ms.Pond Skrevet 6. juni 2013 #101 Skrevet 6. juni 2013 Nå kjente jeg at jeg ble helt matt. Ja, kjære HI, det er lov å bli frustrert over andre, og det er lov å føle at man takler livet bra med den bagasjen man har. Det er også lov å føle at andre syter over småting, når du selv føler at du holder hodet over vannet, trass i alt det du har å stri med hver dag. Derimot synes jeg svarene dine her inne er jevnt over usmakelige. At du er sint gir deg ikke rett til å kommentere andres lidelser på den måten du gjør. Det virker som om du går inn for å fornærme og få folk til å føle seg dårlig med seg selv, fordi de har det vondt, og likevel ikke har det samme antallet diagnoser du har, i tillegg til full jobb og familie. Det fungerer ikke sånn, vet du. Det er ingen konkurranse om hvem som kan leve best mulig med flest utfordringer. For noen betyr ting mer enn for andre. Og en depresjon er heller ikke noe å bagatellisere. Ja, en person som sutrer over at de har det så fælt er kanskje ikke den som har det verst. Men, for å børste støv av noen gamle ordtak, selv om tomme tønner ramler mest er det sjelden røyk uten ild. Og det at noen klager kan faktisk også være et forsøk på å nå ut, ta kontakt og bli sett. Et rop om hjelp. Håper du har fått blåst ut av deg litt av bitterheten, og at du starter dagen litt mer ydmykt enn du avsluttet den i går. Selv om du føler at depresjoner er latterlige unnskyldninger for å klage, så gir det deg ikke rett til å se ned på de som har det tungt. Jeg har selv stått på kanten, og det var bare en tilfeldighet som gjorde at jeg er her i dag. Ikke et bevisst valg. Jeg kan vel heller si at jeg var av de heldige, for sterk er jeg ikke. Men jeg evner å se at vi har forskjellige terskler for hva vi klarer å håndtere, og hva som går innpå oss. Noen kan fint klage over småting, fordi det ligger dypere ting under, som de ikke orker å la komme til overflaten. Det kan være verdt å huske på neste gang du irriterer deg over andre som klager.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #102 Skrevet 6. juni 2013 Ser du har fått mye pepper her HI, men jeg skjønner hva du mener. Greit at vi er forskjellige og alt det der, men jeg også er drit lei av at folk går rundy å syter og klager så fort de møtet litt motstand. Jeg nekter å tro at halve befolkningen har det så ille som de skal ha det til. Vi har desverre ett samfunn hvor det bare ikke er godtatt, men også forventet å legge seg ned å grine så fort ikke ting går på skinner. Anonym poster: 9a80bba49e0c4ed113f728211554eaa6 Litt tøff start på dagen, kræsjlandet du ut av senga, kanskje? Det er fortsatt tidlig på morningen. Kanskje du burde sovet en time til sånn at du ikke er så trøtt og sur? Anonym poster: 9edb7b8133671ae7b6f31813ddb09729 Ja, er kanskje på sin plass med en sykemelding, jeg er jo tross alt litt sliten ;-) Anonym poster: 9a80bba49e0c4ed113f728211554eaa6
Gjest sussie77 Skrevet 6. juni 2013 #103 Skrevet 6. juni 2013 (endret) Tror ikke du har det så bra som du skal ha det til. Da hadde du ikke sittet her å rakket ned på andre og prøvd å føle deg bedre. Så det er helt klart at du sliter. Men bra at du klarer deg bra. Ingenting er bedre enn det. Men husk at folk er forskjellige og reagerer forskjellig, og syntes at det er rart at du som selv sliter ikke viser mer forståelse og empati enn du gjør. Skjønner jo at man reagerer på folk som "bare syter". Men husk at det finnes folk der ute som også sliter ordentlig. Det er de jeg tenker på. Kanskje de også etterhvert klarer seg like godt som du også gjør i dag. For du selv vet jo nok at det ofte tar tid å komme seg dit. Men at man klarer å jobbe og ha barn betyr vel heller ikke nødvendigvis at man klarer seg veldig bra. Ikke hvis man ikke har det bra inne i seg. For det burde vel være det viktigste. Endret 6. juni 2013 av sussie77
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #104 Skrevet 6. juni 2013 Jeg tror neppe at vi kommer til å høre mer fra hi. Hun hadde nok et sammenbrudd i går og får forhåpentligvis hjelp nå. Anonym poster: 8db9b4fa73ec5892ac9c23792cc62389
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #105 Skrevet 6. juni 2013 HI her. I dag er jeg roligere og skal forklare meg; Først og fremst, jeg har aldri skrevet at -alle- med depresjoner syter, jeg uttalte meg om DE som faktisk gjør det, basert på egne erfaringer. Så til alle dere som forteller meg om deres depresjon og at dere har det vondt, det er jeg lei meg for, men det var ikke -dere- jeg var ute etter. Kun de, som syter (og da åpenbart) til meg om det, ikke generelt. Så, har jeg forsøkt å si et eller annet sted inni her, at konstruktive svar får konstruktive tilbakemeldinger. Jeg synes det er naivt og tro at jeg gidder å svare pent når folk beskylder meg for å være gal, sinnsyk og klar for å drepe folk, det synes jeg er på grensen til alvorlig. Deretter, får jeg beskjed om at jeg ikke er syk, og at jeg ikke aner noe om hvordan andre har det, men dette blir dobbeltmoralistisk og selvmotsigende, dere snakker til meg på akkurat samme måte som dere mener at jeg ikke burde gjøre. Ondt avler ondt, det er jeg klar over. Men da er det bedre og kun fortelle meg at måten jeg uttalte meg på er forkastelig, ikke synke til samme nivå selv, hvis det er så fryktelig patetisk. Jeg var ufin i går, jeg sa mye teit og dumt som jeg kanskje kunne holdt meg for god til. Og dersom jeg inderlig såret noen, så beklager jeg det. Hovedmålet med innlegget var å få tømt mitt eget hode, og mine egne tanker rundt det å være et offer for andres selvmedlidenhet, og da snakker jeg ikke om dere, jeg skakker KUN om de personene jeg opplever at gjør dette. Disse personene kjenner dere ikke, og er derfor ikke istand til å fortelle meg hvordan dette er eller hvordan ting henger sammen. Jeg kan godt be om unnskyldning for frekke svar, så, unnskyld, det var over hodet ikke meningen å være uspiselig. Som jeg sa i går så er dette første gang jeg uttaler meg om noe som helst, på tross av alt som noen gang er skjedd. Jeg har aldri tidligere uttrykket mine meninger rundt DEM (de personene) dette faktisk gjelder. Jeg syne sikke at hovedinnlegget mitt er generaliserende, jeg snakker om -mine- følelser rundt -de personer jeg opplever slik-. Du eller du, eller hun andre her, har ingenting med min irritasjon og gjøre. Ei heller tråder her på Dib. Jeg styrer unna leisegtråder på dib, og det er mitt valg. Det er jo beklagelig at min eksplosjon i går, tydeligvis gikk ut over så mange, og var så forferedlig at det kvalifiserer til selvmord og det som værre er. Jeg hadde kanskje ikke trengt å være så piggete, forbanna .... men jeg gjorde det klart at jo jeg var lynings forbanna i går. Det står jeg for, og temaet rundt de personene det gjelder, gjør meg frustrert i dag og. Jeg snakker ikke om folk generelt, som jeg prøver å forklare over her, og i hovedinnlegget dreier dette seg om langt fra alle. Men dere har gått til et personangrep av meg. Takker de som holdt seg saklige, som forstår at det går an å uttale seg om folks meninger, om så på en ufin måte, uten å gå til angrep på meg som person. For de beskrivelsene jeg har fått av meg selv ila denne tråden, henger ikke på greip. Og det må dere gjerne fortsette å diskutere på, men dere kjenner ikke meg bedre enn jeg kjenner dere. Ha en fin dag. Sånn, så viste jeg meg her i dag after Anonym poster: df96e7bb4215115078286cdbfe982783
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 6. juni 2013 #106 Skrevet 6. juni 2013 Ikke for å tråkke noen på føttene, men når man har 15 diagnoser, hvilke diagnoser har man da? Ønsker ikke at noen skal ramse opp sine diagnoser, men uerfaren spm jeg er på dette området så synes 15 diagnoser som et umulig liv for meg. Er det femten tunge psykiske diagnoser eller hva? Anonym poster: d4e72871b382e828af10baa8e8cf9e70 Akter ikke ramse opp diagnosene mine nei, men jeg har alt i alt 4 "lette" diagnoser, 8 middels sterke diagnoser og 3 kraftige. Har utredning av to sterke diagnoser til. Jeg tar 7 forskjellige medisiner 2 ganger pr dag og 2 medisiner 3 ganger pr dag, 11 av diagnosene jeg har, fikk jeg etter jeg fikk mitt første barn, og fikk da innvilget sterilisering i en alder av 18 år, for jeg ville ikke risikere å utsette flere barn for dette, jeg hadde også avtale med BV, som jeg selv forlangte, om at far skulle få hovedansvaret, og jeg flyttet unna, om jeg påvirket barnet negativt.. Uten medisineringen min, så tror jeg ikke jeg hadde hatt mye til liv, heldigvis gjør medisinene jobben sin.. 9 av diagnosene er av den type man må leve livet sitt med, resten av de kan lukes ut med rett terapi. Anonym poster: 9405df99f133323d6551ed2b719e4d5d Da er det vel kanskje på tide at du tar dosen din for kvelden? Dette er ikke sunn oppførsel! Anonym poster: 8db9b4fa73ec5892ac9c23792cc62389 Du vet at dette IKKE er HI?! Dette er ei annen ei som har svart HI.. Som prøvde å få henne til å forstå at antall diagnoser, ikke avgjør om man har det verre enn de som "kun" har depresjon...
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #107 Skrevet 6. juni 2013 Ikke for å tråkke noen på føttene, men når man har 15 diagnoser, hvilke diagnoser har man da? Ønsker ikke at noen skal ramse opp sine diagnoser, men uerfaren spm jeg er på dette området så synes 15 diagnoser som et umulig liv for meg. Er det femten tunge psykiske diagnoser eller hva? Anonym poster: d4e72871b382e828af10baa8e8cf9e70 Akter ikke ramse opp diagnosene mine nei, men jeg har alt i alt 4 "lette" diagnoser, 8 middels sterke diagnoser og 3 kraftige. Har utredning av to sterke diagnoser til. Jeg tar 7 forskjellige medisiner 2 ganger pr dag og 2 medisiner 3 ganger pr dag, 11 av diagnosene jeg har, fikk jeg etter jeg fikk mitt første barn, og fikk da innvilget sterilisering i en alder av 18 år, for jeg ville ikke risikere å utsette flere barn for dette, jeg hadde også avtale med BV, som jeg selv forlangte, om at far skulle få hovedansvaret, og jeg flyttet unna, om jeg påvirket barnet negativt.. Uten medisineringen min, så tror jeg ikke jeg hadde hatt mye til liv, heldigvis gjør medisinene jobben sin.. 9 av diagnosene er av den type man må leve livet sitt med, resten av de kan lukes ut med rett terapi. Anonym poster: 9405df99f133323d6551ed2b719e4d5d Da er det vel kanskje på tide at du tar dosen din for kvelden? Dette er ikke sunn oppførsel! Anonym poster: 8db9b4fa73ec5892ac9c23792cc62389 Du vet at dette IKKE er HI?! Dette er ei annen ei som har svart HI.. Som prøvde å få henne til å forstå at antall diagnoser, ikke avgjør om man har det verre enn de som "kun" har depresjon... Huff, nei, det fikk jeg ikke med meg Beklager så mye til NN, den kommentaren ble adressert helt feil. Anonym poster: 8db9b4fa73ec5892ac9c23792cc62389
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #108 Skrevet 6. juni 2013 HI her. I dag er jeg roligere og skal forklare meg; Først og fremst, jeg har aldri skrevet at -alle- med depresjoner syter, jeg uttalte meg om DE som faktisk gjør det, basert på egne erfaringer. Så til alle dere som forteller meg om deres depresjon og at dere har det vondt, det er jeg lei meg for, men det var ikke -dere- jeg var ute etter. Kun de, som syter (og da åpenbart) til meg om det, ikke generelt. Så, har jeg forsøkt å si et eller annet sted inni her, at konstruktive svar får konstruktive tilbakemeldinger. Jeg synes det er naivt og tro at jeg gidder å svare pent når folk beskylder meg for å være gal, sinnsyk og klar for å drepe folk, det synes jeg er på grensen til alvorlig. Deretter, får jeg beskjed om at jeg ikke er syk, og at jeg ikke aner noe om hvordan andre har det, men dette blir dobbeltmoralistisk og selvmotsigende, dere snakker til meg på akkurat samme måte som dere mener at jeg ikke burde gjøre. Ondt avler ondt, det er jeg klar over. Men da er det bedre og kun fortelle meg at måten jeg uttalte meg på er forkastelig, ikke synke til samme nivå selv, hvis det er så fryktelig patetisk. Jeg var ufin i går, jeg sa mye teit og dumt som jeg kanskje kunne holdt meg for god til. Og dersom jeg inderlig såret noen, så beklager jeg det. Hovedmålet med innlegget var å få tømt mitt eget hode, og mine egne tanker rundt det å være et offer for andres selvmedlidenhet, og da snakker jeg ikke om dere, jeg skakker KUN om de personene jeg opplever at gjør dette. Disse personene kjenner dere ikke, og er derfor ikke istand til å fortelle meg hvordan dette er eller hvordan ting henger sammen. Jeg kan godt be om unnskyldning for frekke svar, så, unnskyld, det var over hodet ikke meningen å være uspiselig. Som jeg sa i går så er dette første gang jeg uttaler meg om noe som helst, på tross av alt som noen gang er skjedd. Jeg har aldri tidligere uttrykket mine meninger rundt DEM (de personene) dette faktisk gjelder. Jeg syne sikke at hovedinnlegget mitt er generaliserende, jeg snakker om -mine- følelser rundt -de personer jeg opplever slik-. Du eller du, eller hun andre her, har ingenting med min irritasjon og gjøre. Ei heller tråder her på Dib. Jeg styrer unna leisegtråder på dib, og det er mitt valg. Det er jo beklagelig at min eksplosjon i går, tydeligvis gikk ut over så mange, og