Gå til innhold

Jøss, egenmelding før helg....

Anbefalte innlegg

Jeg var syk sist uke og tok egenmeld. onsdag til fredag. Lørdag var jeg, mannen og yngste ute for å handle litt. Yngste og mannen trengte sommertøy og jeg hadde pengene. Traff på en kollega og fikk sure kommentarer fordi jeg hadde vært syk og nå var og handlet. Jeg ble sjokkert for ikke viste jeg at jeg skulle ligge under dyna hele helgen selv om jeg ble mye bedre i løpet av fredagen. Mannen ble irritert og irettesetta kollegaen min. Han kunne ikke skjønne hvorfor jeg skulle sitte hjemme på lørdag fordi jeg hadde vært syk onsdag til fredag. Skulle jeg ikke kommet på jobb torsdag og fredag dersom jeg hadde vært borte mandag til onsdag og var blitt mye bedre? Kollegaen min snøftet og gikk.. Denne kollegaen min får ikke mer og gjøre av at jeg er borte.

Gleder meg skikkelig til jobb i morgen kjenner jeg.... nesten så jeg føler jeg må forberede meg på å forsvare meg.

Neste gang jeg er syk skal jeg søren meg gå på jobb samme hva. Satt der søren meg på tirsdag og frøys og var uvel. Eneste grunnen til at jeg klarte å fullføre dagen var paracette.

Gjorde jeg virkelig noe galt ved å shoppe et par timer på lørdag? Ungen og gubben måtte ha sommertøy. Dette er ting jeg må gjøre i helgene da jeg jobber 100% og ikke har ork etter jobben. Ikke kunne jeg sende dem alene heller da det hadde blitt handlet alt annet enn tøy.

Anonym poster: 01ebb2fe3a644b581c92f938a90812d8

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144055526-j%C3%B8ss-egenmelding-f%C3%B8r-helg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. hva du gjør på din fritid er din sak.

Jeg var sykmeldt i 9 mnd. Jeg må kunne gå ut.

Man har jo et liv ved siden av jobben.

Mannen var syk onsdag til fredag slik som du. men vi har da hvert ute i helga.

Anonym poster: b68227d2148eebca3d99786318492710

Jeg er fremdeles sjokkert over dette. Skjedde mannen en gang også for noen år siden. Han var syk før helgen han og gutten. Lørdag var han blitt mye bedre og tok tattovering som han hadde bestillt time til en mnd. tidligere. Gjett om han fikk høre det på jobben på mandag. Sjefen hans ble piss sur. Tattoveringen syntes i og med at det var sommer og tskjorte vær.

Når jeg er hjemme og er syk er det så vidt jeg tør å gå i butikken eller hente sønnen på skolen fordi jeg jobber så tett på der vi bor. Dette er jo ting som MÅ gjøres uansett hvor syk jeg er.

En egenmelding er på tre dager. Var borte onsdag, torsdag og fredag. Blir ikke trukket for 5 dager da... Hadde jeg vært borte bare onsdag så hadde en egenmelding på tre dager vært brukt.

Sist jeg brukte egenmelding var jeg bort en dag og da forsvant tre dager som er en egenmelding.

Annonse

Du er i din fulle rett til å bli frisk. Men du kommer til å få to ekstra dager trukket fra dine egenmeldingsdager, slik er det når man bruker egenmelding inn mot en helg.

Anonym poster: b1642c792d8df44c5f88102eac837c32

Nå må du gi deg, ikke snakk om ting du ikke vet noe om!!!

Anonym poster: b208d74ee88c928e4a4d397bf322655e

Det er fult mulig å være for syk til å gå på jobb, men frisk nok til å leve!

Jeg som er ufør føler ofte på det samme, om jeg ikke klarer jobbe hvordan kan jeg da gå tur med hunden eller dra på kjøpesenteret å handle klær, da kunne jeg jo like gjerne vært på jobb?

Verden er ikke sånn, vi som ikke er i stand til å jobbe fullt (jeg jobber 40%) må jo få lov til å leve!

Om du var for syk til å jobbe onsdag til fredag, kan du fint være i form til en to timers handletur på lørdag altså. Det er kollegaen din som var ufin her, du har overhodet ikke gjort noe galt...

Anonym poster: cc4299e110bba9adf02f4955981d0ab5

Du er i din fulle rett til å bli frisk. Men du kommer til å få to ekstra dager trukket fra dine egenmeldingsdager, slik er det når man bruker egenmelding inn mot en helg.

det er kun om du tar egenmelding på fredag og en på mandag det. da blir du trukket for lørdag og søndag også.

Tar du egenmelding før helgen kan du ikke ta ny egenmeld på mandag, da må du ha sykemelding. I alle fall de stedene jeg har jobbet. Mulig det finnes andre ordninger andre steder.

Selv om du er syk fra jobb betyr det ikke at du ikke kan gå ut og gjøre det du har lyst til.

Jeg sliter med depresjon, og de gangene jeg ikke er på jobb er jeg ute og går lange turer på stranden.

Møter mange fra jobben, hva de tenker om meg bryr jeg meg ikke om. De vet ikke hva jeg føler..

Anonym poster: 447b22df1d065d35047ce831006d2a96

tar du egenmld f.eks tors, fre og man - blir du trukket for lør og søn også . Man må IKKE ha sykemelding på mandagen. Dette er selvsagt om man har 14 enkeltdager - og ikke tredagersen (gamle systemet).

Anonym poster: 9db277de8b3f1f09d91fd3d5534ed5e7

Høh ??

Anonym poster: ff09e1ff9fb731a77a5ad204678eb488

Annonse

For noe tull. Man blir trukket for de to helgedagene hvis man er borte fredag og mandag, ikke torsdag og fredag

Anonym poster: 5b4ccdf69b9d47147f7db5fdac0625c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...