Gå til innhold

Morgenurin eller urin nr 2? Forvirret....

Anbefalte innlegg

Var til samtale på ivf klinikken for noen uker siden og fikk da forklart at jeg ikke skulle bruke den første morgenurinen når jeg tester, men teste ved tissing nr 2 og ringe (før kl 9 i helg). Litt vanskelig siden det går timesvis mellom hver gang jeg må tisse. Var på ultralyd kontroll i dag (syklusdag 10) og hun syntes jeg burde begynne å teste allerede i kveld! Dro avsted og kjøpte CB el tester og satte meg og leste pakningsvedlegget nå. Og der står det at det er veldig viktig at jeg ikke har tisset de siste 4 timene før testing!!!???!! Det er jo motsatt av det de sa på klinikken, så hvem skal jeg stole på? Hvordan har dere andre gjort det?

Fortsetter under...

Det står at man skal vente 4 timer ja. Jeg tror det er fordi det tar litt tid før det utskilles nok LH i urinen til å måle mengden. Jeg bruker billigtester og tester hver 4 time når det nærmer seg når jeg venter eggløsning (dette fordi jeg vil ha mest mulig tid til å bestille turen til Danmark). Jeg har også funnet ut at hvis jeg tester ved 7 tiden om morgenen er den negativ, mens den som regel er knall positiv kl 11 den dagen jeg får positive el-tester.

Men da må du jo opp og teste veldig tidlig første gang hvis du skal tisse for andre gang før kl 9 på helgene. Litt rart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...