Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #1 Skrevet 7. juni 2013 Jeg har i alle voksne år levd sunt og vært oppmerksom på å ikke innta bl.a. mye salt. Nå har jeg struma, lavt stoffskifte, fibromyalgi og insulinresistens. Jeg har blitt mye bedre etter noen måneder med Levaxin, men sliter med ødemer, stivhet og smerter i kroppen etter dager med høy aktivitet eller varme. Jeg drikker mye vann og kun vann. Nå har jeg imidlertid lest om saltmangel, og det virker faktisk ganske logisk at en kropp som mangler salt vil tviholde på vann for å forhindre ytterligere salttap. Jeg har testet med å innta ca en teskje havsalt noen ganger, og jeg kjenner (tror ikke jeg innbiller meg) at hodepine, stive fingre/tær og smerter reduseres, samtidig som tarmene rumler litt og jeg må tisse mye. Har gått ned et par kilo i tillegg uten annen endring av diett eller aktivitetsnivå. Er det andre som har erfaringer eller vet noe om dette? Anonym poster: f3e5d210c81b7ede14dbc92585d6b1c4
Tarssan Skrevet 7. juni 2013 #2 Skrevet 7. juni 2013 Annbefaler deg å få sjekket dette med en blodprøve, hyponatremi kan oppstå bla ved store mengder vann og lite salt, personer med diabetes får og oftere hyponatremi.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #3 Skrevet 7. juni 2013 Tusen takk! Tror jeg skal få det sjekket, ja. Skummelt å "selvmedisinere" seg basert på topptreff i Google. Anonym poster: 5ef596b2e6692daa8965fa6438e9d196
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #4 Skrevet 7. juni 2013 Hva om du går over til farris? Da får du i deg naturlige salter og mineraler. Har selv stoffskifteproblemer, og har sverget til Farris nå i seks år Anonym poster: 811b26f54901c44e811b83e61c842b8d
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #5 Skrevet 7. juni 2013 Å, så kjekt! Jeg eeeeeelsker Farris, men har unngått det pga redsel for salt og syre. Skal se om jeg får tatt blodprøve hos legen. Veldig irriterende om jeg har spist meg syk og ikke frisk. Har til tider drukket veldig mye vann. Det ble faktisk bedre etter jeg fikk Levaxin. Ser ikke ut som noen har målt natrium i blodprøvene mine. :| Får drikke Farris med sugerør for å beskytte det som er igjen av emalje på tennene etter rundene med svangerskapskvalme. ;p Anonym poster: 5ef596b2e6692daa8965fa6438e9d196
Cat.68 Skrevet 7. juni 2013 #6 Skrevet 7. juni 2013 Jeg har en kropp som tviholder på væske,samt at jeg har høyt blodtrykk.Jeg har fått beskjed om å være forsiktig med salt fordi det binder væske jeg.?? Så hør med legen din du hvs som er best.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #7 Skrevet 7. juni 2013 Jeg har lavt stoffskifte, og har fått beskjed om at jeg må spise mer salt. Ironisk egentlig, siden jeg sannsynligvis spiser mye mer salt enn hva som er vanlig. Er for øvrig gravid. Anonym poster: f5e55b8d5759bb2609e3883d95563eb7
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2013 #8 Skrevet 8. juni 2013 Jeg har en kropp som tviholder på væske,samt at jeg har høyt blodtrykk.Jeg har fått beskjed om å være forsiktig med salt fordi det binder væske jeg.?? Så hør med legen din du hvs som er best. Ja, det er liksom den oppfatningen jeg har hatt. Mitt blodtrykk er normalt, men etter to svangerskap er kroppen full i ødemer, hovent bindevev, karpaltunnelsyndrom etc. Men etter jeg fikk Levaxin har kroppen gitt slipp på mye vann og karpaltunnelsyndromet har nesten vært borte. Men så blusser det opp igjen når jeg er i høy aktivitet eller det er varmt og jeg "skulle ha" svettet - jeg svetter svært sjelden/aldri. Det har vært påfallende når venninnene mine i ungdomsårene kunne være dyvåte av svette, mens jeg ved samme aktivitet bare "hovnet opp". Nå spiste jeg godt med salt i går ettermiddag, og jeg har løpt på do i noen timer i går og drukket mye vann. Det kjennes bedre ut og for meg er det tydelig at kroppen min trenger salt for ikke å tviholde på vann. Men jeg anbefaler ikke å eksperimentere uten legehjelp - jeg skal ringe dem mandag og få tatt blodprøver. Farris skal imidlertid kjøpes i dag! Anonym poster: 5ef596b2e6692daa8965fa6438e9d196
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2013 #9 Skrevet 8. juni 2013 Jeg har lavt stoffskifte, og har fått beskjed om at jeg må spise mer salt. Ironisk egentlig, siden jeg sannsynligvis spiser mye mer salt enn hva som er vanlig. Er for øvrig gravid. Anonym poster: f5e55b8d5759bb2609e3883d95563eb7 Da må det være noe i det, tenker jeg. Endokrinolog som sa det? Anonym poster: 5ef596b2e6692daa8965fa6438e9d196
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå