Gå til innhold

7 mnd og tripptrappstol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt tripptrappstol til vesla nå og lurer på om vi kan gi henne mat i den nå? Hun setter seg ikke opp ennå og hun er lei vippestolen sin. Hva gjør dere? Vi har prøvd litt og hun elsker det, men et redd for å skade ryggen hennes.

Skrevet

Vi gjør det. Går fint. Sitter jo ikke så lenge av gangen og støttes opp rundt hoftene/nedre del av ryggen. Koser seg når hun får sitte sammen ed oss :)

Skrevet

Kjøpte Stokke tripp trapp til han da han var 7 mnd. Funket kjempe greit. Han satt seg heller ikke opp selv da

Skrevet

Fysioterapeut sa her, under 4 mnd kontroll i gruppe, at de fleste kan sitte i høystol ved måltider allerede ved 4-5 mnd alder. Min gutt var 4,5 mnd da, og hun sjekket han (styrken), og sa at nå var det fritt fram til å sitte under måltider, -men kun da, og med god støtte! Hun mente det var viktig å sitte oppreist når mat ble introdusert, vippestol gjør det vanskelig å spytte ut mat. Dessuten var felleskapet under måltider viktig for utvikling av interesse for mat.

Skrevet

Min på rett over 6 mnd sitter i tripp trapp og spiser :)

Skrevet

Ok takk for svar jenter ;) det var godt å høre. Vi har en vippestol som kan stilles helt opp i sittestilling, så vi har brukt denne, men ser jo at det er mye mer spennende for henne å spise ved bordet sammen med oss ;)

Skrevet

Vi har også tripptrapp stol, men bruker ikeas barnestol med brett nå til å begynne med, fordi han sitter stødigere i den, og det lille bordet er genialt :) da slipper mamma å plukke opp kavringende 50 gangene den detter ned i løpet av middagen..

Gjest Thunder Road
Skrevet

Vi har også tripptrapp stol, men bruker ikeas barnestol med brett nå til å begynne med, fordi han sitter stødigere i den, og det lille bordet er genialt :) da slipper mamma å plukke opp kavringende 50 gangene den detter ned i løpet av middagen..

For oss som har bare tripp trapp, så finnes det sånn brett for å sette på den også :)

Skrevet

Hei ! Vi brukte ett sånt babysete som man fester i tripp trapp stolen og da kan den brukes når barnet er bare noen dager gammelt. Ville ikke kjøpt det nå når barnet er 7 mnd men absolutt å anbefale da vi brukte den masse slik at hun kom opp i vår høyde mens vi spiste eller ryddet på kjøkken eller laget mat.

Skrevet

For oss som har bare tripp trapp, så finnes det sånn brett for å sette på den også :)

Ja, jeg vet.. Men med veldig mange barn i omgangskretsen er det greit med en ekstra stol likevel..:)

Dessuten er ikeastole mye enklere rengjøring! Grøten sitter som lim på den tripptrapp stolen synes jeg!

Men misforstå ikke.. Jeg elsker tripp trapp stolen! Eldste snuppa har min gamle som er 30+ (shit, jeg begynner å bli gammel) år..

Skrevet

Her satt gutten i tripp trapp stolen fra ca 6 mnd, ingen problem, de sitter der heller ikke så lenge av gangen :-)

Og ja, eldste gutten har min gamle tripp trapp stol som jeg brukte som liten, tripp trapp stol varer evig :-)

Skrevet

Herregud så urolig hun ble når hun kom opp i den stolen. Hun virrer masse og glemmer at hun skal spise. Titter rundt seg hele tiden og skal få med seg alt som skjer. Veldig ivrig og synes nok at dette var veldig spennende ;) i dag satt vi for første gang rundt bordet som en familie å spiste middag alle 3 ;) endelig......

Skrevet

Herregud så urolig hun ble når hun kom opp i den stolen. Hun virrer masse og glemmer at hun skal spise. Titter rundt seg hele tiden og skal få med seg alt som skjer. Veldig ivrig og synes nok at dette var veldig spennende ;) i dag satt vi for første gang rundt bordet som en familie å spiste middag alle 3 ;) endelig......

Ha ha.... samme her! Pluss han lener seg framover og skal ha tak i ALT! Trodde jeg hadde middagstallerknen min langt nok fra men den gang ei......! ;) Han kaster seg framover og plask der var hånden hans oppi maten! (Ikke varm mat heldigvis) ;)

Skrevet

Ha ha.... samme her! Pluss han lener seg framover og skal ha tak i ALT! Trodde jeg hadde middagstallerknen min langt nok fra men den gang ei......! ;) Han kaster seg framover og plask der var hånden hans oppi maten! (Ikke varm mat heldigvis) ;)

haha ja de er kjappe ;) jeg hadde henne i bæreselen en dag for å pynte ei kransekake. Jammen fikk hun tak i en ring hehe men den knakk ikke heldigvis ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...