Gå til innhold

Skjønner virkelig ikke folk at dette er farlig, eller uheldig for babyer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til og med Helsedirektoratet har nedfelt anbefaling mot å bruke teppe foran åpningen i de nye barselretningslinjene (jeg har selv vært med å lage dem så jeg vet at det står der), så jeg skjønner ikke hvorfor dette skal være noe å i det hele tatt vurdere! Man trenger heller ikke å være for eller i mot å bruke det - det skal ikke brukes og ferdig med den saken.

Anonym poster: 4a6dc37627e99be4bfc69f19854e9c45

Fortsetter under...

Skrevet

Etter all opplysning som er gitt om dette synes jeg det er ganske utrolig at noen fortsatt nekter å ta fakta til seg.

De kan jo prøve å sette seg inn i et soloppvarmet telt og lukke det helt. Så kan noen legge et digert pledd over teltduken. Sånn. Sov godt. Eller kanskje ikke.

Jeg har prøvd å sove i solkokende telt mange ganger. Først sover man veldig godt, det er jo varmt og deilig. Så sover man litt mindre godt, man koker, kaver og svetter, åååå så slitsomt, og så trøøøttt, hva skjer... Og så endelig, etter å ha kavet i halvsøvne lenge så våkner man endelig skikkelig. Giiisp! 'M-Å H-A L-U-F-T! NÅ!! River opp teltduken og vakler ut, driter i antrekket! Helt svimmel og matt.

Tør ikke tenke på hva en nyfødt baby som ikke klarer å rive vekk pleddet føler nå de når det stadiet. Forhåpentligvis har han krefter til å skrike nok til å bli tatt opp før han besvimer!

Anonym poster: 877bd2f6b02efa1de9c6f634946a4ce5

Skrevet

De fleste Emmaljunga vogner har jo solbeskyttelse (en sånn skjerm som du trekker ut fra kalesjen og fester i håndtaket) og ekstra kalesje, sånn at man skal slippe å bruke disse teppene. Det er jo rett og slett livsfarlig å dekke til på denne måten, og den lille luftinga som finnes bak på bagen er absolutt ikke nok lufting. At folk tørr å gjøre noe sånt forstår ikke jeg altså. De må være utrolig trangsynte etter all den informasjonen som er gitt!

Skrevet

Jeg er veldig enig i at man ikke skal ha teppe foran åpningen h is det ikke er andre luftemuligheter i vognen, men det er jo viktig å ikke bli aldeles hysteriske heller da.

Har noen i det hele hørt om barn som tar skade eller dør av teppe foran åpningen?

Anonym poster: 9890c06d0e4ef579a7749bd0253c839e

Skrevet

De fleste Emmaljunga vogner har jo solbeskyttelse (en sånn skjerm som du trekker ut fra kalesjen og fester i håndtaket) og ekstra kalesje, sånn at man skal slippe å bruke disse teppene. Det er jo rett og slett livsfarlig å dekke til på denne måten, og den lille luftinga som finnes bak på bagen er absolutt ikke nok lufting. At folk tørr å gjøre noe sånt forstår ikke jeg altså. De må være utrolig trangsynte etter all den informasjonen som er gitt!

Jeg har emmaljunga Edge duo og har bare en liten skjerm til å trekke frem i kalesjen.

Kjøpte den ny i høst. Er det bare på de helt nye modellene det er uttrekkbar kalesje og solskjerm?

Skrevet

Jeg har emmaljunga Edge duo og har bare en liten skjerm til å trekke frem i kalesjen.

Kjøpte den ny i høst. Er det bare på de helt nye modellene det er uttrekkbar kalesje og solskjerm?

Jeg har en 2013 modell og det er vel den du har kjøpt om du kjøpte i høst? Den kalesjen er ikke den største, men den er uansett bedre enn ett teppe, og du har jo det trekket som man kan bruke. :)

Annonse

Skrevet

Jeg har en 2013 modell og det er vel den du har kjøpt om du kjøpte i høst? Den kalesjen er ikke den største, men den er uansett bedre enn ett teppe, og du har jo det trekket som man kan bruke. :)

Nå maser jeg fælt, men hvilket trekk? Det er kun muggnetting integrert i kalesjen? Eller er det jeg som ikke har sett godt nok etter?

