Lisse_01 Skrevet 8. juni 2013 #1 Del Skrevet 8. juni 2013 Sluttet å amme for 1 uke siden. Ammet da kun hver morgen. Det ene brystet har en vond kul, sikker en tett melkegang. Går dette over av seg selv eller må jeg gjøre noe? Hjalp ikke å massere i dusjen. AU Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peanutts82 Skrevet 9. juni 2013 #2 Del Skrevet 9. juni 2013 går ikke bort av seg selv nei. ikke hvis det er tett melkekanal. hvis du ikke får det bort kan det gå over til brystbetennelse. massering i dusjen flere ganger. ta varm klut eller kompress og masser deretter. eller så kan du be legen om hjelp. har ikke hørt om at de forsvinner selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma med to trollunger Skrevet 9. juni 2013 #3 Del Skrevet 9. juni 2013 Kanskje det kan hjelpe å pumpe/håndmelke? Jeg har også sluttet å amme for kort tid siden, og hadde vondt i ene brystet etter en stund. Masserte i dusjen og prøvde å få ut litt melk. Det hjalp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma med to trollunger Skrevet 9. juni 2013 #4 Del Skrevet 9. juni 2013 Men hadde ikke kul da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Subwoofer Skrevet 9. juni 2013 #5 Del Skrevet 9. juni 2013 Hver gang jeg hadde tette melkeganger (og det var rimelig ofte en stund), så tok jeg noen kapsler jeg kjøpte på helsekostbutikken. Husker ikke navnet, men det er fosfolipider som egentlig er for hjernen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
topplue Skrevet 9. juni 2013 #6 Del Skrevet 9. juni 2013 Det heter Lecithin! Jeg brukte det en periode helt i starten. De forhindrer at melken skiller seg inne i brystet, slik at det ikke dannes "propper" av fett fra melken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Overraskelsen Skrevet 9. juni 2013 #7 Del Skrevet 9. juni 2013 Sluttet du å amme veldig brått? Så vidt jeg husker, er sikreste behandlig av tette melkeganger å amme veldig ofte (hver 2-3 time) - Det er jo vanligst i starten - ikke så lett å få til så hyppig amming nå lenger kanskje... Tror du bør pumpe - og at du må belage deg på at produksjonen din kommer til å øke igjen :-/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisse_01 Skrevet 9. juni 2013 Forfatter #8 Del Skrevet 9. juni 2013 Jeg har ammet i 8 mnd nå, og på slutten ammet jeg bare hver morgen. Så ammet ikke mye på slutten. Og pumpe og håndmelke har jeg aldri fått til. Drit altså... Amme igjen er uaktuelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Overraskelsen Skrevet 9. juni 2013 #9 Del Skrevet 9. juni 2013 Jeg har ammet i 8 mnd nå, og på slutten ammet jeg bare hver morgen. Så ammet ikke mye på slutten. Og pumpe og håndmelke har jeg aldri fått til. Drit altså... Amme igjen er uaktuelt Kjipern... Tror du bør kontakte ammehjelpen eller ammepoliklinikk for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*oktobergutt 12* Skrevet 11. juni 2013 #10 Del Skrevet 11. juni 2013 Lisse.... har du fått vekk klumpen?? Sliter med det samme selv nå..... Jeg ammer men han vil kun ha når han skal sove.... og da sovner han jo.... klarer ikke få han til å die mer effektivt.... Det gjør utrolig vondt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisse_01 Skrevet 11. juni 2013 Forfatter #11 Del Skrevet 11. juni 2013 Lisse.... har du fått vekk klumpen?? Sliter med det samme selv nå..... Jeg ammer men han vil kun ha når han skal sove.... og da sovner han jo.... klarer ikke få han til å die mer effektivt.... Det gjør utrolig vondt! Nei, klumpen er der ennå. Men er ikke like vondt lenger. Håper det går bort av seg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*oktobergutt 12* Skrevet 11. juni 2013 #12 Del Skrevet 11. juni 2013 Lisse.... har du fått vekk klumpen?? Sliter med det samme selv nå..... Jeg ammer men han vil kun ha når han skal sove.... og da sovner han jo.... klarer ikke få han til å die mer effektivt.... Det gjør utrolig vondt! Nei, klumpen er der ennå. Men er ikke like vondt lenger. Håper det går bort av seg selv Tror jeg klarte å løsne noe av min... håndpumpet og klemte så tårene spruta! Plutselig var det akkurat som en 'propp' løsnet... og det kom masse melk ut. Håper det går seg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katha90 Skrevet 11. juni 2013 #13 Del Skrevet 11. juni 2013 sliter med akkurat det samme! og det er i allefall 3 uker siden jeg slutta helt med amming!! er drittvondt -.-Har aldri fullammet, men har ammet til hvert måltid.. ammet etterhvert til kun morgen og kveld, også kun morgen.. dritt -.- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisse_01 Skrevet 12. juni 2013 Forfatter #14 Del Skrevet 12. juni 2013 Hurra... Smerten og kulen er borte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katha90 Skrevet 13. juni 2013 #15 Del Skrevet 13. juni 2013 Hurra... Smerten og kulen er borte Gjorde du noe spessielt? varte det lenge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisse_01 Skrevet 13. juni 2013 Forfatter #16 Del Skrevet 13. juni 2013 Hurra... Smerten og kulen er borte Gjorde du noe spessielt? varte det lenge? Gjorde ikke noe spesielt nei. Vare i 1 uke ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisse_01 Skrevet 13. juni 2013 Forfatter #17 Del Skrevet 13. juni 2013 Hurra... Smerten og kulen er borte Gjorde du noe spessielt? varte det lenge? Gjorde ikke noe spesielt nei. Varte i 1 uke ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå