Gå til innhold

Er det noen flere som blir helt utslått etter måltider?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir akutt stuptrøtt og matt nesten uansett hva jeg spiser, og har jeg spist sukker kjennes det ut som om jeg har løpt maraton...! Det likner ikke på vanlig trøtthet etter mat, men er mye verre. Merkelig nok er det ikke alltid det skjer, enkelte ganger går det helt fint.

Anonym poster: 7538c1365c578bcc883c63019c6b3327

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, noe av det samme skjer med meg.

Anonym poster: 93945fb5fcb42eb0096e205ba57a1897

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hadde en periode det var sånn, spesielt etter varm mat. Det var helt forferdelig, kunne jo nesten ikke spise noe, for det var akkurat som jeg hadde tatt en sterk sovemedisin, helt utrolig. Det er noen år siden, husker at jeg var generelt sliten på den tiden. Nå er det ikke slik lengre.

Skrevet

Jeg kan bli det til tider. Har med tiden funnet ut av at det er noen matvarer som gjør meg mer trøtt enn andre.

Hvetemel og sukker holder jeg meg langt unna. Spelt tåles bedre. Generelt forsiktig med bakervarer.

Kombinasjon av masse karbohydrater og proteiner gjør meg også mer trøtt.

Spiser jeg proteiner pluss salat går det bra, eller om jeg velger en karbohydrattype som ikke gjør meg trøtt pluss noe grønt går det også bra.

Anonym poster: 1fb7fdd9edc9f578dfe2f2da63aeac50

Skrevet

Få sjekket blodsukkeret ditt. Kan være tegn på diabetes.

Anonym poster: 3724f109a72d266d85cb8df479a6b8bd

Skrevet

Jeg blir sløv om jeg spiser karbohydratrik mat. Så en etter tur på middags hos svigers så kaller sofaen.

Annonse

Skrevet

Ja! Har det sånn, kan ikke spise mye sukket til lunsj (brunost og juice er ikkke bra) feks. Sa sovner jeg ved kontorpulten etterpå :-P Og snop på lørdagskvelden - blir liggende i koma på sofaen resten av kvelden.

Har aldri spurt noen (lege) om dette, bare passer på å spise minimalt med sukker. Håper noen andre har info og tips!

Skrevet

Er ikke at du spiser for store porsjoner om gangen? Altså at du blir litt for mett? Da blir jeg også trøtt...

Anonym poster: b4bca7cd124d9d01e5b2cf869ac5c5a8

Skrevet

For min del har det ingenting med mengden å gjøre, det er typen mat. Spiser jeg en liten sjokolade eller et kakestykke får jeg samme slapphet. Tror jeg reagerer lett på blodsukkerstigningen.

Skrevet

Hadde tatt en tur til legen og sjekket blodsukkeret, ubehandlet diabetes er ikke bra.

Skrevet

Altså, jeg har det også sånn, men er ikke i nærheten av å ha diabetes. Men måler noen ganger lavt blodsukker (under 4 fastende). Har aldri målt høyt.

Anonym poster: 93945fb5fcb42eb0096e205ba57a1897

Skrevet

Jeg har det sånn jeg også. Jeg kan i alle fall ikke spise poteter, og helst ikke varm mat med rødt kjøtt. Og tar jeg en snickers, eller tilsvarende mengde sjokolade og sukker, så sovner jeg stående 10 minutter etterpå. Svusj går blodsukkeret opp, og så går det rett til bunns. Hater egentlig å spise, særlig middag, det er blitt et nødvendig onde for meg. Men det går helt fint å spise salater og grovt brød, melkeprodukter og hvitt kjøtt.

Anonym poster: 94aee3500be5ca29816939d6a853f1fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...