var så forferedlig at det kvalifiserer til selvmord og det som værre er. Jeg hadde kanskje ikke trengt å være så piggete, forbanna .... men jeg gjorde det klart at jo jeg var lynings forbanna i går. Det står jeg for, og temaet rundt de personene det gjelder, gjør meg frustrert i dag og. Jeg snakker ikke om folk generelt, som jeg prøver å forklare over her, og i hovedinnlegget dreier dette seg om langt fra alle. Men dere har gått til et personangrep av meg. Takker de som holdt seg saklige, som forstår at det går an å uttale seg om folks meninger, om så på en ufin måte, uten å gå til angrep på meg som person. For de beskrivelsene jeg har fått av meg selv ila denne tråden, henger ikke på greip. Og det må dere gjerne fortsette å diskutere på, men dere kjenner ikke meg bedre enn jeg kjenner dere. Ha en fin dag. Sånn, så viste jeg meg her i dag after Anonym poster: df96e7bb4215115078286cdbfe982783 Det er godt at du har det bedre i dag, men du kan faktisk ikke bortforklare hele din uspiselige oppførsel med at du var lynende forbanna. Måten du svarte andre på var stygg og du gikk i strupen på alle som var uenig med deg. Jeg såg veldig få som gikk til personangrep på deg, derimot såg jeg at du var aggressiv og innstilt på å ta alt i verste mening. Jeg anbefaler deg å lese bl.a svaret du ga 'Vinglepetrine' en gang til. Der var du rett og slett slem og ond! Å snakke sånn til et annet menneske er bare ikke greit og det nytter ikke å gjemme seg bak hverken diagnoser eller at du hadde en dårlig dag! Anonym poster: 8db9b4fa73ec5892ac9c23792cc62389
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #109 Skrevet 6. juni 2013 HI her. I dag er jeg roligere og skal forklare meg; Først og fremst, jeg har aldri skrevet at -alle- med depresjoner syter, jeg uttalte meg om DE som faktisk gjør det, basert på egne erfaringer. Så til alle dere som forteller meg om deres depresjon og at dere har det vondt, det er jeg lei meg for, men det var ikke -dere- jeg var ute etter. Kun de, som syter (og da åpenbart) til meg om det, ikke generelt. Så, har jeg forsøkt å si et eller annet sted inni her, at konstruktive svar får konstruktive tilbakemeldinger. Jeg synes det er naivt og tro at jeg gidder å svare pent når folk beskylder meg for å være gal, sinnsyk og klar for å drepe folk, det synes jeg er på grensen til alvorlig. Deretter, får jeg beskjed om at jeg ikke er syk, og at jeg ikke aner noe om hvordan andre har det, men dette blir dobbeltmoralistisk og selvmotsigende, dere snakker til meg på akkurat samme måte som dere mener at jeg ikke burde gjøre. Ondt avler ondt, det er jeg klar over. Men da er det bedre og kun fortelle meg at måten jeg uttalte meg på er forkastelig, ikke synke til samme nivå selv, hvis det er så fryktelig patetisk. Jeg var ufin i går, jeg sa mye teit og dumt som jeg kanskje kunne holdt meg for god til. Og dersom jeg inderlig såret noen, så beklager jeg det. Hovedmålet med innlegget var å få tømt mitt eget hode, og mine egne tanker rundt det å være et offer for andres selvmedlidenhet, og da snakker jeg ikke om dere, jeg skakker KUN om de personene jeg opplever at gjør dette. Disse personene kjenner dere ikke, og er derfor ikke istand til å fortelle meg hvordan dette er eller hvordan ting henger sammen. Jeg kan godt be om unnskyldning for frekke svar, så, unnskyld, det var over hodet ikke meningen å være uspiselig. Som jeg sa i går så er dette første gang jeg uttaler meg om noe som helst, på tross av alt som noen gang er skjedd. Jeg har aldri tidligere uttrykket mine meninger rundt DEM (de personene) dette faktisk gjelder. Jeg syne sikke at hovedinnlegget mitt er generaliserende, jeg snakker om -mine- følelser rundt -de personer jeg opplever slik-. Du eller du, eller hun andre her, har ingenting med min irritasjon og gjøre. Ei heller tråder her på Dib. Jeg styrer unna leisegtråder på dib, og det er mitt valg. Det er jo beklagelig at min eksplosjon i går, tydeligvis gikk ut over så mange, og var så forferedlig at det kvalifiserer til selvmord og det som værre er. Jeg hadde kanskje ikke trengt å være så piggete, forbanna .... men jeg gjorde det klart at jo