Gå til innhold

lekkasjer både her og der :p ammeinnlegg/bleier ??

☆Zassy☆

Anbefalte innlegg

Har en helt nyfødt skatt som tisser gjennom bleiene heele tiden. Bare i natt så ble det tre hele skift og våte laken i senga vår ;) Han er bare rundt 2600 g så jeg tror muligens han er såpass tynn at bleiene uansett blir for store uansett hvor godt jeg tar det på han, virker som det siver ut bakpå ryggen. Har prøvd libero og pampers men med likt resultat, noen som har andre tips eller må jeg bare vente til han legger mer på seg??

I tillegg til at han lå i en liten dam av tiss i morges så var det også en dam av melk i senga fordi jeg lekker som en sil! hehe, har på både ullinnlegg og ammeinnlegg av papir (de fra rema) men det kommer så mye at alt bare blir gjennomvått, noen tips til gode innlegg som holder på mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

pass på og stram bleia nok! :)

dette med ammeinnlegg, tja.. prøvd sportsbehå med god støtte og ammeinlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde også at bleien lakk da min gutt var nyfødt, og han var en god plugg på over 4 kg! Alltid bak på ryggen/siden. Brukte str 1 da, og problemet stoppet da vi bytta til størrelse 2 med det samme. Men det høres rartut at du skal bytte til større bleie med en så liten en... Har sett at det finnes prematurbleier fra libero, prøvd de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Zassy :) Hyggelig å se deg her!

Jeg har ikke det problemet med bleiene og ca samme str på babyen, men mulig din er tynnere og lengre og at det derfor ikke er tett? Jeg bytter også ofte, men mulig din gutt også tisser mye, eller at tissefanten ikke ligger i en bra stilling slik at det kommer ut mot kanten og ikke ned i bleien?

Vet ikke hvilket ammeinnlegg du bruker, men jeg har erfart at Natusan sine lekker veldig (og klistrer), men er mye mer fornøyd med Libero (som du også får på Rema) så du kan jo prøve dem og se om det er bedre? Ellers tror jeg den lekkingen gir seg etter en stund når produksjonen er litt mer stabil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem med mini, og brukte da Libero bleier. Ble opptil flere skift pr.natt. Gikk så over til REMA sine bleier og er super fornøyd! (er billigere og) Brukte og COOP sine bleier en stund og de er og veldig gode, men REMA sine er best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr. Grey

Husk å legg tissefanten ned! ;) Vil tro det er der problemet ligger. Var hvertfall det her, glemte det ofte til å begynne med.

Avent har natt-innlegg som er større, de kan jo være verd å prøve? :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi slet også masse med lekkasjer de første ukene. Byttet klær nesten hver gang han hadde tisset. Vi prøvde flere ulike merker og størrelser, men lekkasjene fortsatte. Passet også godt på at tissen lå rett vei, men dette hjelp heller ikke.

Men etter noen uker med godt næringsvett hadde han lagt på seg så mye at det virket som lårene/magen fylte ut bleien bedre, og da ble det slutt på lekkasjene. Så jeg tipper det blir bedre for dere også når han blir litt større :)

Vår var forresten 3600 g og 51 cm da han ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha jeg har ikke tenkt på at jeg må se hvilken retning tissefanten ligger i, hihi, uvant med gutt da jeg har jente fra før :P Men da skal jeg dytte den på plass fra nå av og se om det hjelper :D Ellers strammer vi bleien så godt det lar seg gjøre ja og passer på å bytte ganske ofte ettersom det virker som han tisser en god del! Kan jo også sjekke ut om det fins prematurbleier ja, hadde ikke hørt om det.

Men ja han er ganske så tynn så tipper det vil hjelpe på når han får lagt på seg litt mer.

Har ikke sett libero sine ammeinnlegg, skal se neste gang på butikken, er natusan sine jeg har brukt nå ja og de bli jo gjennomvåte med en gang, men nå skal det sies at jeg har enormt mye melk nå og at i natt hadde jeg feber hele natta og sinnsykt brystspreng så frykter betennelse, har pumpet masse ut i dag og feberen har gått ned så håper jeg slipper unna! Hadde ikke tenkt på sportsbh nei..er jo så mye enklere med amminga hvis jeg kan bruke ammebh så prøver det litt til.

Tusen takk for tips og råd alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde dette med jenten vår (hun var 3.1 kilo). Og byttet fra Libero til Pampers. Da skjedde det nesten aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Zassy - lillegutt her er også ganske så tynn - jeg får disse tapebitene på bleia oppå hverandre- da er den passe stram uten at han får vondt eller slikt. Men jeg ser at det er godt med plass rundt lårene - er ikke så mye på beina enda hehe.

Jeg fikk med prøver på avent sine innlegg når jeg kjøpte pumpe; de har en for dag og en for natt. Virker veldig fine. Jeg bruker chicco sine nå og har ikke hatt noe særlig til lekkasje selv om jeg har mye melk. Bruker Lindex ammesinglet om natta; orker ikke gå med bh hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en sånn singletbody og ha på under pysjen. Da holdes bleia mere fast, evnt babytruse under pysjen. Lekker du veldig mye, har jeg hørt et råd en gang om å bruke en halv eller en hel (avh av puppen) babyblues str 1 som ammeinnlegg. Har aldri lekket mye selv, så har aldri prøvd det :)

Endret av Ikkesåallerværst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flere tips! Det med bleia begynner å bli litt bedre, har hatt få lekkasjer, passer på å stramme godt og å bytte bleie ofte, bruker pampers sine fast nå da de virker mykere og får til å ha de tettere på ham :) Helle vi får også tapebitene oppå hverandre, hehe, 

Men skal prøve noen nye ammeinnlegg så fort jeg har brukt opp den esken jeg har nå, for der sliter jeg enda litt, tar med meg tipsene deres! 

:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...