Gå til innhold

på 'an igjen

helixxx

Anbefalte innlegg

Då har eg alltså testa positivt idag. Nesten uvirkeleg. Må ha ein klistre-livmoren (ein tulle klistrelivmor). Så då er sirkuset i gang. Lurer litt på korleis eg no skal "oppfølgast". Har ein priv gyn som eg vil fortsette hos, men skal eg og informere sjukehuset eg har fått hjelp av før? Eg vil denne,gang be om både,duo-test og fostervannsprøve. Får eg det henvist av det private og? Går jo på ørti medisinar og har endå ikkje fått obduksjonsrapport frå forrige seinabort.....endå det er gått 4 mnd.

Jaja....det er skumle tider.....

Fortsetter under...

Gratulerer!!!! Håper på det aller beste for deg!!

Jeg tok duo-test privat denne gangen og har tatt flere ul privat. Fordi jeg hat følt meg ivaretatt av min private gynekolog.

Gå dit du føler deg best ivaretatt og hørt! Er jo ingenting i veien for å gå både privat og på sykehuset. Hvem har foreskrevet medisiner til deg? Er det privat?

Roper et stort HURRA!!!!

Gratulerer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! håper dette går veien nå. Så deilig men skummelt med positivt test!!!! Hadde en senabort selv 26.april..... En liten gutt, 20 uker :(

Mensen kom i dag!!!!! Håper det er mensen, testene er endelig negative så da er det full prøving om ca 14 dager. Hva slags medisiner har du gått på???

Dette ble litt om deg også det,... Men var gravide sammen sist,.. ( tror jeg ) jeg hadde termin. I sept,... Så håååpet mitt er å bli gravid før det. Jeg har ingen arn å trøste meg med heller,.. Så dette blir en ltt sånn slite sommer,.. Få tankene bort ig nok en gang hente krefter!!!!

Håerr jeg har lik din klistrelivmor... Denne gangen skal den ikke tulle med deg;)

Håper skulle det stå...dumme tastatur ;) forresten jeg så " oppskriften " din,....

Men bør jeg begynne på albyl e og predisolon nå????? Folat tar jeg,.. Tre om dagen ;) tror jeg drøyer en syklus før jeg tar pergo / - femar ( som jeg bruker ), eller skal jeg kjøre på denne syklusen,... Er jo den første etter senaborten. Jeg er mer enn superklar for å bli gravid,..... Du skrev en gang til meg om jeg orket mer,.. Og ja uten tvil,... Jeg blir aldri klar for å gi opp denne drømmen om å bli mamma.

Takktakk for gode ønsker . Håpernestegang - fekk medisinar av oriv. Gyn denne gang. Av det offentlege sist. Og eg er egentleg fornøgd med oppfølging begge stader.....

Aurora36 - eg veit jo ikkje kva som er best. Sjølv så starta eg med alt på ein gang alltså pergo, klexane, albyl-e, prednisolone og folat. Dette var etter råd frå priv.gyn. starta alltså med alt rett etter mens og før eggløysing. Men likte ikkje.å gå på.medisinar. tenk om ein må gå på medisinar lenge før ein blir gravid.....men det måtte eg alltså ikkje no. Eg håpar du blir gravid snart og at vi kan ta,denne kampen ilag!

Sorry skrivefeil. Teit mobil

Takktakk for gode ønsker . Håpernestegang - fekk medisinar av priv. Gyn denne gang. Av det offentlege sist. Og eg er egentleg fornøgd med oppfølging begge stader.....

Aurora36 - eg veit jo ikkje kva som er best. Sjølv så starta eg med alt på ein gang alltså pergo, klexane, albyl-e, prednisolone og folat. Dette var etter råd frå priv.gyn. starta alltså med alt rett etter mens og før eggløysing. Men likte ikkje.å gå på.medisinar. tenk om ein må gå på medisinar lenge før ein blir gravid.....men det måtte eg alltså ikkje no. Eg håpar du blir gravid snart og at vi kan ta,denne kampen ilag!

Sorry skrivefeil. Teit mobil

Annonse

Gratulere så masse, helixxx! Dette skal gå bra. Få oppfølging fra de du føler følger deg opp på best måte :) Satt spiren på første pergokur?

Hvis jeg ikke er gravid på fryseforsøket nå (negativ test i går, testedag er 10.), så skal vi prøve litt på egenhånd. Litt usikker på om jeg orker så mye medisiner i tilfellet. Er så ubeskrivelig lei alle medisinene jeg har tatt. Men alt er verdt det hvis det hjelper. Husker ikke helt i farten, men har utredninger vist at du trenger blodfortynnende og prednisolon? Mine blodprøver er ok.

Hei ønskegull. Spiren satt på første pergokur. Skjønte ikkje heilt kvifor eg fekk pergo. Hadde ikkje spiren satt seg fast så hadde,eg ikkje ønska pergo igjen. Det var noko drit......men spiren satt :) blodprøvene mine er og fine. Har slitt med lågt og høgt stoffskifte, men det var sannsynlegvis etter graviditetar og ikkje omvendt.

Trur eg startar på crinone i morgon. Alt kjem så brått på sjølv om det er så planlagt.....har gløymt å spørre om når eg skal starte med det....

Jeg begynte på albyl-e og crinone ved positiv test, eller noen dager før fordi jeg mistenkte veldig at testen ville være positiv. Sitter alltid på første forsøk heldigvis:)

Alle mine tester er også helt normale, men verdt et forsøk! Men tror det holder å starte opp ved positiv test:)

Aurora 36 - var ikkje min første mens. Min andre......eller kanskje tredje (blødde lenge etter aborten og litt av og på så er litt usikker....) . Var klar rett etterpå, men tok 1 mnd å overtale min kjære. Men når han først sa ja,så var han flink. Pergo-en og eggløysingssprøyta øydela masse av romantikken, men det var sikkert effektivt (sjølv om eg trur det ville ha gått utan).

Trur dette er mitt siste forsøk. Har holdt på i over 3 år (3.5) og barna mine begynner å bli store (8 og snart 12).

Annonse

Ja det må gå!

Ønskegull - eg likar ikkje å putte i meg hormonar, og eg kjente på kroppen av eg var stimulert. Hadde kjempevondt ved eggløysing (og ja fekk eggl. Sprøyte i tillegg) og likte vel egentleg ikkje at alt vart så "klinisk" og vi måtte ha sex då og då for å treffe eggl. Mannen mislikte og denne kontrollen.

For dei som treng anbefaling til priv.gyn i bergen som er veldig effektiv så gir eg gjerne det. Det er han eg har fått "mitt opplegg av". Men det gjenstår å sjå om det fungerer!

Liker det ikke selv, så det er veldig forståelig. Jeg har holdt på med prøverørshormoner nå i laaaang tid, og kjenner meg utrolig sliten av det. Har du sjeldent eggløsning? Jeg husker at jeg ikke fikk pergo, pga jeg klarte å bli gravid på tidligere tidspunkt og derfor fikk jeg naturlig el. Føler heller for å prøve en mnd med pergo og ovitrelle, for å se om det gir resultater. Orker ikke prøve i enda flere år :( Vil ha litt fortgang i ting nå. Føler jeg har fortjent å lykkes nå snart..

Håper det fungere for deg :) Det kan uansett ikke skade.

Hei igjen - eg trur eg har ok eggløysing. Har prøvd å bli gravid 8 g og klart det på 1 pp 7 gangar og 3 pp 1 gang.

Nytt som til dåke kloke damer. Fekk plutseleg ein angst-tanke. Tenk om positiv test er eit resultatat av eggløysingssprøyta....eg tok den 26 mai og testa alltså positivt 8 juni. Kan det vere at det er hcg frå sprøyta eg måler? Nokon som veit?

Jeg har hørt at el.sprøyta sitter i ca. 10 dager. Så du bør vel være over det nå ;) Du får teste igjen og se at testene blir sterkere. Da er du garantert sikker. Min el.sprøyte har vært ute av kroppen etter 7-10 dager, hvis jeg ikke husker feil.

Du har jo testet positivt 13 (?) dager etter. Så den burde vel vært ute til da.

Endret av *ønskegull*

Du slår ikke mine skrivefeil ;)

Men trodde jeg måtte vente med predisolon til jeg har el???? At det er for tidlig å starte nå.

Var dette din første ordentlige mens etter senaborten????

Hei! På aleris sa gyn at jeg skulle starte på prednesilon på syklusdag 8, og fortsette dersom jeg ble gravid! Og slutte ved ev mens.. Så starte på dag 8 igjen. Prednesilon har ganske mange bivirkninger, og man bør ha pauser. Lykke til! Klem

Aurora og selma (det blir forkortelsar her): eg er einig med at ein nok bør vere forsiktig med prednisilon, men eg trudde,det var litt viktig og at ein ikkje gjekk på og av dette men at ein burde gå på det konstant og så trappe ned når ein sluttar. Det fordi kroppen må forstå at den skal starte å produsere kortisol igjen....kanskje ein egentleg bør spørre legen i kvart tilfelle? Men det er sikkert uansett litt å ikkje gå på det i månadsvis konstant....

Gratulerer! Så spennende :-)

Ser du vil spørre etter både DUO og fostervannsprøve. Du kan evt spørre om morkakeprøve, så får du et svar så fort som mulig. Den må tas før uke 12 om jeg ikke husker feil. Det gjorde jeg denne gangen og det var utrolig deilig å slippe angsten om komosonfeil etter uke 12.

Jeg har gått på prednisolon. Da begynte jeg før jeg var gravid og planen var å gå på det til ca uke 12 og så trappe ned. Dosen er veldig lav, og evt fødselskader der var snakk om var spalteleppe, men det var ved høyere dose.

Unasett hva du gjør - lykke til! Krysser fingre, armer og ben for deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...