Anonym bruker Skrevet 9. juni 2013 #1 Skrevet 9. juni 2013 Slutter på Mercilon 28 pga plagsomme bivirkninger. Er veldig redd for å oppleve langvarig blødning når jeg slutter. Noen med erfaringer med å slutte med denne p-pillen? Anonym poster: 2f6abb766652d2dc17905bb82cf2c74f
Følelsesvims Skrevet 9. juni 2013 #2 Skrevet 9. juni 2013 Jeg har sluttet på masse p-piller oppigjennom tidene, siden jeg har hatt bivirkninger med alle Har aldri opplevd langvarig blødning etter p-pilleslutt Har bare fått tilbake mensen som vanlig.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2013 #3 Skrevet 10. juni 2013 Takk for svar. Håper det ikke blir langvarig blødning på meg heller. Tips til prevensjon som ikke gir plagsomme bivirkninger? Anonym poster: 2f6abb766652d2dc17905bb82cf2c74f
Følelsesvims Skrevet 10. juni 2013 #4 Skrevet 10. juni 2013 Tja, hva er bivirkningene du regner som plagsomme da? Jeg har endt opp med kobberspiral fordi jeg får bivirkninger av alt av hormonpreparater. Tåler man ikke hormoner er det ikke så mange muligheter foruten kobberspiral... Den har jo sine bivirkninger den også, som vondt i korsryggen og kraftigere menstruasjonsblødninger, men ryggvondten lever jeg godt med (paranoide meg synes det er greit at den "sier fra at den er der", for da merker jeg hvis den faller ut ), og blir blødningene for ille tar jeg Cyklokapron (et medikament for å få mindre menstruasjonsblødninger). Så selv om kobberspiralen har bivirkninger er de til å leve med (for meg), i motsetning til deprimerte hormontrollet med nada sexlyst og slimhinner som Sahara på p-piller
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2013 #5 Skrevet 10. juni 2013 Tja, hva er bivirkningene du regner som plagsomme da? Jeg har endt opp med kobberspiral fordi jeg får bivirkninger av alt av hormonpreparater. Tåler man ikke hormoner er det ikke så mange muligheter foruten kobberspiral... Den har jo sine bivirkninger den også, som vondt i korsryggen og kraftigere menstruasjonsblødninger, men ryggvondten lever jeg godt med (paranoide meg synes det er greit at den "sier fra at den er der", for da merker jeg hvis den faller ut ), og blir blødningene for ille tar jeg Cyklokapron (et medikament for å få mindre menstruasjonsblødninger). Så selv om kobberspiralen har bivirkninger er de til å leve med (for meg), i motsetning til deprimerte hormontrollet med nada sexlyst og slimhinner som Sahara på p-piller Reagerer også på hormonprevensjon. Håpte jeg skulle tåle mercilon fordi den har relativt lite hormoner, men gjorde visst ikke det. Bra at kobberspiral fungerer for deg. Er ikke alternativ for meg som allerede har sterke menssmerter. Vurderer å la det stå til og heller sende mannen til sterilisering etter at et evt barn til har kommet til verden etterhvert. Anonym poster: 2f6abb766652d2dc17905bb82cf2c74f
Følelsesvims Skrevet 10. juni 2013 #6 Skrevet 10. juni 2013 Har du prøvd Cerazette? Den har veldig lite hormoner Bare halvparten av gestagenmengden som Mercilon har, og ikke noe østrogen. og En av de p-pillene som "nesten" fungerte for meg.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2013 #7 Skrevet 10. juni 2013 Hva skal p-pille slutte med? Anonym poster: bf5cb377c589481bc1b2311f1dd3b182
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå