lillemirakel2014 Skrevet 6. juni 2013 #1 Del Skrevet 6. juni 2013 Jeg trenger virkelig noen gode råd her! Lang historie kort: Jeg har en rotfylling som ALDRI blir bra. Konstant litt vond, noen dager virkelig værre enn andre, og hender seg jeg får hodepine av den også. Har vært hos tannlegen min her til lands MANGE ganger og brukt MASSE penger, uten at han har klart å fikse problemet. Ble videresendt til spesialist, men det koster MYYYYE, og jeg har allerede svidd av mer enn nok føler jeg. Nå til uka skal jeg til Krakow og jeg sjekka opp tannleger der borte, siden jeg har hørt det skal være så billig. Fiksa meg avtale gjennom en norsk aktør og begynte å glede meg til å ENDELIG slippe å ha vondt, etter snart 2 år nå.. Men! På lørdag som var så testa jeg positivt på en gr.test og er nå i dag 4+5 dager på vei. Jeg sendte mail til tannlegen og fortalte om graviditeten og svaret var at da kunen de ikke ta røntgen av meg allikevel, eller også da CT-scan, så da måtte vi bare avlyse timen. Så får jeg heller komme tilbake senere. Men, å gå rundt med vondt og hodepine i nesten ett år til (værtfall) DET ser jeg virkelig mørkt på Siden det bare blir værre og værre... Så nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre! Må også nevnes at jeg har 4 MA/SA bak meg, og ingen vellykkede graviditeter. Og det hjelper jo ikke akkurat på situasjonen.. Så er det noen av dere som har noen erfaringer/synpunkter/kunnskaper om dette? Jeg er nærmest desperat etter å finne en løsning så jeg slipper å fortsette å ha vondt! Håper såå på å få svar her inne xXxXxXxXx Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144054818-hjelp-noen-tannleger-her-eller-erfaring-med-r%C3%B8ntgen-hos-tannl-i-1tri/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
My73 Skrevet 8. juni 2013 #2 Del Skrevet 8. juni 2013 Uff, stakkars deg, for en kjip situasjon:-( Jeg kan dessverre ikke komme med noen trøst siden jeg var hos tannlegen forrig uke oghun ikke ville ta røntgen da:-/ var også hos legen og han sa tja..., da det gjaldt røntgen av nakken, ift at det er høyt opp mente han det ikke var så farlig, men kunne ikke garantere noe og da vil jeg nok ikke ta sjansen:-/ Ville tatt kontakt med en røntgenspesialst og spurt hadde jeg vært deg, siden situasjonen er såpass akutt. Masse lykke til:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144054818-hjelp-noen-tannleger-her-eller-erfaring-med-r%C3%B8ntgen-hos-tannl-i-1tri/#findComment-145420247 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tresøtesmå141517 Skrevet 9. juni 2013 #3 Del Skrevet 9. juni 2013 Trenger ikke røntgen vil jeg tro. Ved så store hull at man må rotfylle kan man se hullet med det blotte øyet. Men litt vanskelig når de ønsker at du skal sende det.. Kanskje har den gamle tannlegen din allerede røntgen av tanna som du kan få ta med deg/sende? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144054818-hjelp-noen-tannleger-her-eller-erfaring-med-r%C3%B8ntgen-hos-tannl-i-1tri/#findComment-145421550 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemirakel2014 Skrevet 9. juni 2013 Forfatter #4 Del Skrevet 9. juni 2013 Trenger ikke røntgen vil jeg tro. Ved så store hull at man må rotfylle kan man se hullet med det blotte øyet. Men litt vanskelig når de ønsker at du skal sende det.. Kanskje har den gamle tannlegen din allerede røntgen av tanna som du kan få ta med deg/sende? Jo jeg trenger egentlig sårt røntgen, nettopp fordi at rotfyllinga som ble gjort for 2 år siden enda er vond - ergo tanna er ikke død. Tannlegen her i Norge har prøvd å retta opp det gang på gang med nye røntgenbilder og nye runder med boring og graving neddi der, men det blir aldri bra. Så derfor er egentlig tannlegen i Polen avhengig av å få tatt forskjellig type røntgen for å klare å finne ut feilen som er blitt gjort.. Men tannlegen i Polen sa at vi kunne gjøre et forsøk med de gamle røntgenbildene mine om jeg får tatt de med, men kunne selvfølgelig ikke garantere noenting... huff.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144054818-hjelp-noen-tannleger-her-eller-erfaring-med-r%C3%B8ntgen-hos-tannl-i-1tri/#findComment-145421653 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemirakel2014 Skrevet 9. juni 2013 Forfatter #5 Del Skrevet 9. juni 2013 Uff, stakkars deg, for en kjip situasjon:-( Jeg kan dessverre ikke komme med noen trøst siden jeg var hos tannlegen forrig uke oghun ikke ville ta røntgen da:-/ var også hos legen og han sa tja..., da det gjaldt røntgen av nakken, ift at det er høyt opp mente han det ikke var så farlig, men kunne ikke garantere noe og da vil jeg nok ikke ta sjansen:-/ Ville tatt kontakt med en røntgenspesialst og spurt hadde jeg vært deg, siden situasjonen er såpass akutt. Masse lykke til:-) Nei det er akkurat det... Vil man ta den lille risken som eventuelt er der? Har googlet litt og fant et gammelt innlegg her inne hvor flere tannleger hadde svart at type røntgenstråler de bruker går rett frem og ergo da er helt ufarlig for fosteret. Så man kunne fint ta røntgen. Men det er jo i Norge, er jo meget mulig de har annet ustyr og annen type røntgen i utlandet for alt man vet... Og det virker jo som tannlegene ikke blir enige om hvorvidt det er risikofylt eller ei uansett.. Det ender med at jeg skal haste i vei til min gamle tannlege nå dagen før jeg drar for å plukke opp min pasientjournal og alle bilder som han har tatt tidligere, så får man krysse alt man eier og har på at tannlegen i Polen klarer å finne ut ved hjelp av det - hva som ER galt med tanna! Så slipper jeg å ha voondt nå mer... *krysser fingre* Takk for gode ønskeord! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144054818-hjelp-noen-tannleger-her-eller-erfaring-med-r%C3%B8ntgen-hos-tannl-i-1tri/#findComment-145421660 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supersnusken Skrevet 9. juni 2013 #6 Del Skrevet 9. juni 2013 Men hva m bedøvelse....trenger vel endel av det til rotfylling? Jeg fikk beskjed av tannlegen st hun verken ville gi bedøvelse eller ta rtg i 1 trim. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144054818-hjelp-noen-tannleger-her-eller-erfaring-med-r%C3%B8ntgen-hos-tannl-i-1tri/#findComment-145422764 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SAE + MAE <3 Skrevet 9. juni 2013 #7 Del Skrevet 9. juni 2013 Jeg var hos tannlege og borret et hull for snart to uker siden. Sa da at jeg kanskje var gravid (hadde ikke tatt testen enda så var ikke sikker) Spurte henne ang det med røntgen og hun sa at det var ikke noen som hadde bevist at det var farlig for et foster, men de gangene noe har gått galt og de har undersøkt hva mor har gjort, har det jo ofte dukket opp tannlege (mange gjør jo det en gang pr år) men de har aldri funnet noen kobling mellom de tilfellene og at det faktisk var tannlegen... Jeg fikk på sånn krage som stopper stråler ved halsen, da var det ingen fare. Vedrørende bedøvelse så fikk jeg en type som ikke er skadelig for et foster, så det var også ok. Hun ville ikke ta noen sjanser med den vanlige typen bedøvelse, derfor fikk jeg den andre. Dog, jeg aner ikke forskjellen på den ene eller den andre da... Men dette er iallefall hva min tannlege sa vedrørende det samme, hvis det gjorde deg noe klokere Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144054818-hjelp-noen-tannleger-her-eller-erfaring-med-r%C3%B8ntgen-hos-tannl-i-1tri/#findComment-145423131 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå