Gå til innhold

Lav svømmekonsentrasjon (5,5 mill/ml) = Mikroinjeksjon (ICSI)?!

Anbefalte innlegg

Hei!

Med et nick og en emnetittel som sier "alt", hopper jeg rett inn her ;) Ingen barn fra før, tiden går og vi (35) har vært prøvere 1/2 år++. Etter første svømmeprøve forstår jeg i alle fall hvorfor vi ikke har blitt gravide ved "uhell" før.. Jeg gjør meg rett og slett klar for at vi må ha hjelp og er ganske mentalt klar for det.

Stemmer min antagelse i "emnetittel"? Hva er deres erfaring med å lykkes (gitt at utvidet prøve av mannen viser at småtassene lever og ellers er "normale")?

Eller er jeg "negativ"? Egentlig deilig å vite etter relativt kort tid at sannsynligheten for at det lykkes naturlig er små :) Jeg slapper mye mer av og skuffelsen når TR kommer er ikke så stor.

Ps. Supert å lese deres erfaring! Da er jeg ikke så "alene" ;) Dere er tøffe!!

Fortsetter under...

Min sambo hadde lite svømmere, mn de han hadde var veldig fine. Vi ble anbefalt ICSI. Da trengs bare 1 til hvert egg :)

Fikk 3 befruktede av 5 egg, ble gravid på første innsett, mn gikk galt i uke 7. Skal sette inn et fryseegg forhåpentligvis i august. Så sjansen er stor for at det skal gå bra :)

Lykke til!

Hei! Min mann har ca 5 mill/ml, og vi fikk raskt beskjed om at det ville være svært vanskelig for oss å bli gravid naturlig. Vi skal i gang med første icsi-forsøk i august. Det er mange som blir gravide ved denne metoden, så frykt ikke!

Uansett greit å finne ut ting såpass tidlig. Få gynekologen til å sende en henvisning til sykehuset(hvis ikke dere vil gjøre det privat da). Lykke til:-)

Hei!

Med et nick og en emnetittel som sier "alt", hopper jeg rett inn her ;) Ingen barn fra før, tiden går og vi (35) har vært prøvere 1/2 år++. Etter første svømmeprøve forstår jeg i alle fall hvorfor vi ikke har blitt gravide ved "uhell" før.. Jeg gjør meg rett og slett klar for at vi må ha hjelp og er ganske mentalt klar for det.

Stemmer min antagelse i "emnetittel"? Hva er deres erfaring med å lykkes (gitt at utvidet prøve av mannen viser at småtassene lever og ellers er "normale")?

Eller er jeg "negativ"? Egentlig deilig å vite etter relativt kort tid at sannsynligheten for at det lykkes naturlig er små :) Jeg slapper mye mer av og skuffelsen når TR kommer er ikke så stor.

Ps. Supert å lese deres erfaring! Da er jeg ikke så "alene" ;) Dere er tøffe!!

Vi har samma diagnos "mannlig faktor". For oss som er på Rikshospitalet, så var det snakk om IVF, men på selve dagen for egguttak/ befruktning så ble det gjort ICSi på sparket ut fra den aktuelle sæden. Selv med svært dårlig sæd ble hele 11 av 20 egg befruktet på den måten, så dere vil nok ha gode sjanser ved assistert befruktning. ( Det skal sies at 20 egg er uvanlig mange, men det var %-en jeg siktet til). Typisk dog, er jo at selv om det er mannlig faktor så må du (kvinnen) gjennom alt av hormonstimulering, egguttak osv... Vi fikk napp på første forsøket for 3 år siden og driver nå med søskenforsøk med de små frosne.

Annonse

Hei!

Min samboer har også samme, veldig lite svømmere!

Vi hadde først et ICSI med kortregime, dette gikk ikke så veldig bra - embryoet utviklet seg ikke riktig.

Vårt første ICSI med langtregime fikk vi to befrukta egg, satt inn begge (1 delt i 3 og 1 delt i 4) og de satt som noen "kuler" og vi har idag to jenter på 3 år som holder oss i aktivitet.