jeg var lynings forbanna i går. Det står jeg for, og temaet rundt de personene det gjelder, gjør meg frustrert i dag og. Jeg snakker ikke om folk generelt, som jeg prøver å forklare over her, og i hovedinnlegget dreier dette seg om langt fra alle. Men dere har gått til et personangrep av meg. Takker de som holdt seg saklige, som forstår at det går an å uttale seg om folks meninger, om så på en ufin måte, uten å gå til angrep på meg som person. For de beskrivelsene jeg har fått av meg selv ila denne tråden, henger ikke på greip. Og det må dere gjerne fortsette å diskutere på, men dere kjenner ikke meg bedre enn jeg kjenner dere. Ha en fin dag. Sånn, så viste jeg meg her i dag after Anonym poster: df96e7bb4215115078286cdbfe982783 Det er godt at du har det bedre i dag, men du kan faktisk ikke bortforklare hele din uspiselige oppførsel med at du var lynende forbanna. Måten du svarte andre på var stygg og du gikk i strupen på alle som var uenig med deg. Jeg såg veldig få som gikk til personangrep på deg, derimot såg jeg at du var aggressiv og innstilt på å ta alt i verste mening. Jeg anbefaler deg å lese bl.a svaret du ga 'Vinglepetrine' en gang til. Der var du rett og slett slem og ond! Å snakke sånn til et annet menneske er bare ikke greit og det nytter ikke å gjemme seg bak hverken diagnoser eller at du hadde en dårlig dag! Anonym poster: 8db9b4fa73ec5892ac9c23792cc62389 Jeg gjemmer meg ikke bak noe som helst. JEg har aldri i mitt liv unnskyldt en dårlig dag eller dårlig oppførsel med noen av mine diagnoser? Også er det veldig spesielt og koble sammen setninger som står i forskjellige avsnitt, de to tingene du nevner står ikke side om side. Det er ingen vits å begynne å kverne om dette på nytt, dersom du ikke er mottaglig for en unnskyldning, som jeg gir to ganger ila innlegget du nå siterer, så kommer vi jo ikke så veldig mye lengre. Jeg har sagt beklager, og det mente jeg. Anonym poster: df96e7bb4215115078286cdbfe982783
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 6. juni 2013 #110 Skrevet 6. juni 2013 Flott du har det bedre, ingenting som er bedre enn det. Men slik du svarer Vinglepetrine kan ikke unnskyldes på noen som helst måte. Men jeg skal ikke kværne mere på det, slik du ber om. Håper du får det bedre med deg selv etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #111 Skrevet 6. juni 2013 Flott du har det bedre, ingenting som er bedre enn det. Men slik du svarer Vinglepetrine kan ikke unnskyldes på noen som helst måte. Men jeg skal ikke kværne mere på det, slik du ber om. Håper du får det bedre med deg selv etterhvert. Om unnskyldningen min blir akseptert eller ei, må jo være opp til dere. Men jeg kan ikke gjøre noe mer enn å si beklager. Og det har jeg gjort . Takk Anonym poster: df96e7bb4215115078286cdbfe982783
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #112 Skrevet 6. juni 2013 Oi om ikke annet virker du veldig sint og bitter. Kanskje på tide å drite i hva andre gjør og hvordan andre har det siden du tydeligvis ikke har evnen til å forstå andre enn deg selv. Er mange grader av en depresjon . Anonym poster: b650d82f7b8826e490468eb9c9b08e51 Leste du innlegget før du valgte å svare? Jeg er 100/ ærlig. Er det rettferdig å nermest kalle meg for en usymptaisk person fordi jeg for første gang i mitt liv åpner kjeften og sier det jeg mener? I tillegg er jeg anonym, så så tøff var jeg. Hvis usympatisk er det du klarer å trekke av konklusjoner av det innlegget, så innser jeg jo at du ikke aner en ting om hva jeg prater om. Mange grader av depresjon? come ON! Anonym poster: df96e7bb4215115078286cdbfe982783 På måten du formulerer deg på og de ordene du faktisk skriver så tror jeg dessverre at det er lite som når i knotten på deg. Du virker veldig sint og bitter ut ja. Så kanskje du skal søke hjelp? Istedenfor å dømme andre nord og ned. Anonym poster: b650d82f7b8826e490468eb9c9b08e51
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #113 Skrevet 6. juni 2013 Oi om ikke annet virker du veldig sint og bitter. Kanskje på tide å drite i hva andre gjør og hvordan andre har det siden du tydeligvis ikke har evnen til å forstå andre enn deg selv. Er mange grader av en depresjon . Anonym poster: b650d82f7b8826e490468eb9c9b08e51 Leste du innlegget før du valgte å svare? Jeg er 100/ ærlig. Er det rettferdig å nermest kalle meg for en usymptaisk person fordi jeg for første gang i mitt liv åpner kjeften og sier det jeg mener? I tillegg er jeg anonym, så så tøff var jeg. Hvis usympatisk er det du klarer å trekke av konklusjoner av det innlegget, så innser jeg jo at du ikke aner en ting om hva jeg prater om. Mange grader av depresjon? come ON! Anonym poster: df96e7bb4215115078286cdbfe982783 På måten du formulerer deg på og de ordene du faktisk skriver så tror jeg dessverre at det er lite som når i knotten på deg. Du virker veldig sint og bitter ut ja. Så kanskje du skal søke hjelp? Istedenfor å dømme andre nord og ned. Anonym poster: b650d82f7b8826e490468eb9c9b08e51 Er du seriøs nå? Jeg skal slutte å dømme andre nord og ned, men du kan gjøre det samme? Jeg har prøvd å forklare meg, og dersom du ikke godtar det, så er det helt i orden. Var det kanskje mer spennende her da jeg var som jeg var i går, også vil du fremprovosere det? -Jeg har stoppet denne diskusjonen fra min side, uansett hvor kjedelig det måtte være. Ha en fin dag. Anonym poster: df96e7bb4215115078286cdbfe982783
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #114 Skrevet 6. juni 2013 Oi om ikke annet virker du veldig sint og bitter. Kanskje på tide å drite i hva andre gjør og hvordan andre har det siden du tydeligvis ikke har evnen til å forstå andre enn deg selv. Er mange grader av en depresjon . Anonym poster: b650d82f7b8826e490468eb9c9b08e51 Leste du innlegget før du valgte å svare? Jeg er 100/ ærlig. Er det rettferdig å nermest kalle meg for en usymptaisk person fordi jeg for første gang i mitt liv åpner kjeften og sier det jeg mener? I tillegg er jeg anonym, så så tøff var jeg. Hvis usympatisk er det du klarer å trekke av konklusjoner av det innlegget, så innser jeg jo at du ikke aner en ting om hva jeg prater om. Mange grader av depresjon? come ON! Anonym poster: df96e7bb4215115078286cdbfe982783 På måten du formulerer deg på og de ordene du faktisk skriver så tror jeg dessverre at det er lite som når i knotten på deg. Du virker veldig sint og bitter ut ja. Så kanskje du skal søke hjelp? Istedenfor å dømme andre nord og ned. Anonym poster: b650d82f7b8826e490468eb9c9b08e51 Er du seriøs nå? Jeg skal slutte å dømme andre nord og ned, men du kan gjøre det samme? Jeg har prøvd å forklare meg, og dersom du ikke godtar det, så er det helt i orden. Var det kanskje mer spennende her da jeg var som jeg var i går, også vil du fremprovosere det? -Jeg har stoppet denne diskusjonen fra min side, uansett hvor kjedelig det måtte være. Ha en fin dag. Anonym poster: df96e7bb4215115078286cdbfe982783 Til HI, det kommer nok til å bli flere reaksjoner på denne tråden selv om du har beklaget det, noen jeg synes er særdeles positivt og fint av deg, men ikke alle leser hele tråden før de svarer, og vil ikke få med seg den siste unnskyldningen din. Jeg tror nok ingen er interessert i å fremprovosere deg til et nytt utbrudd, og du bør se bort i fra nye reaksjoner på enkeltinnlegg her. Jeg er glad for at du er kommet på bedre humør i dag. Det hørtes vondt ut slik du hadde det i går. Anonym poster: 49b524f4269981954b9db9ecead179a0
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #115 Skrevet 6. juni 2013 Frykter for barna til en galning som deg Håper og tror at du bare er en forvirret taper som tøffer seg med anonymknappen, men hvis ikke så lyser det jo at du er klin gal Anonym poster: 669641b23271127de66585a24de17e72
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #116 Skrevet 6. juni 2013 Frykter for barna til en galning som deg Håper og tror at du bare er en forvirret taper som tøffer seg med anonymknappen, men hvis ikke så lyser det jo at du er klin gal Anonym poster: 669641b23271127de66585a24de17e72 Ja dersom du har lest hi så har du veldig mye å frykte, ekstremt mye faktisk. Tror nesten du skal ringe barnevernet:) Anonym poster: df96e7bb4215115078286cdbfe982783