Hadde vært deilig å slippe å dra vognen etter meg opp bakkene :)

Skrevet

Nå maser jeg fælt, men hvilket trekk? Det er kun muggnetting integrert i kalesjen? Eller er det jeg som ikke har sett godt nok etter?

Hadde vært deilig å slippe å dra vognen etter meg opp bakkene :)

Om du sjekker Emmaljunga sine sider, så ser du på tilleggsutstyr der. ;) Nå har jeg ikke fått brukt vogna mi enda da jeg har 5 dager igjen til termin og ikke født, så har ikke sjekka ut alt av utstyr på den. Men alt som står som tilleggsutstyr skal være med på vogna. :)

Skrevet

Kjøpte solskjerm til vogna jeg, de koster ikke stort og finnes til de fleste vogner. Jeg har hatt løs til både Simo og Teutonia vogn, i tillegg finnes det flere typer som er universale og passer på alle vogner, denne f.eks 

http://www.barnevognskilt.no/oxisun-solskjerming-til-barnevogn.html

Det er helt unødvendig å tette åpningen med et pledd, det blir like varmt inni der som i et lite telt i solsteika og det er forferdelig å puste i. De vet jo at når barna blir så varme øker faren for krybbedød, så hvorfor i alle dager ta sjansen?

Anonymous poster hash: 8865e...e72
Skrevet

Jeg er veldig enig i at man ikke skal ha teppe foran åpningen h is det ikke er andre luftemuligheter i vognen, men det er jo viktig å ikke bli aldeles hysteriske heller da.

Har noen i det hele hørt om barn som tar skade eller dør av teppe foran åpningen?

Så bare fordi DU ikke har hørt at barn har tatt skade av det, så er det ikke skadelig?

Ei jeg kjenner dekket til vognen til jenta si på 3 mnd i sommeren i fjor, den var tildekket i ca 20 minutter, og vogna var i skyggen, når hun skulle ta opp jenta, var hun bevistløs, endte opp på sykehuset i 4 dager, første 4 timene ble fastslått som kritisk. På sykehuset fikk hun vite at slikt opplevde de hver eneste sommer.

Det er jo en grunn til at man prøver å få det inn i hodene på folk at det er farlig!

Anonymous poster hash: 2ea4a...c78

Skrevet

Så bare fordi DU ikke har hørt at barn har tatt skade av det, så er det ikke skadelig?

Ei jeg kjenner dekket til vognen til jenta si på 3 mnd i sommeren i fjor, den var tildekket i ca 20 minutter, og vogna var i skyggen, når hun skulle ta opp jenta, var hun bevistløs, endte opp på sykehuset i 4 dager, første 4 timene ble fastslått som kritisk. På sykehuset fikk hun vite at slikt opplevde de hver eneste sommer.

Det er jo en grunn til at man prøver å få det inn i hodene på folk at det er farlig!

Anonymous poster hash: 2ea4a...c78

Kjære deg, ro deg ned!

Jeg sier vel ingen plass at det ikke er farlig. Jeg SPØR om noen har hørt om barn som har kommet til skade siden jeg selv aldri har gjort det.

Det har altså du gjort og det var svar på spørsmålet mitt. Har du for vane å bite hode av de som spør om noe du vet?

Anonymous poster hash: 9890c...39e

Skrevet

Jeg så et utenlandsk par som hadde satt fast farens sorte treningsjakke foran åpningen med 40 klyper. At de tør..

Anonym poster: b88af9c8031316c947d50f6aa29a8160

Talte du klypene?

Anonym poster: 6e1aaf2dc1b6bc3157e2502f5a7e0f43

Kniiis

Anonymous poster hash: fb9cc...3eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...