Gå til innhold

Så lei av å høre om alle som tror at å være deprimert er å

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jøss, såpass mye problemer og så liten innsikt.

Og der kom du innom, med dine onelinere, og føler deg så innsiktfull og smart fordi du får et par likes.

sånn, Sug Lut. hvor innsiktsfull er DU egentlig? Du har kanskje de mest patetiske og minst empatiske innleggene her inne.

Anonym poster: df96e7bb4215115078286cdbfe982783

Du kjenner tydeligvis alle du :P

Skrevet

Godt å føle at man er bedre enn alle andre som sliter?

Om å gjøre å ha det verst, eller ha flest diagnoser??

Sitter selv med 15 diagnoser, og 2 mulige diagnoser jeg utredes for pr dags dato, jobber 80%, har to unger og samboer... Jeg får livet til å fungere, tross vansklighetene mine.. MEN, min søster som "kun" har depresjonen sin, er 100% ufør, har valgt å isolere seg fra det å få familie, fordi hun ikke vil skade eventuelle barn med sine nedturer osv.. Hun er utslitt av depresjonen som følger med henne hver eneste dag.. Stiller man mine 15-17 diagnoser mot hennes ene, så ser man at hun har det betydelig verre enn meg.. Pass deg for hva du sier, du vet ikke hvordan depresjonen deres er, hvor mye den påvirker osv.

Hvorfor blåse ut om noe, når du helt tydelig ikke har aning om alle gradene av depresjon som er?!

Om du tror de som sliter, sliter fordi ungene er umulige i 4 uker i strekk, eller fordi mannen går fra de osv, så bør du sette deg bedre inn i livene deres før DU dømmer...

Anonym poster: 9405df99f133323d6551ed2b719e4d5d

Det er helt klart at det handler om hvem som har flest diagnoser, det er iallefall DU et levende bevis på .

Så over til dette om jeg vetg at en depresjon har mange grader : JO, DET vet jeg, og jeg mener fortsatt at din søster er ansvarlig for at hun har det som hun har det. Hun kunne tatt et valg.

Håper du rekker 20 diagnoser da, innen utgangen av 2013,

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Du glemmer noe vesentlig her HI: Hvordan psyken til hver enkelt er FØR de får sine problemer, en som har dårlig psyke som medfødt, vil automatisk slite verre med en "lett diagnose" enn en med sterk psyke som utgangspunkt, som får en eller flere tyngre diagnoser.

Skrevet

Og der kom du innom, med dine onelinere, og føler deg så innsiktfull og smart fordi du får et par likes.

sånn, Sug Lut. hvor innsiktsfull er DU egentlig? Du har kanskje de mest patetiske og minst empatiske innleggene her inne.

Du kjenner tydeligvis alle du tongue.png

Ja, du vet, det er sånn det er ;)

Skrevet

Du glemmer noe vesentlig her HI: Hvordan psyken til hver enkelt er FØR de får sine problemer, en som har dårlig psyke som medfødt, vil automatisk slite verre med en "lett diagnose" enn en med sterk psyke som utgangspunkt, som får en eller flere tyngre diagnoser.

Du har helt rett i det! - Men jeg mener fortsatt at folk har et valg, og at man delvis er ansvarlig selv.

Gjest sug lut
Skrevet

Det, som det meste annet du uttaler deg om i denne tråden, vet du veldig lite om.
Skrevet

Hjelpe meg for en grusom personlighet du har... Du sitter jo med alle piggene ute, klar for å drepe hver en person som snakker til deg

Anonym poster: ca4392baf256d6c1ecdfc111e44ab6d8

Skrevet

Det, som det meste annet du uttaler deg om i denne tråden, vet du veldig lite om.

Sier du som sier det samme om meg?? Bestem deg da ;)

Skrevet

Hjelpe meg for en grusom personlighet du har... Du sitter jo med alle piggene ute, klar for å drepe hver en person som snakker til deg

Anonym poster: ca4392baf256d6c1ecdfc111e44ab6d8

Haha ja, ok og du er god som forteller meg at jeg er en grusom person som er klar til å drepe folk?`, ja jøss, moder theresa

Skrevet

Men guuuuud så flink og fantastisk du er da! Et myyye bedre menneske enn ALLE andre, og du har det selvsagt verre enn alle i hele verden, til og med barna som sulter og voldtas i Afrika.

INGEN har det verre enn deg, og de som påstår de er mer deprimert og har det verre enn deg, de juger selvsagt.

Men du er jo så flink, perfekt og hele pakka, så du greier absolutt alt.

Hurra for deg!

Anonym poster: 87e0668ce859024bc145652288fe917f

Skrevet

Men guuuuud så flink og fantastisk du er da! Et myyye bedre menneske enn ALLE andre, og du har det selvsagt verre enn alle i hele verden, til og med barna som sulter og voldtas i Afrika.

INGEN har det verre enn deg, og de som påstår de er mer deprimert og har det verre enn deg, de juger selvsagt.

Men du er jo så flink, perfekt og hele pakka, så du greier absolutt alt.

Hurra for deg!

Anonym poster: 87e0668ce859024bc145652288fe917f

Tusen takk, jeg setter pris på det du sier ;)

Skrevet

Sitter selv med 15 diagnoser, og 2 mulige diagnoser jeg utredes for pr dags dato, jobber 80%, har to unger og samboer... Jeg får livet til å fungere, tross vansklighetene mine.. MEN, min søster som "kun" har depresjonen sin, er 100% ufør, har valgt å isolere seg fra det å få familie, fordi hun ikke vil skade eventuelle barn med sine nedturer osv.. Hun er utslitt av depresjonen som følger med henne hver eneste dag.. Stiller man mine 15-17 diagnoser mot hennes ene, så ser man at hun har det betydelig verre enn meg.. Pass deg for hva du sier, du vet ikke hvordan depresjonen deres er, hvor mye den påvirker osv.

Hvorfor blåse ut om noe, når du helt tydelig ikke har aning om alle gradene av depresjon som er?!

Om du tror de som sliter, sliter fordi ungene er umulige i 4 uker i strekk, eller fordi mannen går fra de osv, så bør du sette deg bedre inn i livene deres før DU dømmer...

Det er helt klart at det handler om hvem som har flest diagnoser, det er iallefall DU et levende bevis på .

Så over til dette om jeg vetg at en depresjon har mange grader : JO, DET vet jeg, og jeg mener fortsatt at din søster er ansvarlig for at hun har det som hun har det. Hun kunne tatt et valg.

Jeg sier ikke hvor mange diagnoser jeg har for å "overgå" noen, men for å stille frem meg og min søster, min søster har vært hos flere psykologer, vært innlagt i lengre perioder og vært "prøve kanin" i forhold til alt av antidepressivere som finnes, men alle har måtte gitt opp, for hjernen hennes går tilbake til start uansett hva. Hun hadde antageligvis hatt det bedre om hun ikke levde lenger, men hun vil ikke forlate oss heller, hun føler seg trygg sammen med oss, så det er ikke et alternativ det heller..

Det må være godt, å vite at ALLE med depresjoner kunne tatt et valg, vel depresjonen hennes startet opp allerede da hun var 4-5 år, hun har jobbet med psyken sin siden da, nå er hun 28 år, reiste til og med til England for å få hjelp av spesialister der, men alle har måtte gitt opp, alle mener det må være flere diagnoser, men alle sitter igjen med den ene bare..

Ingen interesse av å ha noen av diagnosene mine, skulle helst vært dem foruten, men slik er nå livet.. Om jeg hadde hatt 1 eller 30, så hadde jeg fortsatt ville vært de foruten.

Du virker videre stolt over dine diagnoser, men at du likevel er fuuult oppegående, så fint for deg, men det gir deg ikke grunnlag til å vite noe som helst om andres problemer..

Skrevet

Det er flott at du står på og får livet ditt til å fungere for deg og dine. Jeg har ingen anelse om hva du har opplevd og hva du sliter med. Men jeg merker mye bitterhet og fravær av empati innlegget ditt. Virker som du trenger en god klem :) Kanskje du hadde hatt nytte av å vise din svake side for omverden. Jeg tror ikke det er bra å være så hard mot seg selv.

Takk for gode ord, de satt sikkert langt inne :)

Du tar feil i at jeg mangler empati, men du har fullstendig rett i at jeg er bitter. Men heldigvis er det ingen andre en dere på dib som får merke det da, og det for første gang i kveld.

Nei, de satt ikke langt inne for det er lett å lese at du har det slitsomt på innsiden. Jeg tror det kan være sunt å blåse fra seg, være utemmet i formuleringen og gjerne tråkke noe på tærne for å få ut frustrasjon. Så lenge det ikke er rettet mot en enkeltperson, men en større gruppe. Jeg sier ikke at du mangler empati, det gjør de aller færreste. Men det er fravær av empati i innlegget ditt (det er du kanskje enig i?) Det provoserer selvsagt, spesielt de har lagt på huggestabben. Du får nok mye kjeft tilbake, men du er tross alt på dib, så da blir det helslakt ;)

Skrevet

Du har helt rett i det! - Men jeg mener fortsatt at folk har et valg, og at man delvis er ansvarlig selv.

Du kan mene hva du vil om depresjon og hvordan folk skal takle det, det er du i din fulle rett til, men du tar feil. Folk er ikke delvis ansvarlig, depresjon handler om en ubalanse i signalstoffer i hjernen og det rår ikke folk over. Like lite som en kan bestemme seg for at ett beinbrudd som tar 6 uker for å gro, skal ta 3, bare en bestemmer seg for det..

Å du, hva med å gjøre noe med bitterheten din? Elsker livet sa noe lurt, kanskje du skulle prøvd å snakke med noen om hvordan du har det..

Skrevet

Og alle som får kreft kan bare bestemme seg for å bli frisk.

Skrevet

Jeg sier ikke hvor mange diagnoser jeg har for å "overgå" noen, men for å stille frem meg og min søster, min søster har vært hos flere psykologer, vært innlagt i lengre perioder og vært "prøve kanin" i forhold til alt av antidepressivere som finnes, men alle har måtte gitt opp, for hjernen hennes går tilbake til start uansett hva. Hun hadde antageligvis hatt det bedre om hun ikke levde lenger, men hun vil ikke forlate oss heller, hun føler seg trygg sammen med oss, så det er ikke et alternativ det heller..

Det må være godt, å vite at ALLE med depresjoner kunne tatt et valg, vel depresjonen hennes startet opp allerede da hun var 4-5 år, hun har jobbet med psyken sin siden da, nå er hun 28 år, reiste til og med til England for å få hjelp av spesialister der, men alle har måtte gitt opp, alle mener det må være flere diagnoser, men alle sitter igjen med den ene bare..

Ingen interesse av å ha noen av diagnosene mine, skulle helst vært dem foruten, men slik er nå livet.. Om jeg hadde hatt 1 eller 30, så hadde jeg fortsatt ville vært de foruten.

Du virker videre stolt over dine diagnoser, men at du likevel er fuuult oppegående, så fint for deg, men det gir deg ikke grunnlag til å vite noe som helst om andres problemer..

Det er mye helsevesenet kan gjøre for din søster kjære deg, for å være litt mer vennlig. Men dersom hun ikke ""vil"" ta imot hjelp, så kan ingen hjelpe henne. Jeg synes synd på henne, såklart. Jeg ønsker ikke at noen skal ha det vondt, tro det eller ei. Men søsteren din er vel heller ikke akkurat målgruppen for denne sinnatråden min,, det er dem som syter og klager til alt og alle om det. Og når søsteren din er så syk som hun er, så nekter jeg å tru at hun er en av dem som sitter her inne, eller på andre fora og syter.

Skrevet

Det er flott at du står på og får livet ditt til å fungere for deg og dine. Jeg har ingen anelse om hva du har opplevd og hva du sliter med. Men jeg merker mye bitterhet og fravær av empati innlegget ditt. Virker som du trenger en god klem smile.png Kanskje du hadde hatt nytte av å vise din svake side for omverden. Jeg tror ikke det er bra å være så hard mot seg selv.

Takk for gode ord, de satt sikkert langt inne smile.png

Du tar feil i at jeg mangler empati, men du har fullstendig rett i at jeg er bitter. Men heldigvis er det ingen andre en dere på dib som får merke det da, og det for første gang i kveld.

Nei, de satt ikke langt inne for det er lett å lese at du har det slitsomt på innsiden. Jeg tror det kan være sunt å blåse fra seg, være utemmet i formuleringen og gjerne tråkke noe på tærne for å få ut frustrasjon. Så lenge det ikke er rettet mot en enkeltperson, men en større gruppe. Jeg sier ikke at du mangler empati, det gjør de aller færreste. Men det er fravær av empati i innlegget ditt (det er du kanskje enig i?) Det provoserer selvsagt, spesielt de har lagt på huggestabben. Du får nok mye kjeft tilbake, men du er tross alt på dib, så da blir det helslakt wink.png

:) Jeg tåler heldigvis litt slakt :) Takk

Skrevet

Hvor gammel er du egentlig? Er du helt åndsvak eller?Regner med du innser selv hvor latterlig sammenligningen er!

Skrevet

Hvor gammel er du egentlig? Er du helt åndsvak eller?Regner med du innser selv hvor latterlig sammenligningen er!

Du misset tydeligvis poenget. Det er ikke alltid man kan tenke seg frisk, eller blir frisk bare fordi man vil det, selv ikke psykisk sykdom.

Og nei, meg feiler det ingenting. Heldigvis. Men jeg har evne til å føle med dem som gjør det.

Og hvorfor er du så sint og svarer med så lite respekt overfor dem som svarer deg i tråden her? Hva galt har folk her gjort deg?

Skrevet

Du kan mene hva du vil om depresjon og hvordan folk skal takle det, det er du i din fulle rett til, men du tar feil. Folk er ikke delvis ansvarlig, depresjon handler om en ubalanse i signalstoffer i hjernen og det rår ikke folk over. Like lite som en kan bestemme seg for at ett beinbrudd som tar 6 uker for å gro, skal ta 3, bare en bestemmer seg for det..

Å du, hva med å gjøre noe med bitterheten din? Elsker livet sa noe lurt, kanskje du skulle prøvd å snakke med noen om hvordan du har det..

Helt greit at det sitter i hjernen og at du ikke kan styre DEN biten, men de andre vesentlige delene av hjernen som er mye mer brukt, kan man rå over, og da kan man faktisk delvis velge om man vil ha det slik, eller om man vil jobbe beinhardt mot å ha det bedre. Altfor mange legger seg rett ut, klare for sympatiske blikk osv.

Er det noen her som har sagt at jeg ikke snakker med noen? Jeg har ikke satt mine diagnoser selv, ergo "snakker" jeg med noen.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Det har du ingen bevis for... Depresjoner kommer av en ubalanse i signalstoffene i hjernen, noe man ikke kan kontrollere eller bestemme over.. Skaff deg mer viten om det grunnleggende i diagnosen, før du tar så standhaftige valg.

Skrevet

Du misset tydeligvis poenget. Det er ikke alltid man kan tenke seg frisk, eller blir frisk bare fordi man vil det, selv ikke psykisk sykdom.

Og nei, meg feiler det ingenting. Heldigvis. Men jeg har evne til å føle med dem som gjør det.

Og hvorfor er du så sint og svarer med så lite respekt overfor dem som svarer deg i tråden her? Hva galt har folk her gjort deg?

Men du svarer jo på akkurat samme måte selv? Så jeg ser ikke forskjellen. Jo jeg ser poenget ditt, men det er en teit sammenligning, og sånn er det bare. Det er forskjell på å kanskje få en uhelbredelig diagnose som kreft kan være, mot å få vite at "dette" er grunnen til at livet ditt suger. Man KAN gjøre noe med det.

Jeg har allerede gitt uttrykk for at jeg er sinna og bitter , i dette innlegget. Jeg legger ikke skjul på det i det heletatt. Jeg svarer krasst og stygt, jeg ser det, men i kveld for første gang i mitt liv, så vil jeg det, og da gjør jeg det.

Skrevet

Jeg har allerede gitt uttrykk for at jeg er sinna og bitter , i dette innlegget. Jeg legger ikke skjul på det i det heletatt. Jeg svarer krasst og stygt, jeg ser det, men i kveld for første gang i mitt liv, så vil jeg det, og da gjør jeg det.

Men da får du jaggu meg tåle å få svar på tiltale også.

Skrevet

Det har du ingen bevis for... Depresjoner kommer av en ubalanse i signalstoffene i hjernen, noe man ikke kan kontrollere eller bestemme over.. Skaff deg mer viten om det grunnleggende i diagnosen, før du tar så standhaftige valg.

Jeg nevnte det et sted over her, at de andre mye mer vesentlige delene av hjernen din KAN du kontrollere, og det kan delvis overskygge denne depresjonen det er snakk om. Når det står på som verst, så klarer du å tegne en tegning, selvom du ikke vil, fordi viljestyrken er sterkere enn depresjonen. Teit eksempel, men det er nå et eksempel-.

Skrevet

Men da får du jaggu meg tåle å få svar på tiltale også.

Ja gjør jeg ikke det? Jeg svarer jo alle som skriver, ser ikke helt hva mer jeg kan gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...