Ophelia & Jr. Skrevet 5. juni 2013 #1 Skrevet 5. juni 2013 Noen som vet hva ansatte i bokhandel tjener? Sånn ca... Vet at det varierer, men feks en stilling med innkjøpsansvar. Jeg har utdanning (bachelor) som jeg mener er relevant for en slik stilling.
Fire småtroll Skrevet 6. juni 2013 #2 Skrevet 6. juni 2013 Du får tarifflønn. Det er ikke vanlig å kunne forhandle lønn med mindre du er butikksjef, alle andre har vanlig tarifflønn i den kjeden jeg kjenner til. Om man er assisterende butikksjef, barnebokansvarlig eller bare ekstrahjelp spiller ingen rolle, de følger tariff. http://butikksjef.com/wordpress/?page_id=696
Ophelia & Jr. Skrevet 7. juni 2013 Forfatter #3 Skrevet 7. juni 2013 Tusen takk for svar! Lurer litt på å hoppe av karrierekarusellen, men det blir i så fall et stort hopp/fall m tanke på lønn...
Siamese Hellhound Skrevet 9. juni 2013 #4 Skrevet 9. juni 2013 Bokhandel er skikkelig dårlig betalt, du får ikke noen uttelling for utdannelse. Med mindre du har innkjøpsansvar eller personalansvar må du kanskje regne med 120-130 kr i timelønn. Hilsen en som jobber i bokhandel...
Fire småtroll Skrevet 9. juni 2013 #5 Skrevet 9. juni 2013 Bokhandel er skikkelig dårlig betalt, du får ikke noen uttelling for utdannelse. Med mindre du har innkjøpsansvar eller personalansvar må du kanskje regne med 120-130 kr i timelønn. Hilsen en som jobber i bokhandel... Er du over 18 år er tariffen 145,27 kr i timen da, og alle de store kjedene i Norge følger tariff. Har du studiekompetanse fra videregående skal du ha 148,20. Tviler på at noen har 120-130 kr timen i bokhandel i dag, vet av Norli og Notabene følger tariff, Norli har vel også en ekstra lønn når du har jobbet der noen år som betaling for alle timene du bruker av fritiden din til å lese. Ark følger vel også tariff?
Siamese Hellhound Skrevet 9. juni 2013 #6 Skrevet 9. juni 2013 Jeg vet at våre ekstrahjelper får 119 kroner timen. De er alle over 18 år. Men vil ikke si noe om hvilken kjede jeg jobber for, vi har butikker over hele landet. Du må gjerne tvile på det jeg skriver, det er jo opp til deg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå