Gå til innhold

2 mnd igjen oppdatering fra meg

Luddes mamma

Anbefalte innlegg

Hei. En liten oppdatering fra meg!

Jeg har kommet meg hjem til Norge :-D Etter flere samtaler med leger og runder med mannen, fant vi ut at det var for stor risiko å føde i Kina, så jeg kom meg hjem på mandag en drøy uke før "flyforbudet" satte inn i uke 32.

Jeg har i siste liten fått plass på Ullevål, og kjenner at skuldrene har senkt seg flere cm. Skal på samtale og undersøkelse der neste uke. Føles veldig bra å kjenne seg trygg, at man skal på et stort sykehus med masse faglig kompetanse og med en godt neonatalavd. om noe skulle gå galt. So far so good! Nå må jeg bare "overleve" de siste 8 ukene.

Var forresten innom en barnebutikk i går og så på små søte klær, men klarer fortsatt ikke kjøpe noe... Får gi det et forsøk til om noen uker, kanskje litt av angsten har lagt seg da.

Fortsetter under...

Lykke til nå i innspurten :) Forstår du kanskje føler deg litt tryggere på sykehuset her. De kommer til å ta godt vare på deg :) Hvor lenge må du bli hjemme med babyen før du får fly tilbake til Kina?

Trist å lese at selv om dere er kommet så langt på vei, så er angsten der. Skulle ønske vi slapp unna alle disse bekymringene, og at vi kunne nyte hver dag, uke og mnd av svangerskapet slik andre gjør. Men dette skal gå veldig fint, Ludde og Barbarella :) Lykke til begge to :) Håper jeg også får ønsket mitt oppfylt snart.

Så spennende at du er på plass for fødsel:) det nærmer seg nå!

Jeg er 31+1 i dag og er fortsatt bekymret. Har begynt å tenke på om noe går galt under fødsel eller på overtid, men denne gangen skal det gå bra! Kun kort tid til byssing, amming og all annen kos:)

Blir fødsel på Riksen for min del. Hadde en rask fødsel med nr. 1 så utfordringen blir å rekke frem i tide:) gleder meg veldig til fødsel er over og en pustende liten gutt er ute!!

Ååå, så fint å høre at du har kommet deg trygt til Norge som ble det endelige valget og på Ullevål finnes jo masse kompetanse, dette skal gå bra! Man slapper dessverre ikke av før man hører det første skriket, kjenner meg godt igjen, men for en deilig lyd det er da! :) Skal mannen din og Ludde være her i Norge disse 2 månedene også?

Jeg kommer til å juble høyt og gråte når du poster ditt første innlegg som 2-barns mamma her inne, kanskje kjøper jeg trompet og kommer til Ullevål for å spille en fanfare også!? ;)

Masse lykke til i den siste ventetiden til deg, og til dere andre som venter her inne, dette blir en fin sommer for flere!

Jeg er 31+1 i dag og er fortsatt bekymret. Har begynt å tenke på om noe går galt under fødsel eller på overtid, men denne gangen skal det gå bra! Kun kort tid til byssing, amming og all annen kos:)

Blir fødsel på Riksen for min del. Hadde en rask fødsel med nr. 1 så utfordringen blir å rekke frem i tide:) gleder meg veldig til fødsel er over og en pustende liten gutt er ute!!

Hei

Spennende spennende! Litt godt å høre det er flere som meg der ute. Som fortsatt har angst og ikke tar ut gleden i forskudd. Føler meg litt som et UFO og fikk "kjeft" av min kjære mamma her om dagen, da jeg ikke "gledet meg nok" og var "lykkelig" som snart skulle bli mamma igjen.... Jeg reagerte veldig sterkt og det hele endte i en krangel. Jippi - ingenting som å krangle med vorende bestemødre.

Jeg har også angst for at noe skal gå galt i forbindelse med fødsel. Har en venninne som mistet 2 uker på overtid fordi morkaken sluttet å fungere. Skal time på torsdag og skal snakke litt om fødsel, forventninger og ulike muligheter.

Lykke til i denne ventetiden - vi får holde hverandre oppdatert!

Annonse

Ååå, så fint å høre at du har kommet deg trygt til Norge som ble det endelige valget og på Ullevål finnes jo masse kompetanse, dette skal gå bra! Man slapper dessverre ikke av før man hører det første skriket, kjenner meg godt igjen, men for en deilig lyd det er da! :) Skal mannen din og Ludde være her i Norge disse 2 månedene også?

Jeg kommer til å juble høyt og gråte når du poster ditt første innlegg som 2-barns mamma her inne, kanskje kjøper jeg trompet og kommer til Ullevål for å spille en fanfare også!? ;)

Masse lykke til i den siste ventetiden til deg, og til dere andre som venter her inne, dette blir en fin sommer for flere!

Hei!

Mannen og Ludde flyr til Oslo på onsdag. Var en særdeles tårevåt avskjed da jeg dro. Spesielt Ludde og jeg er ikke vant til å være fra hverandre, og i alle fall ikke på "hver vår side" av kloden. Gleder meg veldig til de kommer. Så får jeg håpe at jenta i magen kommer når vi forventer det - hvis ikke er det en risiko for at jeg får føde alene, da han må tilbake til Kina igjen.

Så søt du er! Jeg ser for meg en dame alene på gata med en nyinnkjøpt trompet som lirer av seg så trompetblås :D

Skal holde dere oppdatert!

Hurra! Velkommen hjem (så lenge), og gratulerer så mye med å nærme deg slutten!! Veldig godt å høre :-)

Lykke til med innspurten, hold oss oppdatert! Nærmer meg jeg også, 28 uker om noen dager :-)

Lykke til selv! Vi er jo så få uker fra hverandre så hvem vet som får en liten først... Hvor skal du føde?

Hold oss oppdatert!

Hei

Spennende spennende! Litt godt å høre det er flere som meg der ute. Som fortsatt har angst og ikke tar ut gleden i forskudd. Føler meg litt som et UFO og fikk "kjeft" av min kjære mamma her om dagen, da jeg ikke "gledet meg nok" og var "lykkelig" som snart skulle bli mamma igjen.... Jeg reagerte veldig sterkt og det hele endte i en krangel. Jippi - ingenting som å krangle med vorende bestemødre.

Jeg har også angst for at noe skal gå galt i forbindelse med fødsel. Har en venninne som mistet 2 uker på overtid fordi morkaken sluttet å fungere. Skal time på torsdag og skal snakke litt om fødsel, forventninger og ulike muligheter.

Lykke til i denne ventetiden - vi får holde hverandre oppdatert!

Tror det ofte kan være vanskelig for familie og andre å sette seg inn i bekymringer og annet som rører seg oppi hodet vårt:) spesielt fordi bekymringene går litt opp og ned. Kjenner jeg gleder meg og forventer jo helt klart en baby denne gangen. Likevel føler jeg at jeg går litt på vent, at svangerskap og fødsel skal være over. Prøver å kose meg med graviditeten, men vil bare ha babyen frisk og fin ut snart!

Håper du finner ro og glede når resten av familien kommer og etter du har vært på samtale på sykehuset. Husk å si ifra om alt du tenker på! Jeg ville bare komme meg gjennom min samtale og tror jeg må bestille en ny time da flere av mine bekymringer ble litt glemt i det hele.

Lykke til og kjøp en liten bamse eller et klesplagg, det er like koselig som skummelt:)

Skjønner kjempegodt at det er vanskelig å tro på det før du har en baby på brystet... Synes det er vanskelig selv, og du har jo en mye verre historie enn meg.

Klarer ikke selv å kjøpe noe selv ennå. Har prøvd et par ganger, men ikke fått meg til å gjøre det ;-)

I dag fikk jeg en barselgave på forskudd, og det var jo utrolig koselig, men samtidig får jeg litt panikk av det. Tror ikke vi kommer unna å være litt rare i svangerskapene etter å ha mistet mange ganger.

Skal også på Riksen, kanskje vi møtes der :-) hadde vært veldig hyggelig, selv om det ville bety at jeg fødte for tidlig eller du måtte gå lenge over.

Skjønner kjempegodt at det er vanskelig å tro på det før du har en baby på brystet... Synes det er vanskelig selv, og du har jo en mye verre historie enn meg.

Klarer ikke selv å kjøpe noe selv ennå. Har prøvd et par ganger, men ikke fått meg til å gjøre det ;-)

I dag fikk jeg en barselgave på forskudd, og det var jo utrolig koselig, men samtidig får jeg litt panikk av det. Tror ikke vi kommer unna å være litt rare i svangerskapene etter å ha mistet mange ganger.

Skal også på Riksen, kanskje vi møtes der :-) hadde vært veldig hyggelig, selv om det ville bety at jeg fødte for tidlig eller du måtte gå lenge over.

Jeg skal på Ullevål, men hvem vet - kanskje vi tilfeldigvis går forbi hverandre på byen ;)

Hadde forresten en utrolig hyggelig opplevelse før jeg dro hjem til Norge. Venninnene mine hadde arrangert overraskelse Baby Shower-fest for meg! Hele huset var dekorert i rosa med kaker, mat, gaver og leker. Ble veldig overveldende med sikkert sundt for meg for jeg var nødt til å ta imot lykkeønskninger og gaver, selv om angsten lå der.

Må ut og se etter en vogn en dag snart - men venter til Ludde og mannen kommer til byen.

Annonse

Så flott å høre du er her:) jeg føde på Ullevål og på overtid (41+2) og det gikk kjempe fint:) dette går nok kjempe bra!:) ikke lenge til du får verdens flotteste baby!:)

Jeg bor rett ved ullevål og skal sende mange styrke tanker og klemmer når tiden nærmer seg:) <3

• 2 uker senere...

Takk alle sammen! Nå er faktisk vogn innkjøpt og et par body'er, men det var en totalt surrealistisk opplevelse...

Ludde skulle fylle 3 år da første søsken skulle ha kommet, i stedet er han nærmere 8 år... Får tårer av sorg når jeg tenker på veien hit, men og lykke når jeg ser hva som endelig ser ut til å gå i oppfyllelse...

Har totalt angst for forestående fødsel, og er mildt sagt nervøs. Hadde samtale med lege på Ullevål som mente jeg var som en "fødselsmaskin" siden jeg klare å "få" ut Ludde på 4,3 kg for snart 8 år siden (etter 28 timer med harde verker, og tatt med sugeklokke, og så 4 dager på neonatalavd...). Ble mildt sagt litt provosert. Så mitt håp om en planlagt KS pga historikk med bla. 2 senaborter og dårlige nerver ble litt knust.. Skal inn på ny sjekk og samtale i midten på Juli så da får vi se hva som skjer.

Bare resultatet blir en frisk, levende baby er jeg overlykkelig - må bare ta meg dit...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...