The little mermaid Skrevet 8. juni 2013 #1 Skrevet 8. juni 2013 Trodde ikke det var mulig! Stemmer disse testene? Har brukt en clearblue og det ble + (positiv) veldig raskt. Bør jeg ta en til? Tok den nå for 20 min. siden, burde jeg tatt en med morgenurin? Har vært mye syk i det siste, kvalm, trøtt etc. med har regnet med at det skyldes den kroniske sykdommen jeg har. Ble operert for 11 dager siden, 6 timers lang operasjon, har dette skadet fosteret? Har tatt en god del sterke smertstillende etter operasjonen... Huff, vi skal jo ikke ha flere barn. Har tre nå, som alle er tenåringer. HJELP!! Har ikke sagt det til noen enda da jeg er sjokk, samboer er på jobb og jeg har hormonspiral, kan den ha falt ut uten at jeg merket det? Har vel hatt den inne i 3,5 år ca. Mange spørsmål her nå, som jeg sikkert vet svaret på, men nå er jeg skikkelig forvirret. har sjekket den testen mange ganger nå...
*Lissi* Skrevet 8. juni 2013 #2 Skrevet 8. juni 2013 Jeg har en venninne som er gravid nå....med hormonspiral. Så de er fult mulig! Kjenner du trådene da?
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2013 #3 Skrevet 8. juni 2013 Min venninne ble også gravid med hormonspiral. Anonym poster: 57ba52bfb7a33d4a4fd4f3d90717c8f5
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2013 #4 Skrevet 8. juni 2013 Er fullt mulig å bli gravid med spiral ja.. Anonym poster: 80912d036399a954ec370eebdf862439
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2013 #5 Skrevet 8. juni 2013 Ingen prevensjon er 100% sikker, til og med folk som er sterilisert kan bli gravide (selv om sjansen er liten). Spiralen kan ha falt ut, men det er metall i den så de jeg har hørt om som har opplevd det har hørt et "klirr" i doen. Den kan ha flyttet på seg så den sitter feil og kroppen din kan ha vent seg til mengden hormoner den slipper ut og tilpasset sine egne så du har fått en eggløsning likevel.. Hormonspiral er vel den sikreste prevensjonen vi har, men 100% er den ikke. Om bedøvelse, operasjon og smertestillende har skadet fosteret er det bare legen som kan svare på så du bør jo ta kontakt til mandag. Om dere er helt bestemt på å ikke ha flere barn er det jo en mulighet å ta abort... Lykke til med alt sammen. Anonym poster: 88fd5d2137ee87637f42a7fa711f62ef
The little mermaid Skrevet 8. juni 2013 Forfatter #6 Skrevet 8. juni 2013 Jeg ringer lege mandag! Huff, dette er helt uvirkelig. Abort er i grunn for min del uaktuelt men må vel ta en grundig prat med samboer da jeg vet han ikke vil ha flere... Håper de kan få meg på ultralyd tidlig, er flere mnd siden mensen også så det blir vanskelig å sette termin, den har vært veldig uregelmessig de siste årene.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2013 #7 Skrevet 9. juni 2013 Masse lykke til! Anonym poster: 1a058ab18b011642193a9f50d57af345
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2013 #8 Skrevet 9. juni 2013 Jeg ringer lege mandag! Huff, dette er helt uvirkelig. Abort er i grunn for min del uaktuelt men må vel ta en grundig prat med samboer da jeg vet han ikke vil ha flere... Håper de kan få meg på ultralyd tidlig, er flere mnd siden mensen også så det blir vanskelig å sette termin, den har vært veldig uregelmessig de siste årene. Om du er gravid vil legen sende deg direkte til sykehuset, de må sjekke med ultralyd hvor spiralen sitter og fjerne den så fort som mulig. De kan ikke la ungen vokse i en livmor sammen med spiralen, det kan gå veldig galt, den må ut. Det er en liten sjanse for at du aborterer når de fjerner spiralen, men for de fleste går det helt greit. Anonym poster: 88fd5d2137ee87637f42a7fa711f62ef
The little mermaid Skrevet 9. juni 2013 Forfatter #9 Skrevet 9. juni 2013 Jeg ringer lege mandag! Huff, dette er helt uvirkelig. Abort er i grunn for min del uaktuelt men må vel ta en grundig prat med samboer da jeg vet han ikke vil ha flere... Håper de kan få meg på ultralyd tidlig, er flere mnd siden mensen også så det blir vanskelig å sette termin, den har vært veldig uregelmessig de siste årene. Om du er gravid vil legen sende deg direkte til sykehuset, de må sjekke med ultralyd hvor spiralen sitter og fjerne den så fort som mulig. De kan ikke la ungen vokse i en livmor sammen med spiralen, det kan gå veldig galt, den må ut. Det er en liten sjanse for at du aborterer når de fjerner spiralen, men for de fleste går det helt greit. Anonym poster: 88fd5d2137ee87637f42a7fa711f62ef Tusen takk for svar
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2013 #10 Skrevet 9. juni 2013 Da ringer du legevakta, du venter ikke til mandag! Med mindre du vil ta abort øker risikoen for føsterskader daglig med inneliggende hormonspiral. Anonym poster: 3b6c91d117721d53f015bba336d7f3c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå