*oktobergutt 12* Skrevet 6. juni 2013 #1 Skrevet 6. juni 2013 Gutten min på snart 8 mnd er utrolig aktiv. Etter at han knakk koden med å rulle og krype så er han overalt! Han klarer ikke å sitte i ro i fanget mitt, det har han aldri gjort. Hver gang jeg skal amme han (liggende i senga), så ruller han fra side til side og åler noe voldsomt! Tar puppen i munn og skal stå i bro samtidig...!! Når han sitter i vippestolen så reiser han seg opp og ned hele tiden.... nesten umulig å mate han. Flere som har det slik.....?
Fake-blonde Skrevet 6. juni 2013 #2 Skrevet 6. juni 2013 Oh så moro at gutten har kryper, jenta mi er 6,5mnd har bare knekk kode med å ruller seg rundt, men hu er overalt for det ) håper min krype snart
Prøverpåentil Skrevet 6. juni 2013 #3 Skrevet 6. juni 2013 Jaaaa veldig aktiv. Åler seg rundt, krabber på sin egen måte.. reiser seg opp etter alt hun finner. Setter seg opp i senga 100 ganger når vi prøver å legge henne. Og er kjappere enn lynet, så ender opp med blåmerker og alt skal taes på Phuu
lowe+spire Skrevet 6. juni 2013 #5 Skrevet 6. juni 2013 Haha, kjenner meg SÅ igjen på ALT! Jeg har sele på han i barnestolen slik at han ikke skal klar å bevege seg så mye. Han reiser seg i tillegg opp av vippestolen. Altså snur seg rundt og kaver seg opp slik at han til slutt står oppreist med beina der rumpa egentlig skal være. Gru/gleder meg til han begynner å gå, da blir de jo enda kjappere. Nå har jeg som regel mulighet til å komme han i forkjøpet om han er ute på spikk
*oktobergutt 12* Skrevet 6. juni 2013 Forfatter #6 Skrevet 6. juni 2013 Haha, kjenner meg SÅ igjen på ALT! Jeg har sele på han i barnestolen slik at han ikke skal klar å bevege seg så mye. Han reiser seg i tillegg opp av vippestolen. Altså snur seg rundt og kaver seg opp slik at han til slutt står oppreist med beina der rumpa egentlig skal være. Gru/gleder meg til han begynner å gå, da blir de jo enda kjappere. Nå har jeg som regel mulighet til å komme han i forkjøpet om han er ute på spikk Hvordan er han i senga? Min har begynt å våkne ofte fordi han vrir seg rundt på magen i søvne..... sukk!!!
lowe+spire Skrevet 6. juni 2013 #7 Skrevet 6. juni 2013 Han har alltid vært veldig aktiv, også i senga. Våknet hver time, snudd seg rundt og rulla overalt. Vi har prøvd å legge han i safe (pose med sele) for å hindre at han snur seg og kaver. Men det hjalp ingenting. Det toppet seg da han startet å reise seg opp da han var 7,5 mnd. Da ble alt veldig håpløst og han sov om mulig enda dårligere enn før. Vi har styrt noe voldsomt med å få han til å sove, og har til slutt endt opp med å holde han fast (en hånd på brystet, ikke veldig hardt altså) for at han selv skal finne roen. Og vi måtte stadig inn å snu han tilbake da han våknet når han lå på magen. Da han var rundt 8 mnd snakket jeg med HS om problemet og hun sa at han bare skulle få lov til å rulle rundt, reise seg opp og krype i senga, så ville han til slutt sovne av seg selv når han ble trøtt nok. Dette ville også hjelpe på resten av søvnen om vi lot han sovne av seg selv uten at vi hjalp til. I løpet av to netter sov han rundt (19-05) Nå har han akkurat blitt 9 mnd og sover fremdeles rundt, kan våkne en gang i blandt, men finner roen selv og sovner igjen. Men han er OVERALT i hele senga og kryper rundt i søvne. Men han sover i det minste
katha90 Skrevet 6. juni 2013 #8 Skrevet 6. juni 2013 Aktiv e forordet! her har hun rulla rundt siden hun var 5 mnd, og har blitt bare "værre og værre".. ;P Skikkelig Jabbsjur også, så det er sjelden stille her i huset Holder på å knekke koden med å krabbe, så hun er mye sint! Bruker også ofte opp til 1time hver kveld for å roe henne ned og få henne til sove.. ruller rundt og kaver.. blir vel roligere etterhvert, kanskje Hun blir 7mnd den 13.. ;p
*oktobergutt 12* Skrevet 7. juni 2013 Forfatter #9 Skrevet 7. juni 2013 (endret) Han har alltid vært veldig aktiv, også i senga. Våknet hver time, snudd seg rundt og rulla overalt. Vi har prøvd å legge han i safe (pose med sele) for å hindre at han snur seg og kaver. Men det hjalp ingenting. Det toppet seg da han startet å reise seg opp da han var 7,5 mnd. Da ble alt veldig håpløst og han sov om mulig enda dårligere enn før. Vi har styrt noe voldsomt med å få han til å sove, og har til slutt endt opp med å holde han fast (en hånd på brystet, ikke veldig hardt altså) for at han selv skal finne roen. Og vi måtte stadig inn å snu han tilbake da han våknet når han lå på magen. Da han var rundt 8 mnd snakket jeg med HS om problemet og hun sa at han bare skulle få lov til å rulle rundt, reise seg opp og krype i senga, så ville han til slutt sovne av seg selv når han ble trøtt nok. Dette ville også hjelpe på resten av søvnen om vi lot han sovne av seg selv uten at vi hjalp til. I løpet av to netter sov han rundt (19-05) Nå har han akkurat blitt 9 mnd og sover fremdeles rundt, kan våkne en gang i blandt, men finner roen selv og sovner igjen. Men han er OVERALT i hele senga og kryper rundt i søvne. Men han sover i det minste Det er som å høre om min gutt! Huff gruer meg til han kan reise seg.... Problemet er at han ikke finner roen når han kaver sånn og ender opp på tvers i senga. Han begynner da å grine.... også vil han ha pupp for å roe seg. Tar ikke smokk eller flaske så puppen er den eneste kosen han har. Har forsøkt å gi vann fra tutkoppen også... og det har faktisk funket noen ganger! Han drikker og snur seg rundt og sovner. Får håpe det går seg til her også... så jeg blir kvitt de trippel posene jeg har under øya! ) Endret 7. juni 2013 av Håpfull75 *oktobergutt 12*
Mamma med to trollunger Skrevet 7. juni 2013 #10 Skrevet 7. juni 2013 Kjempe aktiv! Hun ruller, åler seg fremover, står på alle 4, reiser seg etter alt mulig (selv gardinene), når hun sitter i vippestolen løfter hun seg opp og hiver seg bak for å lage fart. I tripp trappen sitter hun å gynger. Er umulig å bytte bleie uten kamp. Hun er over alt hele tiden. Travelt sover lite på dagtid. fordelen er at hun har begynt å sove hele natta, for hun er så sliten. Hun er 7.5 mnd
Linda_S Skrevet 7. juni 2013 #11 Skrevet 7. juni 2013 Jess, aktiv baby har jeg så absolutt. Hun er 5,5 måneder gammel og fullstendig spinnvill. Siden hun var 3 måneder har hun rullet, og nå har det der tatt helt av. Det rulles 24/7, det sprelles, ropes og "oies". Hun er en del frustrert for tiden, tror jeg, fordi hun vil så masse, men klarer det ikke. Lekene på matta ligger for eksempel noen meter for langt unna for henne, og hun forsøker så iherdig å dra seg bort mens hun puster og peser - får nesten vondt av henne der hun gråter og bærer seg fordi hun ikke får det til. Hun er en riktig rullejente, og ruller så mange ganger det er plass til. Armer og bein er i aktivitet hele dagen, og hun har for tiden mest av alt lyst til å ligge på gulvet og øve på det hun ikke kan ennå. Veldig bestemt og arbeidsom liten jente, egentlig. Det er innmari slitsomt nå, for vi må virkelig følge med på henne hele tiden. Gruer meg nesten til hun krabber og begynner å gå, og det hadde jeg aldri trodd jeg kom til å si!! Men det er så gøy å se henne jobbe så intenst med noe, og hun blir så glad når hun får til noe nytt at jeg på hennes vegne ser frem til alt om skal skje:=)
November-spire-79 Skrevet 7. juni 2013 #12 Skrevet 7. juni 2013 Han har alltid vært veldig aktiv, også i senga. Våknet hver time, snudd seg rundt og rulla overalt. Vi har prøvd å legge han i safe (pose med sele) for å hindre at han snur seg og kaver. Men det hjalp ingenting. Det toppet seg da han startet å reise seg opp da han var 7,5 mnd. Da ble alt veldig håpløst og han sov om mulig enda dårligere enn før. Vi har styrt noe voldsomt med å få han til å sove, og har til slutt endt opp med å holde han fast (en hånd på brystet, ikke veldig hardt altså) for at han selv skal finne roen. Og vi måtte stadig inn å snu han tilbake da han våknet når han lå på magen. Da han var rundt 8 mnd snakket jeg med HS om problemet og hun sa at han bare skulle få lov til å rulle rundt, reise seg opp og krype i senga, så ville han til slutt sovne av seg selv når han ble trøtt nok. Dette ville også hjelpe på resten av søvnen om vi lot han sovne av seg selv uten at vi hjalp til. I løpet av to netter sov han rundt (19-05) Nå har han akkurat blitt 9 mnd og sover fremdeles rundt, kan våkne en gang i blandt, men finner roen selv og sovner igjen. Men han er OVERALT i hele senga og kryper rundt i søvne. Men han sover i det minste vår jente på 7 mnd er også aktiv i sengen. Jeg ligger i dobbeltsengen og later som om jeg sover og hun turner rundt i sin seng;) jeg lar henne styre på, og da sovner hun i de rareste stillinger. Men det er ikke så ofte jeg får det til da siden hun helst skal sovne med pupp i munnen
