Grynet:) Skrevet 9. juni 2013 #1 Del Skrevet 9. juni 2013 Vesla her er straks 7 mnd, spiser med god apetitt og liker vann. Vi er oppe i 3 måltider daglig, og puppen er veldig lite interessant om dagen. Får hun i seg nok føde? Jeg har ikke fått henne til å ta flaske enda. Det etterforskning jeg lurer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjøbanan Skrevet 9. juni 2013 #2 Del Skrevet 9. juni 2013 Nei, det må hun vel ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tromsøprinsen Skrevet 9. juni 2013 #3 Del Skrevet 9. juni 2013 Får kun i seg nok kalsium, f.eks, gjennom mat? Trodde man ammet og/el brukte mme istedet for kumelk fram til barnet er ett år, også etter introduksjon av fast føde...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grynet:) Skrevet 9. juni 2013 Forfatter #4 Del Skrevet 9. juni 2013 Jeg ammer i tillegg altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
.Lillemy. Skrevet 9. juni 2013 #5 Del Skrevet 9. juni 2013 Jeg ammet kun to/tre ganger i døgnet ved 7 mnd (morgen, kveld og en gang natt) det er også mme i grøt, så hvis hun spiser det en-to ganger for dagen er nok melkemengden dekket :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Overraskelsen Skrevet 9. juni 2013 #6 Del Skrevet 9. juni 2013 Veldig typisk at de er lite interessert i pupp rundt 7 mnd. Amm når du kan om du fortsatt vil, så kan det hende interessen kommer tilbake Det gjorde den her. Om du får til å amme fram til 1 år, slipper du å tenke på mme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grynet:) Skrevet 9. juni 2013 Forfatter #7 Del Skrevet 9. juni 2013 Etterforskning.. Det skulle stå derfor! Autocorrect altså.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tromsøprinsen Skrevet 9. juni 2013 #8 Del Skrevet 9. juni 2013 Jeg ammer i tillegg altså! Åja ok. Det var akkurat en tråd her, der en ammehjelper ga gode svar ifb med amming/mme, og hva som er nok. Tror den het noe om å kombinere mm og mme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tromsøprinsen Skrevet 9. juni 2013 #9 Del Skrevet 9. juni 2013 Jeg ammer i tillegg altså! Åja ok. Det var akkurat en tråd her, der en ammehjelper ga gode svar ifb med amming/mme, og hva som er nok. Tror den het noe om å kombinere mm og mme. Denne: http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144053752-sammkjøring-med-mm-og-mme-men-hvor-mye/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grynet:) Skrevet 9. juni 2013 Forfatter #10 Del Skrevet 9. juni 2013 Jeg har fullammet fram til vi begynte med mat. (ca 2,5 t mellom hver amming) Hun får fortsatt pupp så ofte hun vil, men hun ligger som en liten kålorm, vrir seg og skal se på Aaaalt mulig annet. Om natten er hun helt med, ammer 3-4 ganger fra ca 23 og til vi står opp etter 07. (gjesp) Hun får grøt til morgen og kvelds. På dagen får hun moste grønnsaker, frukt/smoothie eller middagsglass. Det sistnevnte er bare delvis suksess synes jeg. De få gangene MME har blitt tilbudt har hun brekt seg, hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 9. juni 2013 #11 Del Skrevet 9. juni 2013 Vesla her er straks 7 mnd, spiser med god apetitt og liker vann. Vi er oppe i 3 måltider daglig, og puppen er veldig lite interessant om dagen. Får hun i seg nok føde? Jeg har ikke fått henne til å ta flaske enda. Det etterforskning jeg lurer.. Ser ingen grunn til at hun må ha mme. Får i seg det hun trenger på annet vis, gjennom grøt ol. Bare pass på et sundt og normat kosthold så tror jeg ikke du trenger å gi mme eller mase med noen flaske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*oktobergutt 12* Skrevet 9. juni 2013 #12 Del Skrevet 9. juni 2013 Jeg har fullammet fram til vi begynte med mat. (ca 2,5 t mellom hver amming) Hun får fortsatt pupp så ofte hun vil, men hun ligger som en liten kålorm, vrir seg og skal se på Aaaalt mulig annet. Om natten er hun helt med, ammer 3-4 ganger fra ca 23 og til vi står opp etter 07. (gjesp) Hun får grøt til morgen og kvelds. På dagen får hun moste grønnsaker, frukt/smoothie eller middagsglass. Det sistnevnte er bare delvis suksess synes jeg. De få gangene MME har blitt tilbudt har hun brekt seg, hehe.. Er som å høre om min gutt! Han blir straks 8 mnd. Puppoman om natta og null interesse dagtid, kun når han skal sove. Vrir seg og turner rundt når jeg forsøker å amme han dagtid... helt håpløst! Han drikker masse vann... og forsøker jeg å lure han med mme i tutkoppen så kaster han den langt vekk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elsa88 Skrevet 10. juni 2013 #13 Del Skrevet 10. juni 2013 Mme blir også brukt for å få nok væske i barnet. Det er jeg som skrev kombinere mm og mme her inne. At man skal tenkte 100ml pr kilo. Så min gutt på 8mnd som er 10kg skal ha 1000ml om dagen. Dermed ammer jeg morgen og kveld mn får 3 flasker daglig med mellom 90-120ml i. Har aldri hatt mme ell mm i grøt, her brukes det vann, Min drikker mye vann også men gir han mme likevel. Men som sagt så har jeg ikke hatt problem å gi han mme på flaske eller vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
.Lillemy. Skrevet 10. juni 2013 #14 Del Skrevet 10. juni 2013 Hvis du bruker vanlig kjøpegrøt i butikken (ikke holle) er det mme i den, så hvis du blander grøten med 1 dl vann, er det det samme som 100 ml mme :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grynet:) Skrevet 10. juni 2013 Forfatter #15 Del Skrevet 10. juni 2013 Jeg ammer i tillegg altså! Åja ok. Det var akkurat en tråd her, der en ammehjelper ga gode svar ifb med amming/mme, og hva som er nok. Tror den het noe om å kombinere mm og mme. Denne: http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144053752-sammkjøring-med-mm-og-mme-men-hvor-mye/ WOW.. snakk om utfyllende info! Helt knall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grynet:) Skrevet 10. juni 2013 Forfatter #16 Del Skrevet 10. juni 2013 Hvis du bruker vanlig kjøpegrøt i butikken (ikke holle) er det mme i den, så hvis du blander grøten med 1 dl vann, er det det samme som 100 ml mme :-) Jeg bruker nestle ja. Da er det 220 ml tilskudd i løpet av dagen. Jeg prøvde å pumpe meg i går (19-tiden) etter hun hadde turnet rundt i noen minutter, og fikk bare ut en bitte liten skvett. Det virker som hun spiser effektivt, enten det ellers så lager jeg lite melk på dagtid.. Hun suger jo så hardt at det strekker langt nedover mot magen min noen ganger, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå