Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har idag sittet til registrering da jeg har hatt ganske kraftige tak i magen de to siste dagene. Lukten fra underlivet har også forandret seg ogblitt veldig søt.

Dro inn fordi dem mistenkte tidlig vannavgang. Nå har vi fått avkreftet det.

Bt er også fint.

Men takene i magen registreres opp mellom 50 og 60. (Rier er vel 100-120)

Amt at frøkna i magen har høy puls. Registrerte i 35 min og hu var aldri under 150, og helt opp i 185 flere ganger.

Fikk beskjed om å gå meg en tr ognkomme tilbake halvannen time etterpå.

Venter nå på at klokka skal bli ett.

Hva skjer om her ikke blir en "rolig registtering" nå?

Og hvorfor har hu i magen så høy puls?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144054586-h%C3%B8y-puls-p%C3%A5-babyen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok. at pulsen ikke er er under 150 tror jeg i allefall er helt normalt da jeg har lest flere steder på nettet at det skal slå mellom 120-160 i min, men hvorfor det slår så ektra høyt det tør jeg ikke å svare på.

Uansett så går det nok bra og ønsker deg masse lykke til og MAS på dem om få ett godt svar på hvorfor det slår så høyt. :)

Min første datter hadde høy puls på hver kontroll, og jeg måtte inn på måling mange ganger. Den var også skyhøy under fødsel, slik at jeg lå med masse elektroder, og de tok blodprøver av henne mens hun lå i magen. Satte fart på fødselen gjorde de også, da de var usikker på hvorfor hun hadde så høy puls. Men alt var vel, frisk og fin når hun kom ut:-) Er vel bare noen som har høy puls... Var inne på måling i går kveld med nr 2, da jeg klare å snuble på lekeplassen ( med 3-åringen i armene) og falt så lang jeg var. Ikke helt sikker på hvordan jeg landet da jeg var mest opptatt av å berge 3-åringen i fallet. Er 30+5. Alt var heldigvis greit. Håper alt er greit med din også:-)

Gjest Trulte med to små

Jeg vet ikke, men jordmor fortalte meg i går noe ang høy puls/raske hjerteslag på babyen.

Hun sa at de ga mor væske intravenøst og da roet babyen seg.

Vet ikke om kvinnen da var "dehydrert" eller hva, men mulig det hjelper å drikke en del vann?

Men nå er du jo i gode hender og jeg håper alt går bra med dere begge to!

Annonse

Forrige svangerskap ble jeg også innlagt med mistanke om tidlige rier, mine ble flere ganger målt oppmot og over 100 uten at det var skikkelige rier, etter et døgn roet de seg av seg selv og jeg gikk til termin :) Håper det roer seg hos deg også, og at alt står bra til med lille i magen :) Jeg har ikke peiling på det med høy puls altså,men kan det være vis du har vært stresset at babyen også blir det? Eller noe du har spist/drukket?

Andre måling viste puls fra 97 - 150. Normalt ligger hu på ca 140.

Vi ble "friskmeldt" og er kommet hjem.

Riemåleren var oppom 27 en gang, ellers fra 2- 10.

Så har roa seg.

Mulig at en for tidlig morgen satte alt i sving. Blir en lik morning imorgen også, men håper det går.

Kjenner at det er helt greit å være iv100% sm nå. Er ett eneste kav med krykker og piss! :/

Tusen takk damer! Jeg har med vannflaske og sjokoladeboller i senga! Nå skal vi begge (forhåpentligvis) sove :)

Gjest UndrendeUllteppe

Jeg var på vekstkontroll for noen dager siden og da ville de ta.Ctg samtidig. Virket nesten som babyen reagerte på de båndene eller hva det kunne være, for.hun ble superaktiv,.turnerte og styra, og pulsen var også over.180 til tider. JM sa det var normalt når hun turna sånn :) kanskje det kan ha virket inn hos deg også?

Jeg var på vekstkontroll for noen dager siden og da ville de ta.Ctg samtidig. Virket nesten som babyen reagerte på de båndene eller hva det kunne være, for.hun ble superaktiv,.turnerte og styra, og pulsen var også over.180 til tider. JM sa det var normalt når hun turna sånn :) kanskje det kan ha virket inn hos deg også?

Det er godt mulig. Hu HATER å bli klemt og få trangt om plassen. Om jeg sitter for lenge, blir hu urolig. Og når jeg sover, og naturligvis ligger på siden, blir hu tydelig irritert.

Har faktisk ikke tenkt på det:P

Annonse

Kontroll hos jm på ABC idag. Babys puls var fin. Men mitt blodtrykk var plutselig hoppa heftig.

Igår ble det målt til 123/74. Ligger vanligvis på 120/70. Idag var det 140/85!

Der var ingen protein i urinen. Men fikk beskjed om at det var ekstremt lav terskel for å ringe dem ved hodepine/magesmerter.

Hva kan jeg gjøre for å forhindre at blodtrykket stiger?

Gjest UndrendeUllteppe

Du må unngå stress...unngå å hisse deg opp eller bli oppkavet for eksempel. Men når det er sagt har du fremdeles et fint undertrykk (85), og det er undertrykket som er mest alvorlig hvis det stiger. Overtrykket blir veldig lett påvirket av stress, engstelse osv. og hos noen stiger blodtrykket ene og alene fordi de blir litt stresset når de vet at vi skal måle det...fra et sykepleierperspektiv ;)

JM har også sagt til meg at det er undertrykket som er viktigst med tanke på preeklampsi. Så prøv å slapp av og lev som normalt, men ha lav terskel for å kontakte føden ved hodepine, plutselig masse vann i kroppen og slike tegn. Det går nok bra :)

Takk!

Er bare at det firandra seg sånn fra igår til idag. Jm sa at det nå ikke var noe galt, men at det ikke burde bli høyere iallefall.

Så fint at jeg harvtilegnet meg egenskapen til å ta på meg andres dårlig samvittighet, og griner på telefon til samboeren (som er på sommerfest med jobben) fordi jeg oppdaga at stikkontakten som er lagt opp til vaskemaskina er feil vei! :P

Neeij! Blir tidlig kveld kjenner jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...