Gå til innhold

arh, trenger hårpleie tips til guttene mine.

Anbefalte innlegg

de er halvt norsk og afrikansk så de har som sagt krøller, ikke skikkelig tett afro krøllete hår. Eldste har langt hår med krøller av forskjellig størrelse mens yngste har noe kortere, tettere og mindre str på krøllene.

nå er det slik at hver morgen og kveld sliter vi floker som spesielt på morgenen kan være nærmest umulig å få ut. bruker balsam i håret deres ved kvelds badet så det skal bli noe lettere å gre de ut men sliter litt da og.

så jeg har ikveld gått til innkjøp av en såkalt Tangle Teazer børste på nettet.

noen som har noen erfaring med denne og evt noen tips til hår pleie produkter jeg kan bruke for å gjøre dette litt mindre smertefullt for gutta?

Fortsetter under...

Jeg er frisør ;) Afrikansk hår typer er mere tørt enn normalt hår, spesielt krøller, de trenger fuktighet, balsam er ikke nok fuktighet, du må kurer håret dems med god fuktighets kur, få kjøpt i alle frisør salong, også hos afrikansk salong, ;) lykke til

Har dere ikke en afrikansk frisørsalong der dere bor, de har gjerne egne salonger hvor de fletter hår o.l. De har fantastiske produkter for tørt, krusete og uregjerlig hår. 

Har en bekjent som har adoptert en sønn fra Etiopia, og hun tok han med til en slik salong for å få råd og tips til hårstell og hun fikk super service av koselige damer som gjerne ville hjelpe. Vet hun kjøpte noen spesielle sjampo og kurer pluss noe hun skulle ha i håret uten å skylle ut.

vår jente er norsk, men har krollete hår,

da frisøren vår anbefalte å kjøpe den snille børste som hun brukte til barna sine og

den er laget av trolig grisehår(eller annet naturlige) , koster 150 kr, kjøpes hos frisør

vi har 2 stk, for vi har mistet en , kjøpte ekstra , og fant den gamle igjen

hun anbefalte navnelapp, for det er synd å miste, viss barna skal ha den med seg på skulen senere.

også brukte vi lenge dr.Greve balsam for krollete hår

men nåe forsvant den frå apoteket vårt

så vi greier os med den vanlige natusan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...