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #117 Skrevet 6. juni 2013 Frykter for barna til en galning som deg Håper og tror at du bare er en forvirret taper som tøffer seg med anonymknappen, men hvis ikke så lyser det jo at du er klin gal Anonym poster: 669641b23271127de66585a24de17e72 Ja dersom du har lest hi så har du veldig mye å frykte, ekstremt mye faktisk. Tror nesten du skal ringe barnevernet:) Anonym poster: df96e7bb4215115078286cdbfe982783 Ja, jeg håper moderatorene prøver å finne ut hvem du er for å sjekke at du ikke har gjort skade på noe/noen... Anonym poster: 669641b23271127de66585a24de17e72
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 6. juni 2013 #118 Skrevet 6. juni 2013 Slutt å tull! Hun er da ikke noe monster!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 6. juni 2013 #119 Skrevet 6. juni 2013 HI, enkelte av svarene dine i går er litt tungfordøyelige. Men jeg får vel også beklage, hvis jeg ikke leste godt nok det du skrev. For jeg tolket det.slik at depresjoner absolutt ikke var god nok grunn til å gi opp, til å bli sykemeldt osv...at det bare er å ta seg sammen. Uansett. Men hvis du sikter kun til noen bekjente av deg, kan jeg ikke protestere på det, ettersom jeg ikke har noen kjennskap til dem og deres liv. Vi har alle godt av å få ut litt grums av og til, og i mangel på bedre fora kan vel anonymforumet fungere fint, for den enkelte der og da. Jeg vet også at uansett hvor sterk man er og hvor rett man synes man har, så er det vanskelig ikke å bli påvirket når man får mange sinte svar. Og da hender det at man svarer litt ufint selv, i forsvar. Jeg håper du har det bedre i dag og at det var nyttig for deg å få blåse ut litt, for det høres virkelig ut som du bærer på mer enn det som sunt er.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #120 Skrevet 6. juni 2013 Tja, hvordan kan du vite det? Jeg tenker at man må være veldig forvirret hvis man har 11 diagnoser og samtidig påstår at man ikke er psykisk ustabil... Da mangler man det meste av innsikt. Derfor tror og håper jeg at dette er en taper som sitter og dikter... Anonym poster: 669641b23271127de66585a24de17e72
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #121 Skrevet 6. juni 2013 Ikke for å tråkke noen på føttene, men når man har 15 diagnoser, hvilke diagnoser har man da? Ønsker ikke at noen skal ramse opp sine diagnoser, men uerfaren spm jeg er på dette området så synes 15 diagnoser som et umulig liv for meg. Er det femten tunge psykiske diagnoser eller hva? Anonym poster: d4e72871b382e828af10baa8e8cf9e70 Akter ikke ramse opp diagnosene mine nei, men jeg har alt i alt 4 "lette" diagnoser, 8 middels sterke diagnoser og 3 kraftige. Har utredning av to sterke diagnoser til. Jeg tar 7 forskjellige medisiner 2 ganger pr dag og 2 medisiner 3 ganger pr dag, 11 av diagnosene jeg har, fikk jeg etter jeg fikk mitt første barn, og fikk da innvilget sterilisering i en alder av 18 år, for jeg ville ikke risikere å utsette flere barn for dette, jeg hadde også avtale med BV, som jeg selv forlangte, om at far skulle få hovedansvaret, og jeg flyttet unna, om jeg påvirket barnet negativt.. Uten medisineringen min, så tror jeg ikke jeg hadde hatt mye til liv, heldigvis gjør medisinene jobben sin.. 9 av diagnosene er av den type man må leve livet sitt med, resten av de kan lukes ut med rett terapi. Anonym poster: 9405df99f133323d6551ed2b719e4d5d Da er det vel kanskje på tide at du tar dosen din for kvelden? Dette er ikke sunn oppførsel! Anonym poster: 8db9b4fa73ec5892ac9c23792cc62389 Du vet at dette IKKE er HI?! Dette er ei annen ei som har svart HI.. Som prøvde å få henne til å forstå at antall diagnoser, ikke avgjør om man har det verre enn de som "kun" har depresjon... Vet ikke om du mente meg som spurte om hvordan det er mulig med så mange diagnoser, men er det meg du mente så er jeg klar over at det ikke er HI. Hvis jeg husker korrekt så har HI litt mindre diagnoser. Anonym poster: 88a1977723baabdf5adf3c31d83c0bfa
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 6. juni 2013 #122 Skrevet 6. juni 2013 Ikke for å tråkke noen på føttene, men når man har 15 diagnoser, hvilke diagnoser har man da? Ønsker ikke at noen skal ramse opp sine diagnoser, men uerfaren spm jeg er på dette området så synes 15 diagnoser som et umulig liv for meg. Er det femten tunge psykiske diagnoser eller hva? Anonym poster: d4e72871b382e828af10baa8e8cf9e70 Akter ikke ramse opp diagnosene mine nei, men jeg har alt i alt 4 "lette" diagnoser, 8 middels sterke diagnoser og 3 kraftige. Har utredning av to sterke diagnoser til. Jeg tar 7 forskjellige medisiner 2 ganger pr dag og 2 medisiner 3 ganger pr dag, 11 av diagnosene jeg har, fikk jeg etter jeg fikk mitt første barn, og fikk da innvilget sterilisering i en alder av 18 år, for jeg ville ikke risikere å utsette flere barn for dette, jeg hadde også avtale med BV, som jeg selv forlangte, om at far skulle få hovedansvaret, og jeg flyttet unna, om jeg påvirket barnet negativt.. Uten medisineringen min, så tror jeg ikke jeg hadde hatt mye til liv, heldigvis gjør medisinene jobben sin.. 9 av diagnosene er av den type man må leve livet sitt med, resten av de kan lukes ut med rett terapi. Anonym poster: 9405df99f133323d6551ed2b719e4d5d Da er det vel kanskje på tide at du tar dosen din for kvelden? Dette er ikke sunn oppførsel! Anonym poster: 8db9b4fa73ec5892ac9c23792cc62389 Du vet at dette IKKE er HI?! Dette er ei annen ei som har svart HI.. Som prøvde å få henne til å forstå at antall diagnoser, ikke avgjør om man har det verre enn de som "kun" har depresjon... Vet ikke om du mente meg som spurte om hvordan det er mulig med så mange diagnoser, men er det meg du mente så er jeg klar over at det ikke er HI. Hvis jeg husker korrekt så har HI litt mindre diagnoser. Anonym poster: 88a1977723baabdf5adf3c31d83c0bfa Nei, mente anonym c62389 her
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #123 Skrevet 6. juni 2013 Da går du vel under "lett deprimert". Du er hvertfall ikke moderat-alvorlig deprimert, i såfall er du godt medisinert og på vei ut av depresjonen. Jeg har aldri hatt noen psykiske lidelser selv men vært mye rundt folk som har alt mulig slags diagnoser. Anonym poster: 6d37bc145da9a168fa05376fe6c1ecd2 Ja, det er jo helt tydelig at du som har observert noen, skal komme inn her og være belærende Det var mitt svar til deg. Det er åpenbart ikke vits å snakke med deg. Du, din observant ! Anonym poster: df96e7bb4215115078286cdbfe982783 Gidder ikke la meg ikke provosere av denne diskusjonen jeg heller, men kan jo utdype litt ting. For den første er det ikke noe som heter en observant. For det andre så aner jeg ikke hva du sliter med HI, men det er utrolig flott at du klarer alt det du beskriver tross mange diagnoser . Men du ser ting fra ditt eget ståsted, og det er ikke alle som kan klare de samme tingene som deg med sine sykdommer. En alvorlig depresjon innebærer nettopp at man ikke klarer å "bare ta seg sammen", så her er jeg enig med hun som mener at du ikke helt forstår hva en moderat eller dyp depresjon er. Du kan være uenig, men de som svarte det samme som deg strøk på prøven i psykologi på videregående skole. Anonym poster: b54820a2a8a2122fe7c00ebeac2ce5e0
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #124 Skrevet 6. juni 2013 http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/0165178179900027 http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0377123709801202 http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0022395603000505 Enjoy Anonym poster: 13b6c1a920c170ffeeaa27061712a9b7
Gjest Yzma Skrevet 6. juni 2013 #125 Skrevet 6. juni 2013 Du glemmer noe vesentlig her HI: Hvordan psyken til hver enkelt er FØR de får sine problemer, en som har dårlig psyke som medfødt, vil automatisk slite verre med en "lett diagnose" enn en med sterk psyke som utgangspunkt, som får en eller flere tyngre diagnoser. Du har helt rett i det! - Men jeg mener fortsatt at folk har et valg, og at man delvis er ansvarlig selv. Anonym poster: df96e7bb4215115078286cdbfe982783 Det er klart at en er ansvarlig for egen lykke. En annen ting er det å skulle ta opp kampen med sitt eget sinn og depresjon. Ikke alle klarer det om de allerede er langt nede pga depresjon, angst, ptsd osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå