Gå til innhold

når søkte du KS? og når ble det innvilget?

Anbefalte innlegg

jeg hadde samtale med jordmor i uke 25, hun skulle henvise meg til fødselslege (eller hva det kalles)

når kan jeg forvente henvisninga i posten?

når kan KS bli innvilget etter dette, og hvor lenge før termin blir datoen satt?

hvor fort gikk det med deg?

Fortsetter under...

Jeg ble henvist til samtale på sykehuset i uke 25 og skal inn neste uke. Er da i uke 30+6. Hvor fort det går avhenger vel kanskje av de forskjellige sykehusene. Er nok ikke lik praksis på dette rundt om i landet (jeg skal føde i Midt-Norge).

Jeg skal ikke henvises for keisersnitt, men planlegging av fødsel pga litt dramatisk fødsel med førstemann. Så får legen og jeg sammen finne ut hvordan vi tryggest får krabaten ut av hula si...

Fastlegen sendte henvisning i april, fikk time hos overlege tidlig i juni - uke 29. Snitt ble bestemt da. Skal få eksakt dato i posten i løpet av kommende uke (var der på torsdag), men vet hviken uke det blir. Termin er i slutten av august. Rikshospitalet.

jeg fikk invilget ks forrige gang, og det er samme grunn denne gangen også men det må kjempes og gråtes før jeg blir trodd.

det ligger angst bak (har diagnosen panikkangst, agorafobi) itillegg til en sjukdom. men sjukdommen i seg selv gir ikke ks invilget. men det spille stor rolle ifht angsten. så begge i ett blir veldig mye for meg. uten behandlig kan man dø av sjukdommen, men jeg får behandling og kan derfor føde med dette.

men totalt det gir meg dødsangst tilfelle teamet ikke ser det samme som jeg opplever.

jeg kan heller ikke bli utsatt for ett hastekeisersnitt hvis noe skulle oppstå under fødsel.

KS må være planlagt.

jeg har hatt samtale med jordmor, hun henviste meg til angst-avdelingen på sykehuset, dit alle med fødselsangst kommer for å sette en fødselsplan.

hun prøvde alt i sin makt å få meg over på vaginal fødsel, men etter noen tårer skulle hun henvise meg til en fødselslege som også mest sannsynlig vil prøve å overtale meg til vaginal fødsel.

nå er jeg snart i uke 27, og ser ikke ut til at dette skal gå smertefritt, har ikke fått innkallelse til ny time enda heller....

det skulle virkelig være så vanskelig ja.....

venninda mi ringte nedover for to år siden å sa hun var for ung til å få "dåsa" ødelagt å var redd for å revne, hun fikk KS innvilget over telefon.

så enkelte får det til uten medisinske grunner, mens andre med en grunn og sjukdom må kjempe med nebb og klør......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...