Vi holder nå på med søskenforsøk nr. 1 og har fått fullklaff og venter en/ei i årskiftet - tok kun å satte inn 1 egg denne gangen!!

Ønsker dere masse lykke til!!

Min hadde 8 mill, og vi fikk isci beh. De få som var var ok men d var jo lite. Har nå 2 uker igjen til termin, dette var første forsøk men tredje innsett. Vi dro også til Dr purvis i Oslo noe som anbefales, men jg rakk å bli grAvid før vi fikk testet ut om den behandlingen hjalp. D er hvertfall gode muligheter:)

Her var det under 1 mill/ml, men som gynekologen sa; det er ikkje null. Fekk eit ICSI-barn på første forsøk, og 10 mnd etter fødselen vart eg uplanlagt gravid(!).

Så alt som ikkje er null gir grunnlag for optimisme :)

Takk for svar, alle superkvinner!! Og sant, 5.5 mill svømmere er jo ikke null ;) *haddeværtdritkultomdetgikk* :)

Nå: hvor skal vi dra å få denne rakkaren injisert? Vente på offentlig eller gå rett på privat? Bor i Oslo, så tenker det blir her eller i København.. Vil helst ikke si noe på jobb. Kanskje jeg bør spare en ferieuke?! Hm... Først et siste besøk hos gyn, svar på utvidet svømmeprøve, GU og FERIE!!! Deretter mer spekulering på videre vei.

Jeg kommer tilbake!

PS. Bare fyll på videre med tips, erfaringer og gla'historier relatert til "emnetittel" hvis dere har :)

Jeg hadde nå tatt i offentlig å slippe å betale og i tillegg slippe å reise bort. Tror ik du bør satse på at d går m engang, er dessverre noen nedturer underveis, så da er d jo greit å ik måtte reise til København hver gang. Jg var jo heldig å klaffet ganske fort, allikevel tok d syv mnd og maaaaange turer til Porsgrunn 1 time t/r og d var slitsomt nok å få til å klaffe ifht jobb så kan bare foreStille meg hvordan d ville bli å reise utenlands. Jg heller sa ingenting på jobb, syns alt var vanskelig til å beg m. Men til slutt involverte jg sjefen og da ble alt mye lettere. Så skjønner godt du vil vente m d, d kommer etterhvert, ta ting når du blir klar:)

Nytt brev fra gyn i dag: bl.a 100% av spermiene uten hode??? Uffda.. Lo litt da vi leste svar på utvidet spermprøve. Tragikomisk svar. Egentlig burde vi grine. Men det gidder jeg ikke å bruke sommeren på. Da blir det vin og party hele sommeren bare på trass!! Og så "lade opp" til IVF/ ICSI-kjøret til høsten som jeg forstår ikke er så lett..

Takk for oppmuntring forresten!!

:)

Annonse

Hei ønsker å få barn

Dette skal gå bra og dere har muligheter til å lykkes! Tenker som så er det levende spermier er det store sjangser for å lykkes, særlig ved assistert befruktning.

Sædprøver kan variere fra forsøk til forsøk og fra måned til måned. Det er vanlig å ta flere prøver før de setter en diagnose om det er en mannlig faktor.

Jeg sjekket opp på Rikshospitalets andrologiske avdeling og der ligger referanseverdien på sædvolum på 1,4-8.9mL på en vurdering som normal.

Min mann har blitt diagnostisert med redusert befruktningsemne på bakgrunn av mange faktorer ikke bare mengde. Han har en sædmengde som ligger rundt 4,1-4.5mL og vi har gjennomgått ni stimuleringsforsøk, klinikkene har alltid valgt ICSI utifra den prøven som har blitt gitt på uttaksdagen.

Hmm, står det at spermiene er uten hode eller står det i testresultatene at de har hodefeil? Om det er hodefeil som er ganske vanlig er referanseverdiene på Riksen 68-98 prosent av spermiene med hodefeil normalt.

Kos dere med vin og selskap og lev livet og ha en riktig god sommer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...