to små prinsesser Skrevet 10. juni 2013 #1 Del Skrevet 10. juni 2013 Her er snuppa lei av melk og har vært det en stund. Hun har til nå fått 3 måltid fast føde, et melkemåltid og en liten melkeskvett på natten. I de siste dagene har melkemåltidet vært redusert til 30-50ml og vi begynte derfor med brød. Jenta blir 5mnd om 5 dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TS171212 Skrevet 11. juni 2013 #2 Del Skrevet 11. juni 2013 Her smakte frk på brødskive rundt 5 mnd. Hun er litt rar da, liker brødskive med leverpostei men ikke prim Hun spiser 1/4 skive etter morgenpupp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 11. juni 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 11. juni 2013 Her smakte frk på brødskive rundt 5 mnd. Hun er litt rar da, liker brødskive med leverpostei men ikke prim Hun spiser 1/4 skive etter morgenpupp Her går det ned 1/2 skive. Har kun prøvd leverpostei enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happypregnant Skrevet 12. juni 2013 #4 Del Skrevet 12. juni 2013 har hørt at man skal være forsiktig med gluten. Hvordan blir det mtp brødmat til baby? det er jo gluten i brødet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TS171212 Skrevet 12. juni 2013 #5 Del Skrevet 12. juni 2013 har hørt at man skal være forsiktig med gluten. Hvordan blir det mtp brødmat til baby? det er jo gluten i brødet. Jeg har hørt at man skal la barn få smake på det meste, reagerer de på noe så kutter man det ut... Kanskje jeg er uviten men jeg har ikke hørt at man skal være forsiktig med gluten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 12. juni 2013 Forfatter #6 Del Skrevet 12. juni 2013 har hørt at man skal være forsiktig med gluten. Hvordan blir det mtp brødmat til baby? det er jo gluten i brødet. Jeg har hørt at man skal la barn få smake på det meste, reagerer de på noe så kutter man det ut... Kanskje jeg er uviten men jeg har ikke hørt at man skal være forsiktig med gluten Det tror jeg også mer på, uten at jeg har hørt noe som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tromsøprinsen Skrevet 12. juni 2013 #7 Del Skrevet 12. juni 2013 Ja man skal være forsiktig med gluten fram til 6 mnd alder, derav ris, mais eller hirsegrøt fra 4-6 mnd (glutenfritt). Og ikke malt. Men barna må jo tilvennes gluten, og da gradvis, -derav 4 mnd grøt med havre (gluten lavholdig). Det anbefales at gluten introduseres imens man ennå ammer. Dette er ikke bare pga fare for magetrøbbel der og da, men også for å forebygge for senere cøliaki. All brødmat som ikke er merket glutenfritt (slike brød selges gjerne frosne), inneholder gluten. Spesielt mye er det i industrielt bakte brød, der ekstra er tilsatt pga bake/heveegenskaper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå