Gå til innhold

når søkte du KS? og når ble det innvilget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg søkte KS i uke 25, blir henvist til fødselslege (eller hva det kalles)

men vet ikke når jeg kan forvente innkallelsen i posten og når dte blir nytt møte.

hvor fort gikk det med deg?

fra første samtale til alt var innvilget?

og hvor lang tid før termin fikk dere dato?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fastlege sendte inn henvisning da jeg var 23 uker på vei. Fikk brev i posten innen en uke etter med dato for samtale. Det var forrige onsdag. Brev om keisersnitt dato fikk jeg i går.

Termin 17/09, ks blir 9/9.

Skrevet

Jeg er straks 26 uker på vei nå, så var vel 22 uker da henvisning ble sendt.

Skrevet

Hvor lenge før termin ungen blir tatt ut kommer annnpå grunnlaget til ks. Jeg måtte ha det pga sykdom, så det ble 13 dager før termin. Hun som gjorde det likt som meg fikk dagen før termin siden hun hadde fødsels angst. Fikk brevet 2 mnd før termin

Skrevet

Fikk time til samtale i uke 22.

Datoen kom i posten ca en uke etter, fikk time til ks en uke før ul-termin og to dager før menstermin.

Blir mitt tredje ks, så syns kanskje det var litt sent men greit nok.

Skrevet

jeg fikk invilget ks forrige gang, og det er samme grunn denne gangen også men det må kjempes og gråtes før jeg blir trodd.

det ligger angst bak (har diagnosen panikkangst, agorafobi) itillegg til en sjukdom. men sjukdommen i seg selv gir ikke ks invilget. men det spille stor rolle ifht angsten. så begge i ett blir veldig mye for meg. uten behandlig kan man dø av sjukdommen, men jeg får behandling og kan derfor føde med dette.

men totalt det gir meg dødsangst tilfelle teamet ikke ser det samme som jeg opplever.

jeg kan heller ikke bli utsatt for ett hastekeisersnitt hvis noe skulle oppstå under fødsel.

KS må være planlagt.

jeg har hatt samtale med jordmor, hun henviste meg til angst-avdelingen på sykehuset, dit alle med fødselsangst kommer for å sette en fødselsplan.

hun prøvde alt i sin makt å få meg over på vaginal fødsel, men etter noen tårer skulle hun henvise meg til en fødselslege som også mest sannsynlig vil prøve å overtale meg til vaginal fødsel.

nå er jeg snart i uke 27, og ser ikke ut til at dette skal gå smertefritt, har ikke fått innkallelse til ny time enda heller....

det skulle virkelig være så vanskelig ja.....

venninda mi ringte nedover for to år siden å sa hun var for ung til å få "dåsa" ødelagt å var redd for å revne, hun fikk KS innvilget over telefon.

så enkelte får det til uten medisinske grunner, mens andre med en grunn og sjukdom må kjempe med nebb og klør......

Skrevet

Jeg var innlagt på føden pga svangerskapsforgiftning, der kom en med en uttalelse at det var som å drite en melon, hvorpå ei da i uke 36 forstod at dette kunne bli vondt (!?) og grein da i tre dager til hun fikk innvilget ks uke 37. Så å mase, nekte å føde vaginalt bil kanskje hjelpe.

Merkelig at de gjør slik forskjell, du kan ikke be om ny lege?

Skrevet

hahahaha beste jeg har hørt på lenge........

å drite en melon!!

angsten forsvant ikke akkurat :P

Skrevet

Må man ha en spesiell grunn for å få innvilget keisersnitt? Er det ikke nok å bare ønske det? Jeg måtta ta keisersnitt forrige gang pga at etter 16 timer med rier så ville ikke junior komme ut. Det ble keisersnitt å det viste seg at han hadde navlestrengen rundt magen og ene armen, så han satt rett å slett fast. Nå er jeg gravid med tvillinger ønsker gjerne og ha keisersnitt igjen... Men har ikke noe spesiell grunn til at jeg ønsker det annet enn at jeg synes det var veldig greit sist.

Skrevet

hahahaha beste jeg har hørt på lenge........

å drite en melon!!

angsten forsvant ikke akkurat :P

Jeg er ikke enig i beskrivelsen da ;)

Og jeg regner med at det ikke kommer som et sjokk for deg at- wow, fødsler er vondt ;)

Litt sent å tenke på det i uke 36 da, hihi.

Jeg gleder meg til fødselen jeg :)

Har hatt fire fantastiske fødsler, og selv om jeg ikke hadde planlagt en nr fem, så var jeg lei meg for å ikke få oppleve det igjen, så jeg gleder meg veldig!

Skrevet

Kommer ann på hvem lege/sykehus du er på tror jeg. Jeg måtte ha embla samtale fordi jeg hadde angst i følge legen/jordmor. Men jeg hadde fått beskjed fra legen jeg har pga sykdommen at barnet ikke måtte komme på normal måte fordi det kunne gjøre meg mye unødvendig smerter/operasjon. Så sa ja til samtale, men etter noen dager ringte legen igjen og sa hun hadde fått brev fra legen min, og da var alt i orden, og di to legene jobber på samme sykehus.... Men syns det er teit at sånne med angst skal gjøre det vanskelig for dem som trenger. Men skjønner også veldig godt at di med angst er redde og, så ikke vondt ment :) hadde ei venninne som som mente at hadde man så angst for og føde, så trengte man ikke og få unge heller, snakk om og være blåst i huet lissom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...