Gå til innhold

på 'an igjen

helixxx

Anbefalte innlegg

Gratulera sååå masse. Spennende tider, og håper veldig det skal gå bra denne gangen for dere Og det skal det:) Vi mistet også for 5 .gang for ikke lenge siden, så vi er klar for å prøve igjen vi også nå. Skal også gå på lignende medisiner som du, så satser på det gjør susen!

Masse lykke til!!

Fortsetter under...

Takk kjære alle! Har no fått bekrefta ved fleire graviditetstestar at eg faktisk er gravid, eller i alle fall at hcg stiger. Ny clearblue viste 2-3 idag så no er det faktisk reellt. Har lite symptomar.....men kanskje det er bra.

Luddes mamma - var det skummelt med morkakeprøve?

Lykke til dåke andre som er "prøvarar-på-nytt" og de som faktisk snart er i mål :)

Gratulerer Helixx! Når mistet du sist?

Håper virkelig spiren klorer seg fast i 40 uker denne gangen!

Jeg har nettopp tatt duotest og venter på UL, første gang jeg gjør noe sånn, litt skummelt merker jeg. Fikk tilbud om dette eller fostervannsprøve, men der er jo abortrisikien 1% og kan ikke tas før i uke 15, derfor valgte jeg den andre varianten. Fikke ikke høre om morkakeprøve en gang jeg, men det høres jo mer risikofylt ut det også?

Gratulerer Helixx! Når mistet du sist?

Håper virkelig spiren klorer seg fast i 40 uker denne gangen!

Jeg har nettopp tatt duotest og venter på UL, første gang jeg gjør noe sånn, litt skummelt merker jeg. Fikk tilbud om dette eller fostervannsprøve, men der er jo abortrisikien 1% og kan ikke tas før i uke 15, derfor valgte jeg den andre varianten. Fikke ikke høre om morkakeprøve en gang jeg, men det høres jo mer risikofylt ut det også?

Morkakeprøve har ca samme risiko som fostervannsprøve, men kan tas tidligere.

Jeg tok duotest denne gangen. Har aldri funnet feil på blodprøver, gentest eller obduksjon av foster og morkake så jeg følte meg komfortabel med kun duotest.

Masse lykke til!!!!

• 2 uker senere...

Annonse

Takk kjære alle! Har no fått bekrefta ved fleire graviditetstestar at eg faktisk er gravid, eller i alle fall at hcg stiger. Ny clearblue viste 2-3 idag så no er det faktisk reellt. Har lite symptomar.....men kanskje det er bra.

Luddes mamma - var det skummelt med morkakeprøve?

Lykke til dåke andre som er "prøvarar-på-nytt" og de som faktisk snart er i mål :)

Hei

Jeg ville lyve om jeg sa det ikke var skummelt med morkakeprøve... Det kan gjøres på to måter - inn via kjeden, og en gjennom magen. De tok den gjennom magen på meg. Først UL for å se hvordan morkaken og fosteret lå, så lokalbedøvelse, så en lang nål gjennom inn til morkaken for å ta ut en slags blodprøve fra den. Jeg hadde min kjære til å holde meg i hånden, og jeg tittet ikke på det som skjedde. Det var litt vondt, men mest ubehagelig. Jeg hadde litt magesmerter etterpå og hold meg sengeliggende i 24 timer (størst risk for abort det første døgnet). Fikk første raske svaret etter ca 24 timer; alt ser normalt ut - og det er en liten jente....

Det er ca 1-2 % abortrisiko. Men jeg syns det var bedre å ta den sjansen og slippe en evt ny abort senere i svangerskapet. Men så har jeg to dokumenterte fall med kromosonfeil i ryggen også.

Lykke til uansett hva du gjør!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...