykehjem med en del løft og gåing. Spent på hvordan de siste 5-6 ukene på jobb skal gå når bekkenet plutselig begynner å krangle sånn! :/

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056077-symfysel%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Symfyseløsning med gangvansker her... Og sånn du beskriver det er ganske likt sånn jeg har det.

Må bygge opp mellom beina, og flytte meg med oppbyggingen om natta. Dermed blir det lite søvn.

Min beskrivelse av det er at det kjennes ut som om underlivet blir voldtatt med undersiden av en fot. Altså er der trykk helt fra framne til bak. Samtidig knaker og kjekker det framme i skambeinet.

Vondt er det iallefall, selv om jeg har noen dager som er bedre enn andre.

Håper du overlever smertene. Det er ikke godt, men det går forhåpentligvis over etter fødsel.

Husk å ikke push kroppen for mye, da du kan få varige skader. Kroppen sier ifra! :)

Åå så "godt" å lese at vi er flere!! Er akkurat sånn jeg har det, og de knekkelydene: JA akkurat sånn!!! De glemte jeg helt å nevne i første innlegg! Uff så fælt, og det kom bare plutselig over natta og blir smått verre dag for dag.

9,5 uke igjen til termin!!

Viktig at du hører på kroppen, som sagt. Ellers blir det bare verre.

Jeg kasta inn håndkle på mine 30% jobb til slutt, fordi det krevde for mye gåing samt kollektivtrafikk til og fra jobb.

Trapp ned om du må. Vi er ikke superhelter, vi er gravide.

Annonse

Hadde også akkurat det samme, men det forsvant de siste dagene før fødsel og har enda ikke kommet tilbake!

Jeg gikk rundt og sa jeg hadde vondt i tissen, det var beste måten å forklare det på.

Det er ikke farlig, og ikke noe særlig å gjøre med det, men kjenn etter hva som gjør spesielt vondt å unngå de bevegelsene. smerten skal ikke provoseres, det gjør det bare verre.

Jeg fkk tips om å få med små, korte skritt og sette meg ned og løfte bena samlet når jeg skulle inn og ut av bil.

Husker en gang jeg måtte løpe ti meter for å rekke trikken - kunne nesten ikke gå resten av dagen...

Men hvordan gjør dere det ifht jobb, fungerer dere greit?

Jobber 75% natt som sykepleier. Er jo noe gåing, løfting og stell, selv om det antakeligvis er mye roligere enn på dagen, så ikke så interessert i å bli flyttet over på dag/kveld. Men kjenner jo at ting blir tyngre, spesielt etter denne symfyse-driten kom! Sover dårligere, kan løfte mindre, bevege meg mindre osv. Uke 30+6 nå, så har i grunn bare 20 vakter igjen før permisjon 1 august.

Jeg jobbet ikke, men skrev masteroppgave det siste halvåret jeg var gravid, så jeg hadde mulighet til å legge opp dagene ganske som jeg hadde behov for. Det beste var når jeg kunne variere mellom å sitte/ligge og gå med jevne mellomrom:)

Hadde dog en liten en som ble 3 rett etter lillesøsters fødsel, så slapp ikke unna litt løfting og bæring og sånn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...