Gå til innhold

Noen som smører seg med olje nå på slutten?

Anbefalte innlegg

Jordmor anbefalte å smøre seg nedentil med olje siste mnd før termin for å forhindre rifter/revning(de kjører visst et prosjekt på dette på SUS så alle blir anbefalt det på innskriving nå). Noen som har erfaring med dette? Hvor kjøper dere olje og hvilken type? Skjønte heller ikke helt hvor det skal smøres, og fikk meg ikke helt til å spørre ;)

Fortsetter under...

Gjorde det med førstemann. Det var da jeg revnet mest. De to neste sv.skapene har jeg brukt bringebærbladkapsler pr.os og ingen olje, fikk ei lita rift med nr. 2. Med nummer tre gikk jeg i tillegg til fødselsforberedende akupunktur, dette ble en styrtfødsel hvor jeg ikke fikk ei eneste rift.

Så denne gangen er oppskriften som følger:

Ingen olje, men bringebærbladkapsler og akupunktur ;-)

Gjest Trulte med to små

Jordmor sa til meg at det var lurt å smøre "mellomkjøttet" mellom vagina og anus.

Jeg bruker en olje kjøpt på apotek, men husker ikke hva den heter.

Forstod at man kunne bruke vanlig matolje også.

Smører meg kun en gang pr dag for jeg glemmer det og er ikke sikker på om jeg tror det hjelper heller ;)

Takk for svar :) Da skal jeg spørre på apoteket i dag. Nei er heller ikke sikker på om det hjelper, men er jo verdt et forsøk. Som regel så var kjangsen mindre for å revne/få rifter andre gang i tillegg, og jeg hadde bare to pyntesting sist. Bringebærbladkapsler kjøper dere dem også på apotek? Hva er det egentlig dem hjelper mot?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...