mor.i.utland Skrevet 6. juni 2013 #1 Skrevet 6. juni 2013 Nå er jenta mi blitt ti måneder og våkner fremdeles hver tredje time for mat. Det er tydelig at det kun er en vane, og ikke sult. Både jeg og mannen vil avvenne henne med andre måter enn å la henne gråte, samtidig som vi blir usikre på hvilke andre metoder som har vist seg effektfulle. Er det noen som har noen gode tips og positive erfaringer?
Fake-blonde Skrevet 6. juni 2013 #2 Skrevet 6. juni 2013 Har hun 4 måltider om dagen?? Og Mme? Jenta mi er 6,5 mnd og hun fikk 3 måltider om dagen pluss 3-4 Mme og 2 Amminger gjennom dagen, hun sov fra 8-9 til kl 5-6 på morgen,
mor.i.utland Skrevet 6. juni 2013 Forfatter #3 Skrevet 6. juni 2013 Hun har fire gode måltider om dagen, men merker fort at det går i en "negativ" sirkel hvis hun har spist mye på natten. Hun blir også ammet om morgen og midt på dagen, og om natten før hun sovner. Så du er heldig der Her er det hyppige oppvåkninger.
Fake-blonde Skrevet 6. juni 2013 #4 Skrevet 6. juni 2013 men enkelte natt hun vil ennå har mat kl 2-3 så dette varierer
Tibra Skrevet 6. juni 2013 #5 Skrevet 6. juni 2013 Vår lille jente våknet bare mer og mer på natten fram til vi fant ut vi måtte avvenne når hun var 8.5 mnd og jeg skulle begynne på jobb igjen. Etter to sykdomsperioder var vi oppe i hver time og ammebonanza :S. Jeg flyttet inn på gjesterommet og var forberedt på tårer hos både mor og barn. Men hun roet seg MYE bedre med bare pappaen på rommet, og han bare så HYSJ ganske høyt når hun våknet og evt rugget henne litt liggende i sengen ved å ta hånden på brystet og rugge litt fram og tilbake. Første natten våknet hun maaange ganger, men roet seg fint og uten gråt, og de påfølgende nettene våknet hun mindre og mindre. Etter noen dager sov hun hele natten for første gang i sitt liv. Etter det har det vært litt varierende med oppvåkninger, mye tenner på gang, men hun roer seg veldig greit med at vi er inne og hysjer litt på henne og rugger litt. Så hos oss gikk det uten gråt, noe jeg aldri hadde trodd på forhånd siden hun har samsovet med meg hele veien og hatt veldig hyppige oppvåkninger helt siden hun ble født. Og fram til hun var ca 7 mnd ble hun bare illsint hvis pappaen har prøvd å trøste på kveld- og natt, men plutselig var hun visst bare klar! Så mitt tips er, flytt inn på et annet rom og la mannen fikse biffen! Ikke sikkert det funker på alle selvfølgelig, men forhåpentligvis går det like bra for dere også, uten for mye gråt. Lykke til
Tibra Skrevet 6. juni 2013 #6 Skrevet 6. juni 2013 Vi kuttet bare melken helt om natten med en gang, tilbød vann (ville ikke ha), og hun begynte allerede på dag 1 å spise merkbart bedre på dagtid, og etter par dager var hun oppe i en veldig mye mer regelmessig og bra spiserutine. Nå ammer jeg bare morgen og kveld (vil ikke ha oftere), og hun får en flaske mme til brødskive ved lunsj. Hun er 10 mnd nå
mor.i.utland Skrevet 6. juni 2013 Forfatter #7 Skrevet 6. juni 2013 Det hørtes positivt og motiverende ut. Tror noe av utfordringen har vært at hun ikke har vært klar enda, og at det er hard kost for far å holde ut flere netter på rad. Men i natt våknet hun fem ganger på seks timer, og det er klart at både stor og liten blir sliten av det også. Så - godt å høre at det funker for dere, så får vi krysse fingrene for at det blir noenlunde harmonisk her også.
mor.i.utland Skrevet 6. juni 2013 Forfatter #8 Skrevet 6. juni 2013 Jøss... hun spiste merkbart bedre, nettopp. Jeg synes nemlig at den lille frøkenen her spiser noe lite på dagtid, og kan godt se hvorfor! Her er det jo nattspising for alle pengene. Neimen da tenker jeg vi setter i gang i løpet av helgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå