Gå til innhold

Kan barn på 12-13 mnd spise kanel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hvorfor men har følelsen av å ha hørt at små barn ikke skal ha kanel. Nå lurer jeg på om min datter på litt over 12 mnd kan få grøt med kanel?

Anonym poster: 1a6cf7c7d23385ca2b72b9498922df37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan de, men de skal ikke ha så mye.

Kanel kan skade leveren, også på oss voksne, og det er faktisk ikke så mye som skal til.

"

Små 1- og 2-åringer som regelmessig spiser grøt bør ikke få kanel på grøten alftfor ofte. Kanel inneholder stoffet kumarin som kan gi skade i leveren. Det samme stoffet finnes også i kanelbasert te. Det varierer hvordan folk reagerer på kumarin. Mindre skader på leveren merker man i hovedsak ikke. Skadene er forbigående og leveren reparerer eventuelle skader selv når man reduserer inntaket av kumarin.En teskje kanel veier 2,7 g. 1-åringer bør ikke ha mer enn 0,2 g på kanel på grøten og Ikke beregnet 2-åringer ikke mer enn 0,3 g."

http://www.klikk.no/foreldre/mat/article691817.ece

Skrevet

Takk skal du ha. Det er ikke snakk om å få kanel til alle grøtmåltider, men hun skal få risengrynsgrøt til middag i dag sammen med oss, derfor kanel. Det blir altså kun en sjelden gang. hi

Skrevet

Takk skal du ha. Det er ikke snakk om å få kanel til alle grøtmåltider, men hun skal få risengrynsgrøt til middag i dag sammen med oss, derfor kanel. Det blir altså kun en sjelden gang. hi

Da kan jeg aldri tro det er så farlig. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...