Gå til innhold

Hvilken bakgrunn nå man ha for å jobbe ved en ambassade??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å jobbe ved en ambassade i vest -afrika, men hvordan få den jobben? takker for alle innspill!

Anonym poster: 65206746c59e348b0d7ec01c825701d7

Skrevet

Hva slags utdannelse har du?

Anonym poster: 4369d0597a5a57433d1e9e41e6991cae

Skrevet

Dette var utrolig vagt.... Hva slags utdannelse har du? Og er det ett spesifikkt land du ønsker deg til?

Anonym poster: 3a49ff81f4bb0434f5f1996955eabe07

Skrevet

Det hjelper vel å være god i engelsk, evt også fransk. Hvis du kan språket i det landet du vil jobbe i så hjelper det betydelig.

For øvrig er det mange ulike typer jobber i en ambassade, alt fra å gjøre rent til å være selve ambassadøren. Hva var det du ønsket å gjøre konkret?

Skrevet

Jeg er statsviter, og en slik jobb er ekstremt vanskelig å få. Med mindre du vil være trainee, må du helst ha mastergrad, snakke landets språk flytende, og ha ekstremt god cv. Aspirantkurset til ud er vel egentlig uskrevet et must om du er ung og uten bred lignende erfaring, men også det er kjempevanskeligmå komme inn på. Kjenner folk med sykt mye organisasjonserfaring, politisk erfaring, toppkarakterer i relevant utdanning etc som ikke har kommet inn. Med relevant utdanning mener jeg innen samfunnsvitenskap, jus etc. Sorry, men det er hard kamp om beinet på slike jobber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...