Gå til innhold

Til dere som har hatt blødning i 1. trimester

Anbefalte innlegg

Ble dere sykemeldt? Må man bli det? Jeg har hatt liten blødning siden i går morges. Skal på UL i morgen. Hvis alt står bra til ønsker jeg ikke å bli sykemeldt. Føler jeg stresser mere hjemme når jeg har god tid til å tenke på alt som kan skje og ikke skje, enn når jeg er på jobb.

Hva er deres erfaring?

Fortsetter under...

Jeg har hatt blødning alle 3 gangene. Med nr. 1 ble jeg livredd, men det var ikke noe uvanlig å se.. Var på ul. Ble ikke sylkmeldt. Så med nr. 2 og 3 oppsøkte jeg ikke legen en gang. Har blødd mellom uke 4 og 7 ca.. Bare litt, ikke så mye at jeg har måttet på med bind nei. Nå blødde jeg litt to dager... Kanskje det er en slags festeblødning?? Blør du mye da?

Annonse

Fikk sykemelding 1 uke, men jeg har en veldig fysisk krevende jobb med døgnkontinuerlig turnus. Gynekologen på privat klinikk sa at man bare skulle leve som normalt - at det var gammeldags å få beskjed om å ligge i ro. Hvis det var ment til å gå gale så gjorde det det uansett. Mens legen mente jeg skulle ta det med ro, ikke løfte tungt.. Ikke lett å vite hva man skal gjøre!!

Jeg fikk nå sykemeld i 2dager og beskjed om å prøve å stresse ned litt.. Sove å ta det med ro disse dagene for alt så fint ut men ul på fredag men legen mente bare det kunne være stress å litt mer løfting enn jeg skal på jobb.. :) så må visst tenke på hva jeg gjør på jobb allikevel selvom legen sa tidligere at jeg skulle jobbe som før bare ikke ta de altfor tunge løftene.. Men siden jeg har lett for å blø (andre blødning på 2 uker) må jeg visst ta litt mer hensyn til meg selv og den lille..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...