Vinterblomst Skrevet 8. juni 2013 #13 Skrevet 8. juni 2013 mi lille er 7mnd og har rullet rundt på alle gulv ganske lenge. nå har hun begynt å dra seg fram og er VELDIG levende!!! hun var en veldig rolig baby, men det er som blåst bort! mye lyd og mye bevegelse. hun legger seg heldigvis fint om kvelden. legger henne i babysafe siden hun drar av eller sparker av dyna, og når hun begynner å reise seg skal vi sette på selen
to små prinsesser Skrevet 9. juni 2013 #14 Skrevet 9. juni 2013 Gutten min på snart 8 mnd er utrolig aktiv. Etter at han knakk koden med å rulle og krype så er han overalt! Han klarer ikke å sitte i ro i fanget mitt, det har han aldri gjort. Hver gang jeg skal amme han (liggende i senga), så ruller han fra side til side og åler noe voldsomt! Tar puppen i munn og skal stå i bro samtidig...!! Når han sitter i vippestolen så reiser han seg opp og ned hele tiden.... nesten umulig å mate han. Flere som har det slik.....? Jøss! Han skal opp og frem gutten din! Snuppa mi er 5mnd og ligger bare på ryggen enda så vi er ikke i nærhete av det der. (og det er jeg veldig glad for )
*oktobergutt 12* Skrevet 9. juni 2013 Forfatter #15 Skrevet 9. juni 2013 Gutten min på snart 8 mnd er utrolig aktiv. Etter at han knakk koden med å rulle og krype så er han overalt! Han klarer ikke å sitte i ro i fanget mitt, det har han aldri gjort. Hver gang jeg skal amme han (liggende i senga), så ruller han fra side til side og åler noe voldsomt! Tar puppen i munn og skal stå i bro samtidig...!! Når han sitter i vippestolen så reiser han seg opp og ned hele tiden.... nesten umulig å mate han. Flere som har det slik.....? Jøss! Han skal opp og frem gutten din! Snuppa mi er 5mnd og ligger bare på ryggen enda så vi er ikke i nærhete av det der. (og det er jeg veldig glad for ) Ja han var veldig 'sen' med å rulle... lå bare på ryggen under babygymmen fram til han var nesten syv mnd.... da kom det for fullt! Rulling begge veier og kryping uka etter. Plutselig så kommer det
lilletrillekruspersille Skrevet 9. juni 2013 #16 Skrevet 9. juni 2013 vi med mindre babyer har virkelig noe å se frem til her skjønner jeg;) mi på knappe 4mnd har enda ikke knekt koden ved rulling hverken den ene eller andre veien (dvs har veltet fra mage til rygg da). når hun ligger på magen går iallefall beina som en propell men kommer ingen vei, noe som forøvrig er et artig skue, og herregud så sint hun blir når hun ikke kommer noen vei:)
.Lillemy. Skrevet 10. juni 2013 #17 Skrevet 10. juni 2013 Min var ganske rolig fram til 7 mnd, kunne rulle fra 4 mnd, men rullet bare til rygg og lekte, og snudde seg i ring, men når han var 7 mnd, knakk han koden med å åle seg framover, og det har gått i ett siden det, ålte seg, så krabbe, så reise seg på kne, nå er han 10 mnd og sitter og står på kne hele tiden, prøver og dra seg opp etter ALT, klarer ikke å stå enda, men tror ikke det er så lenge til.. leggingen tar litt tid for tiden, han reiser seg opp, legger seg ned mange ganger før han sovner. Og han elsker og dra ut skuffene i tvbenken, krype opp i de og dra ut tingene som ligger i de - mange timers gøy! :-)
peanutts82 Skrevet 11. juni 2013 #18 Skrevet 11. juni 2013 Min er også aktiv og småsint. Har rullet rundt og ålet seg frem siden han ble 5 mnd. Nå er han straks 6mnd og står på alle 4 og skriker og hyler av sinne for han kommer seg ikke frem. Morsomt. Ler meg ihjel. Og når jeg holder han på fanget så beveger han rompa frem og tilbake så han kan "skli" av fanget og krype videre. Grøt er en prosess som ender i dusjing og vasking av vegg og tak. Jeg kan jo ikke gi han grøt/glass hos andre eller ute på cafe.. så takk og lov at han tar imot melk om han er skikkelig sulten... en liten aktiv trollunge med masse humor og personlighet.
Prøver igjen *junibaby12* Skrevet 13. juni 2013 #19 Skrevet 13. juni 2013 Nå er min to dager over året, så hører vel ikke til her lenger, men svarer likevel Min har også vært ekstremt aktiv. 5 mnd gammel begynte han å rulle dit han ville og ville helst stå på fanget og hoppe. Begynte smått å krype da han var 6 mnd. Hadde god fart på krypinga/ålinga da han var 7 mnd. Da begynte han også å reise seg opp. 8 mnd satte han seg opp, krabba opp trappa og sto litt alene. 9mnd tok han sine første vaklende skritt (var når han glemte seg vekk). Fant ut hvordan han åpnet skuffer og skap, så det meste ble kastet utover. Gikk skikkelig da han var 10 mnd og har utforsket ALT i huset etter det. Utrolig gøy med en sånn krabat i hus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå