Apple80 Skrevet 9. juni 2013 #1 Del Skrevet 9. juni 2013 Nå er han 7 mnd og våkner hver time eller hver andre time i løpe av natta. Som oftest kan jeg bare putte inn smokken ig så sover han videre,men noen ganger vil han egentlig ha pupp,så da tar det litt lengre tid. (Har kuttet ned på nattammingen) Men kommer dette til å bare gå seg til av seg selv eller må vi gjøre noe?? Jeg synes egentlig det hadde vært deilig om han kunne sove på eget rom snart,men sluk det er nå går jo ikke det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 9. juni 2013 #2 Del Skrevet 9. juni 2013 Jeg har det som deg 7 mnd og våkner hele tiden. Blir gal av dette her. Må jo bli bedre snart. Huff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*oktobergutt 12* Skrevet 9. juni 2013 #3 Del Skrevet 9. juni 2013 Ja samme her... tross han ligger på eget rom....! Blir smågal snart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 9. juni 2013 #4 Del Skrevet 9. juni 2013 Våkner deres hver time fra de sovner eller? Her sovner vesla rundt 18.30 og vi har "natta" frem til 4-5 da er hun våken og vil stå opp. Hun våkner ofte hver time , men det kan også gå to timer. Det meste er 3 timer men det skjer bare et par ganger;) zzzzzz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apple80 Skrevet 9. juni 2013 Forfatter #5 Del Skrevet 9. juni 2013 Ja,han sovner ca 19.30 og våkner hver time til han får melk kl ca 23,da sover han gjerne til 01, kanskje tilogmed 01.30, da våkner han mange ganger/sovner ikke ordentlig. Så får han melk igjen kl 03 og da sover han gjerne til 05,får melk og sover en time til. Etter kl 06 klarer jeg ikke få ham til å sove mer. Noen ganger våkner han mellom 3 og 5 også, noen ganger kan han sove fra 3 til 6.(deilig!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amygdala84 Skrevet 9. juni 2013 #6 Del Skrevet 9. juni 2013 Mine netter er så og si nøyaktig som dine, Apple80. Datteren min er knappe seks måneder og det har bare eskalert de siste par månedene. Jeg håper virkelig det går over, for jeg vil nøde "kure" henne. Vil dog ikke gjøre det før minst to-tre gode måltider med fast føde er etablert. Kollega av min mor, som er ammeekspert på barselavdeling, mente jeg burde legge baby på eget rom - fordi baby lukter melk/mat når jeg sover like ved og at hun våkner vel så mye av vane som av sult, Dessverre tror jeg ikke det er så lett å bli ferdig med nattvåkning, men kommer vel til å teste det ut nå i løpet av sommeren. Håper virkelig noen av dere med litt eldre barn kan fortelle at det ordner seg av seg selv?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Overraskelsen Skrevet 9. juni 2013 #7 Del Skrevet 9. juni 2013 Husker at storebror hadde sin peak når det kom til usympatsik søvnmønster rundt 7-8 mnd. Han ble gradvis bedre, og fra 1,5 år sov han som oftest natta gjennom. Det hender fortsatt at han våkner, men da er det pga voksesmerter, mareritt e.l. Lillebror har et litt mer kaotisk søvnmønster en broren sin, og kan fortsatt ha sånne "våkne hver time"-netter. Han er 10,5 mnd nå. De beste nettene våkner han bare 2 ganger, men som oftest er det 3-4 mellom 18-19 og 06-07. Det er helt normalt, forøvrig, men det er j....g slitomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elma82 Skrevet 9. juni 2013 #8 Del Skrevet 9. juni 2013 Jeg skulle gjerne sagt at dette ordner seg av seg selv, men etter min erfaring gjør det ikke det.. Har bare erfaring med ett barn som har holdt på slik, da, men nå ser lillesøstra på 5 mnd ut på å bli likedan..hjelp! Storebror holdt nemlig på slik dere beskriver i månedsvis. Det som hjalp her var nattavvenning (gjorde det da han spiste 3-4 måltider på dagen og var sikker på at han ikke var sulten. Han var 8-9 mnd, og kunne nok gjort det før) og faktisk smokkeslutt (tror vi slutta med smokk før pupp, men da ville han bare ha pupp hver gang han våkna...). Fikk litt vann på natta hvis han trengte og brukte koseklut som kos i stedet for smokk. Han har aldri vært noen soveunge, da, og våknet jo etter dette også, men ikke så ekstremt mange ganger, og da mest pga tenner og etter hvert mareritt... Så blir vel noe av det samme "kuren" med Lillesøster etter hvert hvis hun blir like ille (og det blir hun sikkert - hun er samme type som broren ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Overraskelsen Skrevet 9. juni 2013 #9 Del Skrevet 9. juni 2013 ...ja, vi