Gå til innhold

Dårlig resultat på duo-test

Gjest Vinglepetrine

Anbefalte innlegg

Gjest Vinglepetrine

Sitter her og er livredd. I morgen må jeg tilbake på riksen for å ta morkakeprøve.

Har tatt blodprøver og tok UL på fredag. Alt så bra ut helt til legen målte nakkefolden. Den var på hele 8mm!

Pga. min alder, 40, og tykk nakkefold fikk jeg 1:2 på downs og også dårlige odds på de to andre trisomiene. Han fant nesebenet og det var flott, og siden 60% av de med downs mangler neseben i uke 13 var jo det bra, men de to andre trisomiene er jo ikke forenelige med liv. Legen sa at tykk ankkefold også kunne bety hjertefeil.

Jeg gruer meg vanvittig til morkakeprøven, og gruer meg enda mer til å vente på resultatet. Ønsker bare å bli ferdig med dette, vet ikke om jeg takler dette...

Måtte bare få ut dette, da jeg ikke har fortalt noen om graviditeten enda (untatt samboer da, selvfølgelig). Vanskelig å ikke ha noen å snakke med. Samboer er enestående, og er med meg hele tiden, men godt å få luftet det for noen andre også. Kanskje noen har opplevd lignende?

Fortsetter under...

Gjest Vinglepetrine

Tusen takk begge to. Tok morkakeprøven i går og må nå vente i maks en uke. Håper på en oppløftende telefon før helgen, men har vel ikke helt troen på at dette vil gå bra.

Morkakeprøven var forferdelig, ikke så vondt fysisk, men psykisk var det en enorm påkjenning. 

Gjest Vinglepetrine

I kveld fikk vi svar fra Rikshospitalet. Han sa det var gode nyheter, det var ikke noen av de tre trisomiene de var redde det kunne være (13, 18, 21).

Nå må vi vente i 2 uker for å få det endelige svaret. Dersom det svaret også er positivt må vi vente enda noen uker får UL av alle organer, spesielt hjertet, som det ofte er noe galt med ved så stor nakkefold.

Dette blir noen lange og tunge måneder, kan jo bli gal av å gå slik å ikke vite, bare vente og vente....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...