Gå til innhold

feriepenger- Lærere

Anbefalte innlegg

Hvordan var dette med feirepenger for lærere?

Dere som har jobbet noen år- hvor mye pleier dere å få utbetalt?

Fant en kalkulator på nett som resulterte i summer jeg kun drømmer om-

Dere som har jobbet noen år- hvor mye pleier dere å få?

Hilsen nesten fersk lærer

Anonym poster: 1e4d299464e6a675e1a3053fa14de098

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144055658-feriepenger-l%C3%A6rere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kalkulatoren på nett gav meg en helt annen sum:

http://www.utdanningsforbundet.no/Fylkeslag/Finnmark/Nyheter-som-ikke-passer-inn/2011/Larere-og-ferie/

Full lønn juni

+ Full lønn juli

altså 2 x regulativlønn

- Trekk for 30/26

lønn trekkes for den perioden man skal ha feriepenger, dvs hele juli lønn og 4 dager av juni lønn.

+ Feriepenger

12 % av feriepengegrunnlaget, dvs. det man tjente i fjor, fjorårets feriepenger ikke inkl.

Og i følge denne får jeg mer enn 12% av feriepengene.

Jeg spør derfor- hva pleier lærere å få utbetalt?

Anonym poster: 1e4d299464e6a675e1a3053fa14de098

Får lærere vanlig lønn i juli og august, eller er det meningen at feripengene skal rekke over hele vår sommerferie? muligens et dumt spørsmål, men jeg har aldri tenkt over det før ;-)

Hilsen nyutdannet som starter i sin første lærerjobb til høsten (!) :-)

Får lærere vanlig lønn i juli og august, eller er det meningen at feripengene skal rekke over hele vår sommerferie? muligens et dumt spørsmål, men jeg har aldri tenkt over det før ;-)

Vanlig lønn i juli og august.

Og du har krav på vanlig lønn i stedet for feriepenger etter første året i arbeid (i hvertfall om du er organisert. )

Er lite feriepenger å overleve på i juni når man kun har jobbet fra august.

Annonse

Vi får feriepenger i juni og vanlig lønn alle de andre mnd i året. Om du begynner i jobb i august vil du få lønn allerede før du har begynt. Hadde lønna skulle rekke hele sommeren hadde vi fått både lønn og feriepenger i juni.

Anonym poster: 04f00c6d405a2dca9fa5f91bd02fd447

Og du har krav på vanlig lønn i stedet for feriepenger etter første året i arbeid (i hvertfall om du er organisert. )

Ok, takk for godt svar :-) hvordan blir det da for oss nyutdannede som går på vikariat? Jeg for eksempel går på et vikariat som starter i august og slutter i juni. Blir jeg uten inntekt i juli neste år da?

Ja, jeg vet jeg kan spørre rektor eller tillitsvalgt om dette...;-)

Ok, takk for godt svar :-) hvordan blir det da for oss nyutdannede som går på vikariat? Jeg for eksempel går på et vikariat som starter i august og slutter i juni. Blir jeg uten inntekt i juli neste år da?

Ja, jeg vet jeg kan spørre rektor eller tillitsvalgt om dette...;-)

Vikariater skal vare ut juli i skolen med mindre den som er fast i stillingen overtar i juli.

Mener det er en regel at det skal vare ut juli.

Før ble vikarer mye misbrukt på den måten så skolene sparte seg julilønningen. Kontakt Utdanningsforbundet og forhør deg der.

Har du vikariat kun til juni står du uten lønn i juli- ja.

Mine 6 år som lærer har alle vært vikariater eller engasjement som har vart fra august og ut juli.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...