Gå til innhold

Lang biltur. Noen erfaringer tips?!;)

Anbefalte innlegg

Skal når jeg er i uke 36 kjøre bil i 8-9 t ca på harry handel til sverige. Noen som har gjort dette og det har gått bra? Fikk bare høre ; er du ikke redd fødselen skal starte o.l. Og jeg har ikke tenkt den tanken engang da er det 4 uker til terminen og nr 1 kom på dagen sist og selv om jeg føler nr 2 kan komme litt før så ikke så mye som 4 uker ;)))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144055118-lang-biltur-noen-erfaringer-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe.. Jeg skal på telttur i uke 35-36 på østlandet (og jeg bor på vestlandet), så jeg tenker vel slik som deg at det skal svært mye til å føde så tidlig :) Er mer bekymret for om jeg kommer til å ha det komfortabelt eller ikke. Jeg tenker, så lenge man har frihet til å ta turen i sitt tempo, strekke på beina når man trenger, ta pause når man trenger, så må det jo gå bra! I verste tilfelle, så har de jo sykehus rundt om i landet ;)

Var på harryhandel for 14 dager siden. Var da 30+1, og har konstantert at det gjør jeg ikke igjen.

Bor i oslo, så hadde ikke lange kjøreturen heller, men fysj! Forferdelig å sitte, ikke kult å gå i butikkene etterpå. Ble sliten, var folksomt..

Ugh! Neij, all respekt til deg om du klarer det så seint!

Var i sverige for noen uker siden. Ca 2 timers kjøretur for min del. Aldri igjen. Fikk så hovne bein og vondt i bekken, rygg og bein at jeg nesten ikke klarte å bevege meg resten av dagen. Hadde ikke gjort det! Jeg er uke 33.

Signerer denne! Her har du beskrevet sånn jeg følte det!

Jeg var på lang kjøretur i slutten av uke 29, vi brukte ca 8 timer hver vei i en varebil. For meg gikk det helt fint, men jeg har ikke hatt noe problem med bekkenet. Det eneste var et strekke på en humpete landevei hvor vi kjørte i ca en halvtime, der ville jeg vært redd for at vannet gikk om jeg var senere i svangerskapet.

Vi har tenkt oss på lang tur igjen nå i uke 34 og i uke 36 og jeg regner med at det fortsatt skal gå fint, skal ikke velge humpeveien :) Jeg kommer kanskje til å ta flere stoppepauser hvor jeg får strukket på beina sånn som sist, og ikke stresse med turen, da blir det jo ikke koselig heller :)

Annonse

Ja vil ikke føde en svenske :P haha... nei jeg tror det går bra da:) har heller ikke vært plaget med bekkenet denne gangen og blir litt hoven i kroppen når det er veldig varmt, men har ikke så mye vann i kroppen per nå :) vi skal ta oss goood tid og strekke beina mye for 8 timer er jo lenge da :/... men jeg kan jo ikke sende han alene, da får jeg jo ikke det som jeg ønsker :P haha..

Ja skal prøve å unngå humpevei og andre eksponerende faktorer :)

jeg er i uke 36 nå, og jeg klarer maks 40 min i bil og da ligger jeg med ryggen langt bak.

Hadde en dag på vestby outlet. Og det er 20 min kjøring til..vimset rundt i ca 30 min, da var jeg ferdig i kroppen.

så noen sverige tur så sent hadde jeg aldri gjort.

Ja vi drar jo alene og skal bo på hotell en hel helg så blir litt kjærestetur :)... Jeg er fortsatt i 100% jobb å har ennå 2,5 uke igjen å jobbe... skjønner ikke hva du mener med at vinninga går opp i spinninga...

Gjest UndrendeUllteppe

Hun mener sikkert at det man sparer på å handle i Sverige blir spist opp av bensinkostnader o.l. på en så lang tur...? Men det blir jo noe annet når man gjør det til en kjærestehelg da ;) fra hvor til hvor kjører dere? Det er jo mange mil på 8 timer!

Ja nei en tur bare frem og tilbake hadde jeg nok ikke klart, derfor jeg lurte på om noen hadde kjørt så langt, men vi tar en hel helg :) Joda gjør det litt for turen, men vi har ikke 100% bestemt oss ennå så tenkte om noen hadde erfaringer :))) alltid fint med litt innspill.. blir jo litt skeptisk selv plutselig :P

Annonse

Er da vel ikke noe problem det, reis med god samvittighet og kos deg masse. Er selv i uke 36 nå og har kjørt bil i 7 timer i dag. Det til tross for et noe kranglete bekken, humpete veier, bratte bakker,høye fjell, høydeskrekk, hovne ankler og campingvogn bak. Har ikke klaget et sekund jeg. Bare hatt godt med stoppepauser på turen. om en uke bærer det tilbake igjen. God tur :)

Endret av Miniminymo

Vi skal på LANG bilferie i år, da jeg er i uke 32. Skal kjøre fra nord i landet til helt i sør, og hjem igjen langs sverige, men selve bilturen er en del av ferien, så vi regner med å bruke god tid :) Har hele tiden tenkt at det kommer ikke til å bli noe problem, men de siste dagene bare har jeg begynt å kjenne på at det kanskje blir litt tungt ja..hehe :) men men..tar det som det kommer !

Var selv i Tyrkia for en uke siden. 32 uker på vei. Flytur på fire timer, ikke noe problem. Hadde på støttestrømper for å unngå vann i føttene da, det kan jo være noe å tenke på.

Hvis formen er fin så synes jeg bare du skal ta turen :)

Føler du deg i form er det vell ikke noe galt i å dra. Kos deg ;) Nyt siste dagene før den aktive tiden kommer.

Det er utrolig stor forskjell på hvordan vi føler oss på slutten!

Jeg kjørte på en lang biltur alene når jeg var rundt uke 36 i forrige sv.skap. I uke 38 vurderte jeg å reise 40mil da bestefaren min døde. Jeg var skikkelig aktiv. Dro på fjellturer på overtid. Ingen problem.

Denne gangen er formen skikkelig elendig. Helt grusom. Nå som jeg straks er i uke 39 er bilen parkert. Jeg kan til nøds være passasjer et kort stykke. Men thats it. Det er vell noe som har kommet mer og mer de siste ukene. Veldig kjedelig. Jeg savner formen jeg hadde i forrige sv.skap ja!

Denne gangen var jeg forresten p åflytur i uke 36. Jeg spurte jm om det var ok. Hun svarte at det ikke var noe som helst i veien for det men at jeg måtte dra med et åpent sinn ifh fødselen. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...