slutta jo også med pupp på natta med storebror rundt 8 mnd. Det bedret nok situasjonen litt, men ikke umiddelbart. Han fortsatte med smokk om natta til han nærmet seg 3 år. Har ikke orket å ta nattavvenning med lillebror ennå. Han er en storspiser, og tydelig sulten om natta ennå, og en litt mer bestemt type. Men han har ikke fri tilgang lenger da - begrenser til 2 måltider pr natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*oktobergutt 12* Skrevet 10. juni 2013 #10 Del Skrevet 10. juni 2013 Jeg syntes også det bare har blitt "værre og værre" nå fra 6-7 mnd alderen. Nå er han snart 8 mnd og våkner OFTE ! "Før" våknet han ca hver 2 1/2 - 3 time.... (som om ikke det var "ille nok"...) Tror ikke det er det at han er sulten... for han vil ikke ha mer mat på dagtid enn det jeg tilbyr... samt han slokner ofte så fort han får puppen i munnen. Er nok bare kos og nærhet han vil ha. De blir vel mer og mer bevisst på omverdnen... de gangene vi sover i samme rom så hører jeg også at han drømmer og har en form for mareritt (ynker seg i søvne)... for så å skrike høyt. Har også tenk på det med stille reflux.... men kan de plutselig få det i 7-8 mnd alderen.... eller er det "medfødt" ??? Har ikke så mye kjennskap til det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 10. juni 2013 #11 Del Skrevet 10. juni 2013 Jeg syntes også det bare har blitt "værre og værre" nå fra 6-7 mnd alderen. Nå er han snart 8 mnd og våkner OFTE ! "Før" våknet han ca hver 2 1/2 - 3 time.... (som om ikke det var "ille nok"...) Tror ikke det er det at han er sulten... for han vil ikke ha mer mat på dagtid enn det jeg tilbyr... samt han slokner ofte så fort han får puppen i munnen. Er nok bare kos og nærhet han vil ha. De blir vel mer og mer bevisst på omverdnen... de gangene vi sover i samme rom så hører jeg også at han drømmer og har en form for mareritt (ynker seg i søvne)... for så å skrike høyt. Har også tenk på det med stille reflux.... men kan de plutselig få det i 7-8 mnd alderen.... eller er det "medfødt" ??? Har ikke så mye kjennskap til det.... Storebror her hadde skjult reflux, og han sov dårlig fra dag 1. Sov sin første hele natt da han var 2,5 år. Men det som iallefall hjalp litt, var da vi begynte å gi han flytende Gaviscon før sengetid. Så lå han med hodeenden hevet. Dette prøvde vi lenge før han ble utredet, og siden det hadde litt effekt, fortsatte vi. Er ikke farlig, så skader ikke å prøve:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happypregnant Skrevet 10. juni 2013 #12 Del Skrevet 10. juni 2013 Her er mini 6 mnd. Sov veldig bra fram til han var 3 1/2 mnd. Etter han begynte å rulle ble han et mareritt å legge. Nektet å sovne av seg selv og holdt oss våken i 1-2 timer midt på natten. Den siste måneden har han våknet flere ganger gjennom natten. Legges som regel 19.30. Våkner 20.30, 21.30 hvor han gråter og kaver på. Har selv også lurt på om han kan ha stille reflux, da det virker som noe plager han og han klarer ikke helt å finne roen. Han har en del av symptomene, men igjen så har han fått en del klumper i gommen så lurer på om det kan være tenner som gjør at han våkner så ofte..(krysser fingrene for at det er det, og at det vil gå over når tennene har kommet ut) får mat en gang rundt 01.00 og sover så til 05.00-05.30. Men han godt finne på å være våken fra 01-03, eller 04.00-06.00...:-/ Er veldig slitsomt slik han holder på nå, og føler meg aldri uthvilt lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*oktobergutt 12* Skrevet 14. juni 2013 #13 Del Skrevet 14. juni 2013 I natt våknet han kun kl 23 og 03.30... etter at han sovnet 19.30.... deretter 06.00 igjen men det er jo greit. Måtte alle netter være slik! Jeg la en brukt t-skjorte i senga hans... kanskje det var det som hjalp? At han luktet meg. Aner ikke.... men veeeeldig deilig med bra netter innimellom! Han bæsjet en del ganger i går, føler også det hjelper. De dagene han ikke har bæsjet vet jeg at nettene blir et mareritt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 15. juni 2013 #14 Del Skrevet 15. juni 2013 Vi hadde ei natt denne uken hvor hun sovnet 19.45 og våknet bare 3 ganger før hun stod opp klokka 06 Det var som å komme til himmelen Jeg tror det ordner seg etterhvert. Tror ikke det hjelper med noe skrikekur. Har lest om mange som har fått det til uten gråt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå