Gå til innhold

Ingen jordmødre tilgjenge for svangerskapskontroll

Anbefalte innlegg

Ønsket å ha alle mine svkontroller hos jordmor denne gangen, men det er ingen ledige på den helsestasjonen jeg tilhører. Var innom en helsestasjon i bydelen min, men her mente de jeg ikke kunne få jordmor da jeg tilhører den førstnevnte helsestasjonen. Fikk bare spydig beskjed fra sekretæren om å dra til fastlegen, fordi jeg ikke har annet valg. Syns svkontroll er håpløst hos fastlege, man er jo inn og ut på 5 min også er vi jo ikke syke, men gravide!! Får uansett aldri tak i fastlegen på tlf om jeg skulle ha noen spørsmål eller hjelp, slik man kan med jordmødre. Er så frustrert, irritert og lei meg!!!!

Fortsetter under...

Men er det ikke fritt valg om hvor du vil ha kontroll hen da, akkurat som fritt sykehus valg??

Du har i allefall krav på å bruke jordmor, så dra tilbake og krev din rett og fortell at det ikke er din feil at de er underbemannet og at de rett og sett får fikse problemet!

Samme var det for meg første svangerskap, fikk beskjed om at det ikke var kapasitet :-( Hadde heldigvis en flink lege som tok seg god tid.

Nå har jeg en super jordmor og har valgt å ha alle kontroller (hvis det ikke blir behov for lege underveis) hos henne :-)

Men enig med hønemor - ikke gi deg. NOE oppfølging bør du kunne få. Vet forøvrig at i de større byene er det ofte privat jordmortilbud...

Det er nettopp slik det er hønemor. Dessverre er realiteten en annen enn den de "pynter" brosjyrene med. Men jeg skal søren ikke gi meg!! Den håpløse sekretæren skal få så hatten passer!! Oppdateres!!

Endret av Studentmamma22

Annonse

Får jo ikke muligheten til å ha en jordmor innen samme bydel engang, jeg!! Har vært i kontakt med bydelen, de ble litt fortumlet da jeg sa "fritt valg får ikke gravide i bydel #@$^, kanskje dette hadde vært spennende for lokalavisa?? Da fikk jeg direktenr til sjefen vettu. Skal ringe og presse på meg en jordmor på mandag. Dårlig gjort at gravide skal bli forskjellsbehandlet:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...